וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון בפרשת ביטן: שתיים מהנאשמות יודו שנתנו שוחד לפוליטיקאי

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 13:28

לפי הסדר הטיעון, קנס של 150 אלף שקלים יוטל על חברת כל בו חצי-חינם בע"מ, ואילו מנהלת נכסי הנדל"ן שלה, ליהי סונק-קופרלי, תרצה 7.5 חודשי עבודות שירות. ההסדר מחזק משמעותית את התיק נגד ביטן, המואשם שקיבל מהן לפחות 40 אלף שקלים

ח"כ ביטן נחקר בפעם ה-4 במשרדי בלהב 433; רעייתו חגית, נחקרה בפעם השלישית/צילום: יותם רונן ושלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

הושג הסדר טיעון עם הנאשמות במתן שוחד לח"כ דוד ביטן (הליכוד) - כך לפי הודעה שהגישה היום (רביעי) פרקליטות מיסוי וכלכלה לבית המשפט המחוזי. על פי ההסדר, ליהי סונק קופרלי וחברת כל-בו "חצי חינם בע"מ", הנאשמות במסגרת כתב האישום שהוגש, יודו בעבירה של מתן שוחד ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

במקביל, הצדדים יבקשו בהסכמה מבית המשפט לגזור על סונק קופרלי שבעה וחצי חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס של 30 אלף שקלים, חילוט של 40 אלף שקלים ומאסר על תנאי. כמו כן יוטל קנס של 150 אלף שקלים על "חצי חינם". סונק-קופרלי תהפוך מנאשמת לעדת תביעה, מה שיחזק משמעותית את התיק נגד ביטן.

ח"כ דוד ביטן, 31 ביולי 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
אחת הנאשמות בשוחד תרצה 7.5 שנות מאסר. ביטן/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי כתב האישום המוסכם, סונק-קופרלי, מנהלת נכסי הנדל"ן של "חצי חינם", ביקשה מביטן, שכיהן כיו"ר ועדת המשנה לרישוי ותכנון של הוועדה המקומית ראשון לציון, לסייע בקידום ענייניה של "חצי חינם". זאת, בכל הקשור להסדרת שימוש חורג בחניות ציבוריות סמוכות לסניפי הרשת בעיר ולהסדרת תשלום היטל השבחה בגין השימוש.

בסמוך לטיפול של ביטן בענייניה של "חצי חינם", נענתה סונק-קופרלי לבקשת ביטן, ונתנה לו באמצעות גורם ביניים מטעמו והמקורב לו, סך של 40 אלף שקלים, בשיקים שנמסרו לפקודת עמותת "פינג פונג ראשל"צ בי"ס לקט רגל ולכדורגל". ביטן מואשם בכך שלקח את טובות ההנאה באמצעות מקורב לו, שנתן את השיקים לעמותת הפינג פונג וקיבל נגדם כספי מזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully