וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלות בגן בראש העין הוקלטו בשיר לתינוקת: "אלוהים שלי, רציתי שתדע, איזה זבל של ילדה"

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 12:16

בהקלטות נשמעו המטפלות מדברות בשפה בוטה ומבזה על פעוטות בגן פרטי בראש העין. ההורים שחשדו במתרחש בגן שלחו את בתם עם מכשיר הקלטה, אז גם גילו כי המטפלות ביקשו להזיז את אחד הילדים מהמצלמה המותקנת במקום. המשטרה חוקרת חשד להתעללות

בווידאו: הקלטות מגן ילדים בראש העין/צילום תמונה: ראובן קסטרו

מטפלות בגן פרטי בראש העין התעמרו מילולית בפעוטות בני שנה - כך עולה מהקלטות שהגיעו לידי וואלה!. בין השאר, הן נשמעו מכנות את אחת הפעוטות "זיינת מוח", שרות שירים מבזים ואף רומזות על גודל איבר המין של פעוט אחר, כשברקע נשמע בכי בלתי פוסק.

אלון ואלינור גיברלטר, תושבי העיר, רשמו את בתם לגן בחודש שעבר. ביום הראשון והשני, למען הסתגלות הפעוטה בגן, אמה, אלינור, שהתה עמה במקום. "המטפלות היו נראות מהממות והכול היה מבטיח", סיפר אלון. ביום השלישי כבר השאירו אותה לבדה עם המטפלות ושאר הפעוטות. כשחזרה לביתם עם עיניים אדומות ונפוחות מבכי, עדיין משתנקת, החלו ההורים לחשוד - והחליטו לשלוח עם בתם מכשיר הקלטה. "נבהלנו", שחזרו. "הבנו שלא הגיוני שהיא חוזרת ככה".

גן הילדים שבו הילד בלע חול, 30 באפריל 2017. שי מכלוף
״שמענו דברים מזוויעים״. גן ילדים/שי מכלוף

המכשיר הקליט במשך שעה עד שככל הנראה אחת המטפלות כיבתה אותו. באותה שעה נשמע בכי בלתי פוסק, ומטפלת הוקלטה אומרת "בואי נעביר את החדשה למקום שלא רואים במצלמה". בפעם הבאה שהקליטו את המטפלות הן שרו "אלוהים שלי, רציתי שתדע, איזה זבל של ילדה", ואמרו על אחד הפעוטות: "איזה כף רגל גדולה יש לו, כמו של פיל. את יודעת מה אומרים - רגל גדולה, זין גדול". לאחר שהאזינו לדברים, ההורים הגישו תלונה במשטרה.

"שמענו דברים מזוויעים", אמר האב. "הלכתי לדבר עם המנהלת של הגן לפני שפניתי למשטרה. היא הייתה מגוננת ומזועזעת בו זמנית. ראיתי במצלמות שבמשך כל הזמן אף אחד לא מרים את הילדה, שמעבירים אותה למיטה שלא רואים במצלמות. היא יושבת בכיסא אוכל כשהמטפלות הולכות ובלי השגחה. לא ראינו אלימות פיזית, אבל מבחינתי האלימות המילולית והנפשית זה אותו דבר. התפיסה של המשטרה - אין אלימות פיזית אז אין כלום - לא נכונה. גם הזנחה מצלקת את הילדים".

גן ילדים בו חשודה הגננת בצהרון בתקיפת ילדים, ירושלים, 9בינואר 2022. שלו שלום, TPS
״ההקלטות מוכיחות כי יש פה השפלה וביזוי של פעוטות". גן ילדים./TPS, שלו שלום

ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, שמלווה את המשפחה, נמסר כי "ההקלטות מוכיחות כי יש פה השפלה וביזוי של פעוטות, תינוקות שבוכים בלי סוף ללא שום טיפה של יחס ורוך. לידיעתנו מהמשטרה עולה כי בצפייה במצלמות של אותו היום לא נצפתה אלימות ומניסיון שלנו התיק ילך לסגירה, כי קללות, שירים מבזים והשפלה הם לא עילה למעצר והרחקה מהגן. זה חינוך לגיטימי ומתקבל במדינת ישראל".

ממשטרת ישראל נמסר: אנו רואים בחומרה כל התעללות ופגיעה בחסרי ישע ובהתאם, כל תלונה המתקבלת בהקשר זה נבדקת ונחקרת ביסודיות, ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת, וכך גם תלונה זו. מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שמתנהלת בימים אלו, עד כה בוצעו מספר פעולות, לרבות צפייה בחומרי תיעוד. נמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת.

ח"כ אופיר כץ (הליכוד) מסר בתגובה להקלטות כי מדובר בתופעה רחבה שגדלה מיום ליום. "עוד ועוד הורים נכנסים למעגל הכואב הזה", אמר. "בימים האלו אנחנו מכינים בכנסת לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שלי שקובעת עונש מינימום של מאסר בפועל למתעללות. לא עוד עבודות שירות, קנסות ומאסר על תנאי. שכל מתעללת תדע שהיא הולכת לכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully