וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה גזר דין מוות לישראלית שנתפסה עם סמים בדובאי

עודכן לאחרונה: 20.5.2022 / 7:32

בערעור שהגיש עורך דינה האמירתי של פידא כיואן, הוא טוען כי לא עסקה בסחר בסמים, שבגינו קיבלה את עונש המוות. בעקבות הגשת הערעור, נדחה גזר הדין, ודיון יתקיים בעוד שבועיים באבו דאבי. אחותה: "מתגעגעים אליה. קשה לנו מאד"

בווידאו: עורך הדין אחמד סעיד אלמזרועי סנגורה של פידא כיואן/מערכת וואלה!

גזר דין המוות נגד הישראלית פידא כיואן נדחה היום (שלישי) בבית משפט לערעורים של איחוד האמירויות. בהתאם לחוק האמירתי, גזר הדין נדחה עקב כתב הערעור שהגיש עורך הדין אחמד סעיד אלמזרועי.

בערעור נטען בין היתר כי פידא לא החזיקה סמים למטרת סחר, שבגינו נגזר עליה גזר דין מוות. הדיון הבא נקבע בבית הדין לערעורים באבו דאבי בעוד שבועיים, שם עורך הדין יציג לדבריו אסטרטגיה הגנתית חדשה נגד ההאשמות.

עורך דין אחמד אלמזרועי הוא עורך הדין מטעם משפחת כיואן באיחוד האימרויות. בדיון היום בבית המשפט באבו דאבי נכח גם אחד מקרוביה של כיואן ועורך הדין הישראלי מרדכי ציבין, העוסק בעניינים בינלאומיים. כמו כן, להליך המשפטי התלוותה מתחילתו עורכת הדין תמי אולמן.

מימין: עורך הדין מרדכי ציבין  ועוה"ד האמירתי אחמד סעיד אלמזרועי מצוות ההגנה של פידא כיואן, עליה נגזר עונש מוות בגין סחר בסמים באיחוד האמירויות הערביות. ללא, מערכת וואלה!
עורך הדין הישראלי ציבין ועורך הדין האמירתי אלמזרועי, היום/מערכת וואלה!, ללא

בעקבות הדיון נפגשו עורכי הדין עם נציג המשפחה. "אנחנו מתגעגעים אליה וכל רגע שהיא לא נמצאת קשה לנו מאוד", אמרה אחותה של כיואן לוואלה!.

"היא חזקה ומאד נבונה ומאד פקחית", אמר עו"ד ציבין. "היא מנתחת את המצב נכון, לא חיה באשליות, היא צופה בטלוויזיה ומרבה לדבר בטלפון עם עורכי הדין. היא יודעת על התמיכה שיש לה בישראל ומעריכה אותה מאד".

עוד בוואלה!

גזר דין מוות לתושבת חיפה שנתפסה עם קוקאין באבו דאבי: "מקווים שביהמ"ש יחוס על חייה"

לכתבה המלאה
עו"ד מרדכי ציבין. באדיבות המצולמים
עו"ד ציבין/באדיבות המצולמים

"גזר דין המוות לא יבוצע ולמעשה לכשהוגש הערעור אין לא כל רלוונטיות. על פי השיטה כאן עתה המשפט כאילו מתחיל מחדש", הסביר. "יש לי אמון מלא במערכת המשפט פה. רמת זכויות האדם גבוהה מאד ואני מכיר את אירופה ומכיר מקומות אחרים. הפרדת הרשויות נשמרת כאן בקפדנות וזו לא מדינה בה שופטים מקבלים הוראות מלמעלה. מבחינת פרוצדורה משפטית ישראלי יכול להרגיש כאן די בבית. צריך גם להדגיש שמדינת ישראל קטגורית לא מתערבת בהליכים פנימיים של מדינות, ועל אחת כמה וכמה בהליכים משפטיים במדינה זרה. תהליך ארוך עוד לפנינו אבל אנחנו מקווים שכתב ההגנה החדש שהוא אסטרטגיה חדשה שמוקדם לדבר עליה, ישכנע את הרכב שלושת השופטים בפניו תעמוד ותביא לתוצאה טובה הרבה יותר מהקודמת, אינשאללה בעזרת השם", אמר ציבין, תושב כפר חב"ד.

עם זאת אמר, "אם חלילה יישאר גזר הדין, אז נהוג שמדינת האם מתערבת ואני מאמין שנשמע גם מארגוני זכויות אדם בינלאומיים". הוא אמר כי הוא אינו יודע מה קרה בעניינם של שני הפקיסטנים שנידונו למוות יחד עם פידא.

פידא כיואן הישראלית שנעצרה באיחוד האמירויות ונגזרה עליה גזר דין מוות בעקבות אחזקה של חצי קילו קוקאין. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
עונש המוות נדחה. פידא כיואן/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

פידא כיואן, כלואה בדובאי, לובשת מדי אסיר אדומים כנהוג לנידונים למוות. לדיון היום לא הובאה והיא צפתה בו בוידאו מבית הסוהר. "מדבר איתה כל יום בטלפון", מסר ציבין, "התנאים שלה בכלא הם טובים. הם אנושיים. היא רק חיה כל הזמן בהרגשה של אדם שנידון למוות וברור שכל מילה להבהיר את זה היא מיותרת. אבל התנאים הפיזיים והיחס הם סבירים מאד ואף ברמה גבוהה של הקפדה על זכויות אדם. זה לא מה שהעולם חושב. היא מקבלת כל מה שהיא צריכה. אבל בית סוהר זה לא בית מלון ועם גזר הדין מרחף מעל ראשה היא חיה בהרגשה קשה מאד וכמובן חוששת מאוד לעתידה. היא הולכת לישון עם זה והיא קמה עם זה".

ציבין הוסיף כי השגריר אמיר חייק והקונסול הישראלי באבו דאבי, דני גדות, שומרים איתה על קשר רציף. "הם ממש מלווים את המשפחה ועוזרים ומרגיעים בצורה משמעותית. הקונסול ביקר אותה לאחרונה ביום שישי שעבר. היחס הזה שלהם ושל משרד החוץ בכלל הם ראויים לציון".

בתחילת אפריל בית משפט בדובאי גזר על פידא כיואן עונש מוות, לאחר שלפני כשנה היא נעצרה כשמכרה קנאביס לסוכן משטרתי סמוי שהפליל אותה ובדירתה בעיר נתפסה כמות מסחרית של סמים מסוגים שונים בהם עוד כחצי ק"ג קנאביס וכ-50 גרם קוקאין. כיואן, ישראלית בת 40 תושבת חיפה, נסעה לפני שנה לאמירויות ומשפחתה סיפרה שזאת בעקבות הזמנה של מכר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה בתחום הגרפיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully