וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילמן סירבה להתחייב לתמוך במינוי כהנא, בנט הוציא אותה מהישיבה

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 16:55

חברת הכנסת שפרשה מהקואליציה סירבה לתמוך בישיבת סיעת ימינה במינוי כהנא לשר הדתות. רה"מ ויו"ר ימינה השיב כי היא חלק מהסיעה, וכי הוא "חייב לדעת" את עמדתה בנושא. מאחר שלא ענתה, המשיך את הדיון עם הח"כים האחרים. למקורביה אמרה סילמן כי תצביע נגד המינוי

בווידאו: ח"כ סילמן עוזבת את ביתה ברחובות ומסרבת לענות לשאלות עיתונאים/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט הוציא היום (שני) את ח"כ עידית סילמן מישיבת סיעת ימינה לאחר שסירבה להתחייב שתתמוך במינוי ח"כ מתן כהנא לשר הדתות. לדברי גורמים, סילמן אמרה "נדבר על זה". יו"ר ימינה השיב כי היא חלק מסיעת ימינה, והוא "חייב לדעת" את עמדתה בנושא. לאחר מכן בנט קטע את ישיבת הסיעה ונעל אותה, וביקש להישאר עם הח"כים שנותרו בקואליציה לתיאום בנושא המינוי.

בנט רצה להביא את המינוי של כהנא לאחר שהוא התפטר מתפקידו כשר הדתות כדי לחזור לכנסת ולהדיח את ח"כ לשעבר יום טוב כלפון מהמפלגה בשל חשש שיבצע עריקה או יפעל נגד הקואליציה. לאור ההתנגדות של סילמן לתמוך במינוי מחדש, לקואליציה לא יהיה רוב לאישורו ובינתיים כהנא יכהן כסגן שר הדתות במעמד שר, מינוי שמצריך רק אישור ממשלה ללא כנסת. למקורביה אמרה סילמן מוקדם יותר כי תצביע נגד המינוי מחדש של כהנא.

הממשלה מאשרת כעת במשאל טלפוני את מינויו של כהנא לסגן שר הדתות, אחרי התפטרותו. בימינה מתכננים למנותו בהמשך לשר אך בינתיים אין להם רוב. במקביל הממשלה מאשרת את מינויו של כהנא מחדש לתפקיד שר הדתות, אך המינוי לשר לא ייכנס לתוקף ללא הצבעה בכנסת, כשכרגע אין לקואליציה רוב למהלך.

יו"ר הקואליציה עידית סילמן, שרת הפנים איילת שקד, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ, במליאת הכנסת 6 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
סילמן, בנט ושקד במליאה, ביולי/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני שבוע השתתפה סילמן בישיבת סיעת ימינה, לראשונה מאז שפרשה מתפקיד יו"ר הקואליציה. לפי גורמים בימינה, סילמן החליטה והודיעה על דעת עצמה שהיא מגיעה לישיבת הסיעה, ברקע החשש שלה שימינה תכריז עליה כפורשת כמו על עמיחי שיקלי.

בשבוע שעבר נמנעה סילמן מלהצביע בעד הצעת אי האמון בממשלה שהועלתה בידי האופוזיציה, ונעדרה מהמליאה - כמו גם הח"כ הפורש עמיחי שיקלי.

לפני כחודש פורסם בוואלה! כי סילמן נפגשה בקריה בתל אביב עם יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ. זו האישיות הבכירה הראשונה מתוך הקואליציה שעמה סילמן נפגשה מאז פרישתה. לפי גורם פוליטי המעורה בפרטים, סילמן ביקשה לתאם את הפגישה בחול המועד כדי לדון עם גנץ באפשרות של הקמת ממשלה חלופית ובהקמת היישוב אביתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully