וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי מרצ נסעו להיפגש עם רינאווי זועבי - אך היא כבר יצאה להתראיין בטלוויזיה

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 18:11

בכירי המפלגה, בהם הורוביץ, שבו על עקבותיהם לאחר שהבינו שהח"כית ממפלגתם יצאה מביתה. במרצ מודאגים מאוד מהנזק שעלול להיגרם למפלגה בקרב קהל הבוחרים בבחירות אם תהיה אחראית לנפילת הממשלה, ומדגישים כי הם עושים מאמצים רבים כדי לשמר את הקואליציה

בווידאו: חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי על החיבורים בכנסת ישראל/ערוץ הכנסת

בכירי מרצ שנסעו היום (חמישי) לנוף הגליל, שם מתגוררת ח"כית המפלגה ג'ידא רינאווי זועבי, כדי לשכנעה לחזור בה מהתפטרותה מהממשלה, נאלצו לחזור על עקבותיהם לאחר שהבינו שהיא עצמה יצאה מהעיר כדי להגיע לריאיון במהדורת חדשות 12.

במרצ מודאגים מאוד מהנזק שעלול להיגרם למפלגה בקרב קהל הבוחרים בבחירות אם היא תהיה אחראית לנפילת הממשלה, ומדגישים בשעות האחרונות את מאמציהם ומחויבותם לשמור על יציבות הקואליציה. במרצ מקווים שיצליחו לשכנע את רינאווי זועבי להתפטר מהכנסת, לחזור בה או להתחייב לכך שלא תצביע בעד פיזור הכנסת.

במקביל, פגישת חברי סיעת ימינה שהייתה אמורה להקיים הערב בתל אביב, בוטלה. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי הפגישה בוטלה עקב "שיקולי לו"ז".

ניצן הורוביץ וג'ידא רינוואי זועבי. אבשלום ששוני, פלאש 90
הפגישה לא תתקיים. זועבי והורוביץ/פלאש 90, אבשלום ששוני

זועבי הודיעה על פרישתה מהקואליציה לראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. זאת, ללא שהודיעה על כך מראש ליו"ר מפלגתה, ניצן הורוביץ, שלמד על כך מהתקשורת. "אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה זו כלפי החברה שבאתי ממנה", כתבה במכתב ששלחה לבנט ולפיד, שפורסם בתקשורת לפני שהגיע ללשכותיהם.

מהורוביץ נמסר בתגובה לפרישה כי "‏הקואליציה שלנו חשובה ואנחנו פועלים כדי לשמור עליה. פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר, ונזק גדול לחברה כולה - יהודים ערבים". עוד הוסיף יו"ר המפלגה כי "מרצ ואני מחוייבים לכל מאמץ כדי לייצב את הממשלה ולהבטיח את המשך קיומה. את המחלוקות בממשלה נפתור בתוך הבית".

עוד בוואלה!

ח"כ רינאווי זועבי ממרצ הודיעה לבנט ולפיד על פרישה מהקואליציה

לכתבה המלאה
מרצ מציגה את המועמדת החדשה ברשימתה לכנסת. בית ציוני אמריקה. ת"א 4 בינואר 2021. ראובן קסטרו
במרצ עושים מאמצים רבים כדי לשכנעה לחזור. זועבי/ראובן קסטרו

הפרישה של זועבי מעלה את מתנגדי הממשלה בכנסת לרוב של 61 ח"כים בכנסת והופכת רשמית את הממשלה לממשלת מיעוט. בליכוד בוחנים את האפשרות להעלות כבר ביום רביעי בשבוע הבא הצעת חוק לפיזור הכנסת.

בנוסף, הפרישה של זועבי מהווה מכה ליו"ר יש עתיד לפיד ולסיכוייו להתמנות לראשות ממשלת המעבר בתקופת הבחירות אם הכנסת תתפזר. לפי ההסכם הקואליציוני בין בנט ולפיד, רק אם שני ח"כים מהגוש הימני בקואליציה מצביעים בעד הפלת הממשלה, ראשות הממשלה תעבור ללפיד בתקופת הבחירות. אם זועבי תצביע בעד פיזור הכנסת יחד עם ח"כ עידית סילמן, בנט יישאר ראש הממשלה בתקופת המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully