וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "לא מתנצל על הקשר עם עבאס"; נתניהו: "אתם מרימים ידיים מול רע"מ"

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 19:01

ראש הממשלה אמר על הקשר עם עבאס כי הוא "גאה בו", טען כי ממשלתו "לא מתעסקת בפוליטיקה אלא בניהול" - ומתח ביקורת על התנהלות נתניהו מול איראן וחמאס. ראש האופוזיציה תקף: "טירוף מערכות מוחלט, אתם מהמרים על החיים של כולנו"

בווידאו: בנט תוקף: נתניהו שחרר את סינוואר ואישר לפתוח קונסוליה באבו-דיס/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (שני) בדיון במליאת הכנסת כי בשנת כהונתה חילצה הממשלה את ישראל מהזנחה עמוקה. זאת, במסגרת דיון שהתקיים לאחר איסוף של 40 חתימות חברי כנסת המחייבות את הגעתו.

"לפני שנה אירע אסון כבד שקרה בגלל הפקרות בלתי רגילה", אמר בנט. "השר כהנא לקח אחריות כדי לתקן. דיברנו על האבטלה, לקחנו אחראיות ותיקנו. דיברו על מאות אלפי מובטלים והממשלה עושה סגר אחר סגר, אנחנו צלחנו את שני הגלים בלי סגר. זה נקרא ניהול, לא להתעסק בפוליטיקה - לנהל, ולכן הגענו לרמת אבטלה אפסית".

בנט תקף את קודמו, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. "הוא זה ששחרר את יחיא סינוואר", אמר. "גם פה אנחנו נלחמים. בשונה ממדיניות ההכלה של הממשלה הקודמת שרק חטפה טילים ולא עשתה כלום, אנחנו מפציצים. לכן, עוטף עזה עברו 11 חודשים השקטים ביותר... בנט הוסיף להתייחס לסוגייה הפלסטינית. מסתבר שכמה שבועות לפני כניסתי לתפקיד, קודמי התחייב להקים קונסוליה אמריקאית באבו דיס", אמר. "נלחמתי נגד זה".

מליאת הכנסת | דיון 40 חתימות 16 במאי 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ראש הממשלה נואם במליאת הכנסת, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

על מנסור עבאס אמר בנט כי לא הכיר אותו אישית בתחילה. "רק שמעתי שביבי פגש אותו מלא פעמים בבלפור", אמר, בהתייחס לתקופה שאחרי הבחירות בשנה שעברה. "אמרתי שלא אפגוש אותו בהסתר, הוא לא פילגש. קיש, ביבי ויריב לוין שהחליפו טיוטות עמו בהסתר, בחייכם, ככה לא עושים. הלכתי ופגשתי אותו בגלוי, הוא התפלא. גיליתי מנהיג של הציבור הערבי שרוצה אחרת".

"נפגשנו, לא הכרתי אותו", המשיך. "שמעתי את מה שהוא אומר והחזון שלו היה לראות איך אנחנו יכולים להסתדר זה עם זה. לא חזון של צרחות וקללות. לא אכחיש, אנחנו בסיטואציה קצת מורכבת במדינת ישראל אבל השתכנעתי בכנות שמנסור רוצה להראות דרך אחרת. אנחנו מנסים לשפר את החינוך, להסדיר את הנגב. אני לא מתנצל על זה, גאה בזה. מה קרה?".

באשר לניסיונות האופוזיציה להפיל את הממשלה אמר בנט כי "אותה קואליציה שחברה להפיל את חוק האזרחות היא קואליציית ביבי, איימן עודה ובן גביר. אתם יכולים לפגוע בלוחמי צה"ל. אני שואל את אזרחי ישראל - במה אתם בוחרים? בממשלה של רצון טוב שלא מסכימים בה על הכל אבל עובדים ביחד או ממשלה של קואליציה חדשה של מדינת ישראל - ביבי, טיבי, איימן עודה ובן גביר".

בנט ספג צעקות וקריאות ביניים מצד האופוזיציה. "חוץ מהכיסא שלך, לא מעניין אותך כלום", קראו לעברו "לך, לך, לך", צעקו בסיום נאומו. "אתכם מעניינות בחירות, בחירות ועוד פעם בחירות", הגיב בנט.

עוד בוואלה!

סילמן סירבה להתחייב לתמוך במינוי כהנא, בנט הוציא אותה מהישיבה

לכתבה המלאה
מליאת הכנסת | דיון 40 חתימות 16 במאי 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
בנט במליאת הכנסת, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב
מליאת הכנסת | דיון 40 חתימות 16 במאי 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ראש האופוזיציה נואם במליאה הכנסת, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

נתניהו: "טירוף מערכות מוחלט"

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, הגיב לראש הממשלה על דוכן המליאה. "אלה הם ימים אדומים שבהם נחצים קווים אדומים", אמר. "הטרור מרים ראש וגובה קורבנות. הטרור משתולל בכל מקום, מניפים את דגלי אשף בערי ישראל ושורפים את דגל ישראל בהר הבית. טירוף מערכות מוחלט".

"נפתלי בנט", המשיך נתניהו בהתייחס לשיחה שניהל ראש הממשלה עם שר החוץ יאיר לפיד, "אתה יכול להמשיך לשוחח עם ראש הממשלה הרזרבי, אבל כשהקמת את ממשלת ההונאה שלך אמרת 'אנחנו עושים פה ניסוי', אז אני אומר לך שחיים של מדינה הם לא ניסוי, חיים של אזרחים הם לא ניסוי. כולם יודעים שהניסוי לא הצליח, נכשל. אתם מהמרים על החיים של כולנו, וכולנו משלמים את המחיר. כמו מהמרים אובססיביים, אתם לא יודעים מתי להפסיק".

נתניהו הוסיף לתקוף את בנט. "כל אלה שמסביבך רואים זאת. הם קופצים מסיפון הטיטאניק, או נדחפים מהסיפון. מי ששולט שליטה מוחלטת בממשלה הזאת היא מועצת השורא. כבר הספקתם להבטיח לרע"מ 50 מיליארד שקל, אבל התיאבון שלה לא פוסק. הם רוצים עוד ומקבלים עוד. רע"מ דרשה הרחבה דרמטית של הבנייה הבלתי חוקית בנגב וקיבלה. מה עוד הם קיבלו מכם? אי אפשר לדעת כי אין לכם שום קווים אדומים".

"כשברע"מ אומרים להרים ידיים, אתם מרימים ידיים", המשיך. "כשברע"מ אומרים להרים ידיים אתם מרימים ידיים בהר הבית, ומרימים ידיים גם מול הטרור ומרימים ידיים גם על שוטרים. ושוב, בנט, זה בדיוק ההפך ממה שהבטחת לפני שנתיים כשאמרת: 'אני קובע, ממשלה ישראלית שתלויה בקולות המפלגה הערבית המשותפת מסכנת באופן ממשי ומיידי את חיי אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. שנאת נתניהו העבירה אותם על דעתם'".

מליאת הכנסת | דיון 40 חתימות 16 במאי 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ראש האופוזיציה אמר כי אם בעבר בנט נתמך על ידי מזכ"ל מועצת יש"ע, הוא נתמך כיום על ידי רע"מ ואחמד טיבי. "בנט לא סטה מהעקרונות שלו כי לא היו לו שום עקרונות", תקף. "אני שואל את ניר אורבך, את שירלי פינטו, את איילת שקד, את גדעון סער - האם תמשיכו להישען על רע"מ ואחמד טיבי? האם בשביל זה נבחרתם?".

מליאת הכנסת | דיון 40 חתימות 16 במאי 2022. דני שם טוב, דוברות הכנסת
עבאס במליאת הכנסת, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

נתניהו הוסיף להתייחס לראש הממשלה החליפי. "בנט, השותף הרזרבי לפיד מודה בריש גלי שהרשימה המשותפת היא רשת ההצלה שלכם. כדי להיות ראש ממשלה הוא מוכן לחצות את כל הקווים האדומים. חברי ממשלת בנט-לפיד וגנץ, תוך זמן קצר דרדרתם את ישראל ממעמד של מעצמה אזורית חזקה, ממעמד של כוח עולמי עולה, למדינה שאף אחד לא סופר אותה. מצייצים ומתקפלים".

"הפכתם אותנו למדינה שאזרחיה מפחדים ללכת ברחוב או להניף את הדגל", אמר. "החולשה שלכם מקרינה החוצה לזירה הבינלאומית. אני מדבר עם מנהיגים זרים ששואלים 'מה קרה לכם?'. החולשה שלכם בולטת באותה מידה בזירה הפנימית: אין כיוון, אין דרך, אין מדיניות. אבל אתה, בנט, עד לאחרונה אמרת שיש דבר אחד שהבאתם. 'יש אחדות', אמרת. על איזה אחדות אתה מדבר? על זה נאמר 'הגמל לא רואה את הדבשת שלו'. אתה הוא זה שפוגע באחדות כשהחרמת חלק עצום של העם בישראל, את מצביעי הליכוד, את המסורתיים, את הדתיים הלאומיים, את החרדים".

"בנט", המשיך, "פילסת את דרכך לכיסא ראש הממשלה בהונאה שלא הייתה כדוגמתה בשום דמוקרטיה. אף אחד לא מאמין למילה אחת שאתה אומר. הבאת 4,300 מתים (מקורונה - י"א) כשיש חיסונים. אתה מדבר על כלכלה? יש אינפלציה מטורפת, זינוק של מחירים בשנה אחת. 50 מיליארד שקל הבאתם למנסור עבאס, 50 מיליון שקל למעון הפרטי שלך ברעננה - את האזרחים שכחת".


הוא אמר כי דווקא את מי שנותרו נאמנים להבטחות של ימינה מכנים פורשים. "אל מול המציאות השקרית שאתם מנסים להנדס, צריך להצדיע למי שאתם מכנים שלא בצדק כפורשים. להצדיע לעמיחי שיקלי, להצדיע לעידית סילמן. בנט שאל אותה היום אם היא לא מובכת. אתה, בנט, אתה לא מובך? אתה לא יכול לצאת החוצה לרחוב כי כולם רואים את הבושה בממשלת ההונאה שהקמת. ממשלת החולשה וההונאה סיימה את דרכה. ממשלה שתלויה במי ששוללים את קיום מדינת היהודים, ממשלה כזאת לא תשרוד. אזרחי ישראל לא מקבלים את מי שמוביל אותם למציאות. פיניטו לה קומדיה, פיניטו לה קומדיה. אנחנו צריכים ממשלה לאומית חזקה ויציבה שתחזיר את השקט והביטחון לאזרחינו".

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
הממשלה תודיע רשמית על הפסקת כהונתו כשר. כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

מאוחר יותר צפויה הממשלה להודיע רשמית בכנסת על הפסקת הכהונה של ח"כ מתן כהנא כשר הדתות ועל ממלא מקומו. לאחר מכן יועלו הצעות חוק ממשלתיות, בין היתר בנוגע להגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה ועוד.

ראש הממשלה הוציא היום את ח"כ עידית סילמן מישיבת סיעת ימינה לאחר שסירבה להתחייב שתתמוך במינוי כהנא לשר הדתות. לדברי גורמים, סילמן אמרה "נדבר על זה". יו"ר ימינה השיב כי היא חלק מסיעת ימינה, והוא "חייב לדעת" את עמדתה בנושא. לאחר מכן בנט קטע את ישיבת הסיעה ונעל אותה, וביקש להישאר עם הח"כים שנותרו בקואליציה לתיאום בנושא המינוי.

בנט רצה להביא את המינוי של כהנא לאחר שהוא התפטר מתפקידו כשר הדתות כדי לחזור לכנסת ולהדיח את ח"כ לשעבר יום טוב כלפון מהמפלגה בשל חשש שיבצע עריקה או יפעל נגד הקואליציה. לאור ההתנגדות של סילמן לתמוך במינוי מחדש, לקואליציה לא יהיה רוב לאישורו ובינתיים כהנא יכהן כסגן שר הדתות במעמד שר, מינוי שמצריך רק אישור ממשלה ללא כנסת. למקורביה אמרה סילמן מוקדם יותר כי תצביע נגד המינוי מחדש של כהנא.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully