וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה של 24 שעות בבתי החולים. הרופאים: "לא נעשה דבר למגר את האלימות"

יואב איתיאל, מירב כהן, שלומי הלר ואורי סלע

עודכן לאחרונה: 19.5.2022 / 7:46

אחרי שני מקרי אלימות קשה בבתי החולים, יוצאים הרופאים לשביתת מחאה שתכלול את כל בתי החולים הציבוריים והמרפאות בקהילה. הרופאים יעבדו במתכונת שבת. בהודעה על השביתה נאמר: "למרות ניסיוננו להניע את המעסיקים ואת משרד הבריאות למיגור האלימות, לא נוקטים כל צעדים"

בווידאו: משפחה תקפה צוות רפואי במרכז הרפואי לגליל לאחר שנקבע מותו של קרוב משפחתה/צילום: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הרופאים בישראל יוצאים הבוקר (חמישי) לשביתת אזהרה של 24 שעות, החל מהשעה 7:00, במחאה על האלימות במערכת הבריאות נגד רופאים וצוותים רפואיים. השביתה הוכרזה אתמול בעקבות התפרצות אלימה של משפחת מטופל נגד הצוות במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים. מאז אירע אתמול מקרה נוסף של אלימות בבית החולים גליל בנהריה, שבמהלכו הותקף הצוות בחדר המיון לאחר מותו של צעיר בתאונת דרכים, על ידי משפחתו.

בהודעה על השביתה ששלחה הסתדרות רופאי ישראל (הר"י) נאמר: "למרות ניסיוננו להניע את המעסיקים ואת משרד הבריאות לפעול למיגור האלימות כנגד הרופאים וכנגד הצוותים הרפואיים במוסדות הרפואיים השונים ובמרפאות הקהילה, לא נעשה דבר". לדברי הרופאים, המעסיקים "אינם עומדים בחובתם לדאוג לקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה לרופאים, ואינם נוקטים צעדים אופרטיביים כלשהם למניעת האלימות".

השביתה תכלול את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים, ואת כל מרפאות הקהילה ומרפאות החוץ. במהלך השביתה יעבדו הרופאים במתכונת שבת.

בשעה 9:00 תתקיים עצרת מחאה מיוחדת בהדסה הר הצופים, בהשתתפות ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים יחד עם ועדי העובדים והרופאים בבית החולים. עצרת הזדהות תיערך בבית החולים שערי צדק ובמרכז הרפואי שיבא תל השומר. "אנו מגנים כל אלימות מכל סוג, הצוותים בבתי החולים עובדים במסירות בהצלת חיים ולא ייתכן שיהיו חשופים לאלימות וסכנה מידי יום", נמסר.

בין הצעדים שההסתדרות הרפואית דורשת: הצבת נקודות שיטור בכל חדר מיון, הגברת מערך האבטחה בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות ושינוי חקיקה - זאת על מנת שתקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים.

אלימות כלפי צוות רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. 16 במאי 2022. דוברות בית החולים הדסה, אתר רשמי
הרס בבית החולים הדסה בעקבות התפרעות, 16 במאי 2022/אתר רשמי, דוברות בית החולים הדסה

במהלך התקרית שהובילה לשביתה פרצו ביום שני עשרות בני משפחה של מטופל שמת בבית החולים הדסה הר הצופים למחלקת טיפול נמרץ. הם היכו אנשי צוות, שברו את הדלתות והחלונות, פגעו בעמדת האחיות וגרמו נזק למחשבים ולציוד. במסגרת האירוע אתמול בבית החולים הגליל נכנסו בני משפחתו של הרוג בתאונה לחדר המיון והתעמתו עם המאבטחים, שנאלצו להשתמש בגז מדמיע.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר ביום שלישי בכנס בתי החולים הממשלתיים למקרי האלימות במוסדות הבריאות: "הצוותים הרפואיים שלנו לא יכולים ולא צריכים להתמודד עם ביריונות ואלימות. אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה. אנחנו לא רואים כתבי אישום נגד מי שמעז להרים יד בבית חולים ולהשחית רכוש. ככה לא מגבים ושומרים על הצוותים ועל המטופלים. פניתי ליועמ"שית בדרישה לפעול למיצוי מלא של ההליכים המשפטיים עם העבריינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully