וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי האוצר והחינוך הודיעו: ילדי הגנים ייכללו בבתי הספר של החופש הגדול

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 13:57

השרים הודיעו כי התוכנית שהורחבה בשנתיים האחרונות תתוקצב גם השנה ותאפשר סבסוד גם לילדי הגנים. התוכנית כללה במקור את כיתות א' עד ג' בלבד, ושאשא-ביטון הבטיחה להכניס את ההרחבה לבסיס התקציב גם בשנה הבאה. "נמשיך לקדם, לחזק ולעודד תעסוקה של הורים צעירים"

שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון סיכמו היום (שלישי) כי גם גני הילדים יכללו השנה בתוכנית בית הספר של החופש הגדול. התוכנית שהחלה לפני מספר שנים וכללה במקור את כיתות א'-ג' בלבד, הורחבה בשנתיים האחרונות של הקורונה גם לגני הילדים, וכאמור תתוקצב גם בשנה הנוכחית.

שר האוצר מסר כי "בתי הספר של החופש הגדול נותנים מענה חינוכי לילדים. נמשיך לקדם, לחזק ולעודד תעסוקה של הורים צעירים ומשפחות במעמד הביניים". השרה שאשא-ביטון הוסיפה כי "ילדי הגנים חייבים להיות חלק מבתי הספר של החופש הגדול. לכן, לא הסכמנו לוותר והצלחנו להכניס אותם גם לתוכנית של החופש הקרוב. לא נשאיר את ילדי הגנים מאחור, ונוודא שבשנה הבאה הם יוכנסו לבסיס התקציב, כמו כיתות א'-ג'".

תוכנית בתי הספר של החופש הגדול, קייטנה מסובסדת לפי המצב הסוציו-אקונומי ביישוב הפועלת בשלושת השבועות הראשונים לחופשת הקיץ, החלה בכהונתו של שר החינוך לשעבר שי פירון. לפני שלוש שנים הצטרפו ילדי כיתות א'-ג' למסגרות בהתאם לתוכנית המקורית, ובהמשך, ברקע משבר הקורונה, ניתן מענה גם לילדי הגנים. שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הכניסה השנה לבסיס התקציב את המימון לתוכנית - אך רק לכיתות א'-ג', כפי שהיה בהחלטה של פירון.

הדיונים להכללת ילדי הגנים התקיימו בשבועות האחרונים בין משרד האוצר והחינוך והרשויות המקומיות. בשבוע שעבר העביר יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף מכתב לשר ליברמן שבו דרש לתקצב גם את ילדי הגנים. "בימים כתיקונם בית הספר של החופש הגדול נחשב הצלחה מסחררת. הפלטפורמה מאפשרת להורים להמשיך ולהתפרנס בראש שקט, ביודעם שהילדים נמצאים בידיים טובות", כתב. "הפעלת בתי הספר של החופש הגדול לילדי בתי הספר היסודיים בלבד תפגע באופן קריטי בילדי הגנים והוריהם".

"הורים רבים ייאלצו להישאר בבית ולא לצאת לעבודה, או לרשום את הילדים לקייטנות פרטיות שאינן מסובסדות, ומשמעות הדבר עוד ההוצאה כספית מכבידה על ההורים", הסביר, וציין כי גם בתי הספר המוכרים שאינם רשמיים, כמו הדמוקרטים, האנתרופוסופיים והחרדים לא יזכו בתקצוב. "אני פונה אליך על מנת לפעול להסדרת התקצוב ולהבטיח את מניעת הפגיעה בהורים ובילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully