וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודיע כי ידון מחדש עם ראשי המפלגות באופוזיציה על חוק ממדים בלימודים

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 22:53

ח"כים מהליכוד הביעו את תמיכתם במתן המלגה ללוחמים משוחררים: "חיילי צה"ל הם קיר הברזל הניצב בינינו לבין אויבנו", כתב גלנט. נתניהו טען כי ביקש מגנץ להגדיל את המלגה ל-100% - וסורב. הליכוד: "בעקבות אמירות של ח"כים הקואליציה הפסיקה את המשא ומתן להעלאת המלגות"

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה, 21 במאי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מאמין ומקווה שיבינו את הצורך". נתניהו וגנץ/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (רביעי) כי חוק "ממדים ללימודים", שיאפשר מתן מלגה ללוחמים משוחררים משכר הלימוד לתואר ראשון ושני, יעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, למרות שלא הושג לו רוב מובהק. הוא שוחח עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וביקש ממנו לתמוך בחוק; מנגד, בליכוד טענו כי נתניהו התקשר לגנץ, ביקש ממנו לתמוך במימון של 100% מלגה ללוחמים - וסורב. במקביל, החלה מחאה בתוך הליכוד, כשקבוצה של חברי כנסת הביעה את תמיכתה בחוק.

ח"כ מאזן גנאים מרע"ם הודיע כי מפלגתו לא תתמוך בהצעת החוק. המשמעות היא כי אם סיעות האופוזיציה, בהן הליכוד, יתעקשו לא לתמוך בהצעה הממשלתית - היא תיפול. כדי להשיג רוב, גנץ שוחח עם יו"ר הליכוד וביקש ממנו "להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק עבור לוחמי צה"ל". לדברי גנץ, "שוחחנו על מהות הצעת החוק והרציונל שלה וגם על חשיבותה ללוחמים שלנו, אני מאמין ומקווה שבליכוד ובמפלגות האופוזיציה יבינו את הצורך ויאפשרו את העברתה".

בליכוד אמרו אתמול כי יהיו מוכנים לתמוך בהצעה רק אם המלגה תהיה 100% ולא שני שליש בלבד, ובכל מקרה יקיימו ישיבת סיעה לפני ההצבעה כדי להכריע איך להצביע. ראש המפלגה נתניהו ויו"ר הסיעה יריב לוין, סבורים כי יש להתנגד להצעת החוק לא בגלל התוכן שלה, אלא בגלל שזאת הצעה של הממשלה.

חיילי צה"ל בקו התפר. דובר צה"ל
יקבלו מלגה לתואר ראשון ושני? לוחמים/דובר צה"ל

מהליכוד נמסר כי נתניהו התקשר לגנץ, ביקש ממנו לתמוך במימון של 100% מלגה ללוחמים וסורב. "נתניהו ביקש שכל הכוחות הציונים בכנסת יתאחדו כדי שכל הלוחמים ששירתו שירות מלא יקבלו מימון מלא", נמסר בהודעת הליכוד, "והדגיש שהחלטה זו צריכה לעבור בכנסת כבר ביום שני הקרוב".

מול נתניהו ולוין, אחרים במפלגה טוענים כי אי תמיכה בחוק תגרום נזק לטווח ארוך לליכוד בשל הפגיעה בלוחמים. חברי הכנסת יואב גלנט; ניר ברקת; אופיר אקוניס; קרן ברק; גילה גמליאל; אבי דיכטר ופטין מולא, הביעו את תמיכתם בחוק. גלנט, מוביל מחאת החוק בתוך סיעת הליכוד, הדגיש בשיחות סגורות כי הוא נחוש לקיים דיון נוסף במסגרת הסיעה, וכי הוא מאמין שיצליחו לשכנע את נתניהו לתמוך בחוק ולהחריג אותו מההחלטה הגורפת של הליכוד, לפיה אין כל שיתוף פעולה עם הקואליציה.

"חיילי צה"ל הם קיר הברזל הניצב בינינו לבין אויבנו ומקנה חיים למדינת ישראל", כתב גלנט בטוויטר, "לקראת ההצבעה בכנסת בנושא סיוע ממלכתי בשכר לימוד לחיילים משוחררים, אמשיך ואוביל את המאמץ לשכנע את חבריי לסיעת הליכוד לתמוך פה אחד בהצעה".

עוד בוואלה!

הדילמה של הליכוד: לתמוך בחוק לטובת החיילים או להמשיך בחרם על הקואליציה

לכתבה המלאה
יואב גלנט מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
"החיילים הם קיר הברזל הניצב בינינו לבין אויבנו". ח"כ גלנט/ראובן קסטרו

ח"כ ברקת קרא גם הוא לנתניהו לתמוך בהצעת החוק. "אין לי ספק שרוב מוחלט של חברי סיעת הליכוד יתמכו בהצעה חשובה זו. לוחמי צה"ל הם מעל כל מחלוקת פוליטית ועלינו לעשות הכל כדי להבטיח את הטוב ביותר לחיילינו", כתב.

ח"כ אופיר אקוניס הצטרף לקריאות: "אין כל סיבה שסיעת הליכוד בכנסת לא תתמוך בחוק ממדים ללימודים, שהחל בעת כהונת ממשלות הליכוד", מסר. "גיבוי לכוחותינו נדרש והכרחי, בין אם אנחנו בקואליציה, בין אם באופוזיציה ורבים מאוד מהם מצפים מאיתנו - ובצדק - לנהוג כך גם בהצבעות בכנסת".

ח"כ מיקי זוהר כתב בטוויטר כי סיעת הליכוד תקיים בנושא הצבעה. "‏הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, אולי היחידה כיום במפה הפוליטית", אמר. "הסיעה תקיים הצבעה בנושא חוק ממדים ללימודים - והחלטת הרוב תחייב את כולם. להערכתי רוב החברים ירצו לתמוך בחוק".

מנגד, ח"כ שלמה קרעי התבטא נגד התמיכה בחוק: "הם עשו את אותו הדבר בחוק האזרחות, קמפיין שקרי נגדנו על חוק גרוע", כתב, "לא התקפלנו והצלחנו להביא חוק טוב יותר שמגן על המדינה. כך גם כאן, אסור להתקפל ויחד נצליח להביא חוק טוב יותר למען חיילי צה"ל. לחיילים תמיד דאגנו ונדאג, אבל לעזור לממשלה האנטי ציונית עם חוק קמצני רגע לפני פירוקה?".

מפלגת הליכוד פרסמה הודעה שמפנה אצבע מאשימה הן כלפי הקואליציה והן כלפי חברי הכנסת מהליכוד שתומכים בהצעת החוק. "גורם בכיר בקואליציה פנה למנהל סיעות האופוזיציה ח"כ יריב לוין כדי לפתוח במו"מ על העלאת סכום התמיכה לחיילים, אך בעקבות אמירות של חברי כנסת בליכוד על תמיכה בחוק במתכונתו הנוכחית, הפסיקה הקואליציה את המשא ומתן להעלאת המלגות", טענו. לדבריהם, "בשל החלטת הקואליציה להפסיק את המו"מ עם הליכוד, נתניהו יקיים דיון עם ראשי מפלגות האופוזיציה".

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד קראו לקראת ההצבעה, שתעלה ביום שני, לחברי האופוזיציה "שימו את הפוליטיקה בצד, למען החיילים והחיילות שלנו". הם מסרו ללוחמים המשוחררים ובני משפחותיהם, "תוכלו לצפות בשידור חי בחברי הכנסת של הליכוד". עוד הוסיפו כי ההצבעה על חוק ממדים ללימודים תהיה שמית, במטרה להגביר את הלחץ על הח"כים בליכוד ובאופוזיציה.

אתמול, בנט ולפיד, יחד עם גנץ, ניסו להפעיל לחץ ציבורי על נתניהו והליכוד והאשימו אותם בברית עם הרשימה המשותפת וב"פגיעה בחיילי צה"ל". לפיד תקף אמש בחריפות את הליכוד, ובציוץ בטוויטר כתב: "כל היום הליכוד צועק 'ביטחון, ביטחון' ואז הם תוקעים את חוק 'ממדים ללימודים' שנועד לעזור ללוחמים שלנו". הוא האשים את מפלגת הליכוד ואת נתניהו העומד בראשה, "במקום שכולנו נעשה הכול ביחד למען לוחמי צה"ל, הם פוגעים בהם בשביל פוליטיקה קטנה ועלובה. הליכוד נגד צה"ל, ביבי נגד הלוחמים. בושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully