וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שהנאשם במקרה הראשון במעצר: סניף יינות ביתן בי-ם הוצת בפעם השנייה

עודכן לאחרונה: 23.5.2022 / 18:18

סניף הרשת בבירה הוצת על ידי אלמונים - בזמן שהנאשם המרכזי בהצתה הראשונה שאירעה בדצמבר 2021, הנאשם שוהה במעצר מזה כמה חודשים. בהצתה הקודמת נגרם לסניף נזק שמוערך בכ-50 אלף שקל. פרקליטו: "המציתים משוחררים ואדם חף מפשע - עצור"

בווידאו: מי מצית את סניף יינות ביתן בשכונת נווה יעקב בירושלים?/צילום: כבאות ירושלים

המשטרה פתחה בחקירת אירוע שריפה של מחסני סניף יינות ביתן בירושלים בחשד להצתה - בפעם השנייה, לאחר שבסוף שנת 2021 הוצת המקום בפעם הראשונה. לאחר חקירה מאומצת אשתקד, נעצרו כמה חשודים והוגשו כתבי אישום נגד כמה מעורבים.

אך בשבוע האחרון, כשהנאשם המרכזי בהצתה, בן 28 מירושלים, מאחורי סורג ובריח עד תום ההליכים - הוצת סניף הרשת בפעם השנייה. סנגורו, עו"ד אריאל עטרי, טען כי מלכתחילה האישומים המיוחסים למרשו אינם מבוססים, והודיע שהוא צפוי להגיש ערר לבית משפט העליון נגד ההחלטה להשאירו במעצר.

בכבאות והצלה לישראל, שהשתלטו על הדליקה שפרצה השבוע, דיווחו כי "סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר התקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפה בסופר 'יינות ביתן' בשכונת נווה יעקב שמעליו בניין מגורים בן שש קומות. צוותי כיבוי והצלה שהגיעו לאירוע גילו כי הסופר נשרף כליל ועשן כבד עולה לכיוון הדירות בבניין המגורים. האירוע הסתיים ללא נפגעים".

זירת ההתפרעות של אדם המעורר בנפשו בסניף יינות ביתן בלוד 10 ביוני 2020. -, אתר רשמי
זו אינה הפעם הראשונה בה הסניף עולה באש. סניף יינות ביתן, המצולמים אינם קשורים לכתבה/אתר רשמי, -

מפקד המשמרת רב רשף שלומי הרוש תיאר כי "השריפה השתוללה והתפשטה החוצה, שש צוותים של כיבוי והצלה פעלו בשלוש גזרות: האחת טיפול בדיירי הבניין שהתבקשו להישאר בהסתגרות במקום בטוח מפני סכנת שאיפת עשן, השנייה חדירה לסופר וכיבוי השריפה, והשלישית כיבוי השריפה שפשטה החוצה". לדבריו, "מחקירה ראשונית עולה חשד להצתה. נפתחה חקירה בשיתוף פעולה עם המשטרה לבדיקת נסיבות האירוע".

על פי כתב האישום שהוגש נגד הנאשם, ב-2 בדצמבר 2021 הוא נפגש עם כמה אנשים, שיחד קשרו קשר לפגוע בסופרמרקט, בין השאר באמצעות הצתה. בהמשך, בשעות הערב המאוחרות, הגיע הנאשם עם אדם שהכיר ובת זוגו לסופרמרקט, אז החל הנאשם לטפס על הקיר, עקר מצלמת אבטחה של הסופרמרקט וניסה לשבור מצלמה נוספת. זאת, בזמן שחברו ובת זוגו עומדים בקרבת מקום.

לאחר מכן, השליך הנאשם בקבוק עם חומר דליק מעבר לחלון הסופרמרקט והצית את המקום. כתוצאה מהדליקה, נגרם נזק לסחורה ולמבנה בסכום המוערך בכ-50 אלף שקלים.

כבאיות בשריפה שפרצה ברחובות יהודה הלוי והרצל בתל אביב, 22 באפריל 2017. ניב אהרונסון
מהדליקה נגרם נזק לסחורה ולמבנה בסכום המוערך בכ-50 אלף שקלים. כבאית/ניב אהרונסון

מאז מעצרו והגשת כתב האישום נגדו, כלוא הנאשם מאחורי סורג ובריח וטוען באמצעות עורך דינו כי הופלל ולא היה כלל במקום ההצתה.

עורך דין אריאל עטרי המייצג את הצעיר שנאשם בהצתה בחודש דצמבר מסר בתגובה, "מרשי טען מן הרגע הראשון, שאין לו כל קשר להצתת הסופרמרקט וכי מי שאחראי להצתה מסתובב חופשי. לצערנו, הסתבר כעת שהמציתים משוחררים ואדם חף מפשע - עצור". עוד הוסיף כי "בימים הקרובים יתקיים דיון בעניינו של מרשי בבית המשפט העליון ואין לי ספק שבית המשפט העליון יורה על שחרורו ממעצר".

ממשטרת ישראל נמסר כי "הודות לחקירה מקצועית שהתנהלה בעקבות חשד להצתת בית עסק בשלהי שנת 2021, במסגרתה בוצעו מגוון פעולות, נעצר חשוד במעשה ולאחר ביסוס תשתית ראייתית, הוגש נגדו כתב האישום בבימ"ש. בימים האחרונים ארע מקרה נוסף שנמצא בימים אלו ממש בחקירה ומטבע הדברים לא ניתן לפרט אודותיה. נמשיך לחקור כל אירוע באופן מקצועי תוך איסוף ממצאים וראיות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully