וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמה של הליכוד: לתמוך בחוק לטובת החיילים או להמשיך בחרם על הקואליציה

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 11:55

היום יובא להצבעה חוק "ממדים ללימודים" המקנה מלגה של שני שליש מעלות שכר הלימוד באקדמיה ללוחמים וחיילים בודדים. בשל היעדר תמיכה של רע"ם ופרישתה של עידית סילמן, לקואליציה אין רוב. בליכוד מתלבטים אם לתמוך או לטרפד את החוק במחיר פגיעה בחיילים

סטודנטים בפתיחת שנת הלימודים האקדמית, אוניברסיטת תל אביב,10 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
בניגוד לרוח החוק, התוכנית הותנתה בשעות התנדבות. סטודנטים בפתיחת שנת הלימודים/ראובן קסטרו

הקואליציה צפויה להביא היום (שני) להצבעה סופית את חוק ממדים ללימודים, שקובע כי לוחמים, חיילים בודדים, וחיילים ממעמד סוציו מיוחד יהיו זכאים למלגת לימודים אקדמיים לאחר השחרור בגובה 66% מעלות שכר הלימוד.

את התוכנית השיק שר האוצר אביגדור ליברמן, שהיה באותה עת שר הביטחון, בשנת 2016. לפני שנתיים החליטה ממשלת נתניהו להתנות את המלגה בשעות התנדבות - דבר שסותר את עיקרי החוק. בהסכמים הקואליציוניים ישראל ביתנו דרשה להכניס את החוק המקורי לבסיס התקציב, כדי שהתוכנית תחזור לקדמותה, ועכשיו היא מוכנה כבר להצבעה.

אלא שלאחר הפרישה של ח"כ עידית סילמן, ולאור היעדר התמיכה של רע"מ, לקואליציה אין רוב לאישור החוק. בימים האחרונים נשמעו קריאות לעבר האופוזיציה לתמוך בחוק, שנועד להיטיב עם החיילים. מצד שני, בליכוד מתנגדים לכל חקיקה של הקואליציה.

ואולם בשל אופי החוק, ח"כים בליכוד ידרשו היום בישיבה השבועית של הסיעה לתמוך בחוק, כי אחרת זה יציג אותם כמי שפוגעים בחיילי צה"ל. ההחלטה הסופית תתקבל לקראת ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully