וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לפיד והורוביץ הופתעו, אך נתניהו ידע מראש על כוונת ח"כ זועבי לפרוש מהקואליציה

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 18:44

לפי גורמים באופוזיציה, הח"כית ממרצ שהודיעה על פרישתה נועצה בימים האחרונים עם ח"כ אזולאי מש"ס, עמו היא נמצאת בידידות קרובה, ושיתפה אותו בלבטיה. אזולאי, שניסה לשכנעה לפרוש עוד קודם, העביר את המידע ליו"ר מפלגתו דרעי, שעדכן את ראש האופוזיציה

בווידאו: חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי על החיבורים בכנסת ישראל/ערוץ הכנסת

בעוד ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ הופתעו היום (חמישי) מהודעת הפרישה של ח"כ גידא רינאווי זועבי, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו דווקא עודכן במהלך המתבשל מראש - כך נודע לוואלה!. לפי גורמים באופוזיציה, רינאווי-זועבי שיתפה בימים האחרונים את ח"כ ינון אזולאי מש"ס, עמו היא נמצאת בידידות קרובה, על לבטיה ושיקוליה, והוא העביר את המידע ליו"ר ש"ס אריה דרעי, שעידכן את נתניהו על המהלך מראש.

רינאוי זועבי ואזולאי נמצאים בידידות קרובה מאז השבעת הכנסת ה-24, והקשר התחזק במהלך ישיבתם המשותפת בדיוני וועדת הכספים. אזולאי הפעיל עליה לחצים וניסה לשכנע אותה פעם אחר פעם לפרוש מהקואליציה, ומאמציו הובילו לכך שבינואר האחרון היא החליטה להצביע נגד חוק הגיוס, בניגוד לעמדת הקואליציה, ולהפילו בהצבעה במליאה. כמה שבועות לאחר מכן לפיד הציע לזועבי להתמנות לקונסולית בשנגחאי, ולאחר השלמת המינוי, היא היתה אמורה לפרוש מהכנסת.

ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי. ראובן קסטרו
שיתפה בלבטיה את חברה מש"ס. ח"כ זועבי/ראובן קסטרו

בשבועות האחרונים הגיעו דיווחים מגורמים שונים בנציבות שירות המדינה על קשיים בהליך המינוי של זועבי לשנגחאי, נוכח התבטאויות עבר שלה לגבי אופיה וסמליה של המדינה. בלשכת שר החוץ הגנו על המינוי והתכוונו להילחם על אישורו. גורמים בקואליציה האשימו גורמים בנציבות שירות המדינה, שנחשבים למקורבים לנתניהו, בהערמת קשיים משיקולים פוליטיים לא ענייניים.

עוד בוואלה!

בכירי מרצ נסעו להיפגש עם רינאווי זועבי - אך היא כבר יצאה להתראיין בטלוויזיה

לכתבה המלאה
חבר הכנסת ינון אזולאי. דני שם טוב, דוברות הכנסת
העביר את המידע על הפרישה של זועבי לאופוזיציה. ח"כ אזולאי/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ואולם, הקשיים העולים בהליך המינוי גרמו ככל הנראה לזועבי לחשב מסלול מחדש, והיא שיתפה את אזולאי בלבטיה, שהעביר את המידע לדרעי ומשם ללשכת ראש האופוזיציה.

ח"כ ינון אזולאי סרב להגיב לדברים. מלשכתו של נתניהו מסרו שהדיווח לא נכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully