וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: המלך עבדאללה הורה על מעצר בית רשמי לאחיו למחצה

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 18:11

המלך עבדאללה השני אמר כי אישר אמצעים להחזיק את הנסיך חמזה בארמונו ולהגביל את התקשורת והתנועה שלו, בשל לטענתו "התנהגותו הלא יציבה ושאיפותיו הבלתי צפויות"

מלך ירדן חשף בפומבי סכסוך מלכותי עם אחיו למחצה והפך לרשמי את מעצר הבית של נסיך הכתר לשעבר. המלך כינה אותו "בלתי יציב" במכתב חריף ביותר שפורסם היום (חמישי).

המלך עבדאללה השני אמר כי אישר אמצעים להחזיק את הנסיך חמזה בארמונו ולהגביל את התקשורת והתנועה שלו, בשל לטענתו "התנהגותו הלא יציבה ושאיפותיו הבלתי צפויות".

"נספק לחמזה את כל שצריך כדי לחיות חיים נוחים, אך לא את החלל שבעבר ניצל כדי להעליב את האומה, את מוסדותיה ואת משפחתו, כמו גם לחתור תחת היציבות של ירדן", נכתב במכתב.

מלך ירדן עבדאללה השני בנאומו באו"ם. 24 בספטמבר 2019. רויטרס
מלך ירדן עבדאללה השני בנאומו באו"ם. 24 בספטמבר 2019/רויטרס

ההכרזה היא הפרק האחרון בסכסוך מלכותי מתמשך שבמסגרתו חמזה הושם תחת סוג של מעצר. עבדאללה וחמזה הם בניו של המלך חוסיין, ששלט בירדן כמעט חצי מאה לפני מותו ב-1999. עבדאללה מינה את חמזה לנסיך הכתר כירש את הכס, אך שלל ממנו את התואר ב-2004.

המלך הורה על מעצר בית לחמזה באפריל בגין מזימה, לטענתו, לערעור יציבות הממלכה. במרץ חמזה התנצל בפני המלך, על פי מכתב שפורסם על ידי הארמון, ואמר כי הוא מקווה ש"נוכל להפוך את דף בפרק הזה של המדינה שלנו ושל ההיסטוריה של משפחתנו".

במכתב שפורסם היום, המלך עבדאללה משתלח באחיו למחצה, באומרו כי "לעולם לא יאפשר מצב שבו המדינה שלנו תוחזק כבת ערובה לשגיונות של מי שלא עשה דבר כדי לשרת את המדינה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully