וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיו לכך השלכות": ראשי מפלגות האופוזיציה דרשו מנתניהו להתנגד לחוק "ממדים ללימודים"

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 12:20

לפי גורם פוליטי, השיחה נערכה טלפונית בשעות הערב והתנהלה בחלקה ב"טונים גבוהים". ראשי מפלגות האופוזיציה אמרו לנתניהו כי לא ייתכן שייכנע לקמפיין הקואליציה בעד ההצעה - בעוד היא עצמה לא מצליחה לקדם אותה רק בגלל השותפות עם מפלגת רע"מ

חיילי צה"ל בקו התפר. דובר צה"ל
"השיחה התנהלה בחלקה בטונים גבוהים". לוחמי צה"ל/דובר צה"ל

ראשי מפלגות האופוזיציה, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית, שוחחו אמש (רביעי) עם ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו ודרשו ממנו להתנגד לחוק "ממדים ללימודים" - למרות הלחצים בתוך מפלגתו.

לפי גורם פוליטי, השיחה נערכה טלפונית בשעות הערב והתנהלה בחלקה ב"טונים גבוהים". ראשי מפלגות האופוזיציה אמרו לנתניהו כי לא ייתכן שייכנע לקמפיין הקואליציה בעד ההצעה - בעוד היא עצמה לא מצליחה לקדם אותה רק בגלל השותפות עם מפלגת רע"מ.

חלק מראשי המפלגות הבהירו לנתניהו כי להצבעה של חברי הליכוד בעד ההצעה בשבוע הבא, יהיו השלכות על ההתנהלות המאוחדת של האופוזיציה נגד הממשלה, בדגש על קידום הצעות חוק בכנסת.

בנימין נתניהו, 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
"יהיו לכך השלכות". נתניהו/ראובן קסטרו

לפיד מסר בתגובה להבהרות ראשי האופוזיציזה "על תעשו פוליטיקה על חשבון חיילי צהל". ליברמן גינה אף הוא את המהלך ואמר "בושה. הם גם נגד גיוס לצה"ל וגם נגד אלה שכבר התגייסו ותרמו למדינה".

חוק ממדים ללימודים קובע כי לוחמים, חיילים בודדים, וחיילים ממעמד סוציו מיוחד יהיו זכאים למלגת לימודים אקדמיים לאחר השחרור בגובה 66% מעלות שכר הלימוד.

את התוכנית השיק שר האוצר אביגדור ליברמן, שהיה באותה עת שר הביטחון, בשנת 2016. לפני שנתיים החליטה ממשלת נתניהו להתנות את המלגה בשעות התנדבות - דבר שסותר את עיקרי החוק. בהסכמים הקואליציוניים ישראל ביתנו דרשה להכניס את החוק המקורי לבסיס התקציב, כדי שהתוכנית תחזור לקדמותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully