וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים פרצו את מחסומי המשטרה - ההילולה במירון הופסקה מוקדם

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 18:58

לאחר שמתפללים זרקו חפצים ומים על שוטרים, פרצו את מתחם הקבר ויצרו בו דוחק "מסכן חיי אדם", וחיבלו בתשתיות הביטחון במקום - המשטרה החליטה על סיום ההילולה מוקדם מהצפוי. האוטובוסים בחניוני עין הוזים ואליפלט יגיעו למירון, אבל השאר לא ימשיכו להר

בווידאו: עימותים במירון/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

עשרות בני אדם הצליחו היום (חמישי) לפרוץ את המחסום המשטרתי בכניסה למתחם הקבר במירון, ונכון לכעת הם שוהים בו בניגוד להוראות המשטרה. בשל כך, השוטרים במחסומים הסמוכים לא מאפשרים כניסה של עוד מתפללים לאזור. הכרוז מכריז בכל דקה על "פיקוח נפש" בתוך הקבר, ומבקש מהמתפללים לפנות את המתחם - בשלב זה ללא היענות.

מוקדם יותר היום החלו צעירים באזור הר מירון לתקוף את כוחות המשטרה ולהשליך לעברם חפצים ואבנים. כתוצאה מכך, נפצעו שני שוטרים באורח קל ונעצר צעיר החשוד במעורבות במעשה. לאחר מכן, בשעות הצהריים, פרצו עשרות מתפללים למתחם הקבר, זרקו את הגדרות, והחלו להשחיט את המתחם.

מירון 19 במאי 2022. דוד כהן, פלאש 90
עימותים במירון, היום/פלאש 90, דוד כהן
מירון 19 במאי 2022. דוד כהן, פלאש 90
עימותים במירון, היום/פלאש 90, דוד כהן

כוחות המשטרה חילצו את הנשים והילדים מהמתחם, וניסו לצמצם את הדוחק במקום, שהגיע לרמה מסוכנת. בעקבות אירוע זה החליטה המשטרה להפסיק את תנועת האוטובוסים להר ומבקשת מהציבור לא לנסות ולהגיע למקום. זאת, לטענתם, מפני שבמקום ישנו סיכון לחיי אדם. ההחלטה מגיעה כשאלפי בני אדם נמצאים בשעות אלו בדרכים למירון, ותקועים בכבישים המובילים ליישוב כבר שעות ארוכות.

כמה שעות לאחר החלטת המשטרה, חיבלו קיצוניים בתשתיות הביטחון המתחם הקבר. על כן, בעקבות אי היכולת לעמוד בכללי הבטיחות שנקבעו, הוחלט על עצירת התחבורה לציון הקבר וסיום ניהול ההילולה במתכונתה הנוכחית. זאת, למעט השוהים בחניונים הקרובים (עין הוזים ואליפלט) שימשיכו למירון. משמעות הדבר היא שאוטובוסים בחניונים המרוחקים לא ימשיכו להר, ואוטובוסים שטרם יצאו לכיוון מירון, לא יצאו לדרכם.

מירון 19 במאי 2022. דוד כהן, פלאש 90
עימותים במירון, היום/פלאש 90, דוד כהן
מירון 19 במאי 2022. דוד כהן, פלאש 90
עימותים במירון, היום/פלאש 90, דוד כהן

בתוך כך, כוחות הביטחון שכיתרו את הכניסה למתחם החליטו לעזוב את המקום, זאת לאחר שמתפללים זרו לעברם חפצים ומים. בשלב זה השוטרים נוכחים רק במחסומים מרחוקים יותר מהמתחם עצמו.

בעקבות באירועים אמר סגן השר מתן כהנא כי "היום בשעות הצהריים הגיעו קבוצות של קיצוניים קנאים-סיקריקים שבאו במטרה להרוס ולחבל בהילולה שעבדה עד אותן שעות בצורה טובה. לנוכח מצב של סיכון חיים קיבל מפקד המחוז הצפוני של המשטרה החלטות שנועדו להגן על חיי אדם. נכחתי איתו בחפ"ק באותן שעות ואני מגבה את ההחלטות שלו". עוד הוסיף כהנא כי "לאור העובדה שהקנאים חיבלו בתשתיות הבטיחות של המקום, החלטתי שלא ניתן להמשיך את ההילולה כמתוכנן. המשטרה פועלת בשעות אלה לסיים את ההילולה בבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully