וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לאחר הסגרתו לפולין: שוחרר הישראלי "שאלי" אזולאי שנחשד כראש ארגון פשע

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 21:55

התביעה בפולין ממאנת לקבל את קביעת ביהמ"ש שהמיליארד שנתפס בחשבונותיו אינו שלו ולא מסחר בסמים, ולמרות התנגדותה התקבלה עתירת סנגוריו לשחררו בתנאים מגבילים, בהם איסור על יציאה מפולין ומיליון אירו ערבות. מאז הספיק ליצור קשר עם משפחתו. "נפעל לשחררו באופן מוחלט"

בווידאו: הסגרת שלום-ליאור "שאלי" אזולאי לפולין במאי 2021/צילום: משטרת פולין

שנה לאחר שהוסגר לפולין ושנה וחצי מאז נעצר בהולנד, שוחרר בסוף השבוע שעבר ממעצרו הישראלי שלום-ליאור "שאלי" אזולאי, שרשויות אכיפת החוק שם אמרו כי הכסף שנתפס בחשבונותיו היה הסכום הגדול ביותר שהוחרם אי פעם מעסקאות סמים. כמעט 1.5 מיליארד זלוטי פולני, כ-1.2 מיליארד שקלים, שהם רק מחצית משווים של הסמים שבמעורבות בסחר בהם הוא נחשד.

ביום חמישי נתן בית משפט פולני את החלטתו בערעור שהגישו סנגוריו, והורה לשחררו בתנאים מגבילים הכוללים איסור יציאה מפולין, אי יצירת קשר עם מי מהמעורבים ומיליון אירו ערבות. הערבות נחתמה בתוך שעות וביום חמישי בלילה כבר היה מחוץ לחומות הכלא, בבית שסידרו לו עורכי הדין שלו ומשפחתו.

שלום-ליאור "שאלי" אזולאי שהוסגר לפולין בחשד  להברחת סמים והלבנת ההון. 24 באפריל 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
שוחרר ממעצר. שלום-ליאור "שאלי" אזולאי/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

לאחר שיחרורו ערך שיחה נרגשת עם אשתו שחיה בפנמה, ומאז דיבר עמה עוד מספר פעמים. "הוא נרגש מאד", מסרו סנגוריו שבכוונתם לפעול כעת לשכנע את התביעה לשחרר אותו באופן מוחלט וזאת "בהעדר עילה ולו מינימלית להשית עליו תנאים כאלה ואחרים". גורם המכיר את התנהלות רשויות החוק בפולין אמר כי מסתמן שהחקירה הסתיימה בהיעדר ראיות להעמידו לדין אבל "לא יודעים שם לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסו". הוא הוסיף מניסיונו כי, "מצב הביניים הזו לא ימשך זמן רב, מן הסתם נמשכים המגעים בין התביעה לבין ההגנה מתוך ניסיון כן ורציני להגיע לפתרון מוסכם וצפויות התפתחויות בזמן הקרוב".

עוד בוואלה!

שנה וחצי בלי אישום: פולין מסרבת לשחרר את הישראלי שהגדירה ראש ארגון פשע

לכתבה המלאה

שלום אזולאי, בן 40, שהתגורר בפנמה עם אשתו ושלושת ילדיהם, נעצר באוקטובר 2020 בשדה התעופה סכיפול ליד אמסטרדם, כשירד מטיסה מדרום אמריקה ועמד לעלות על טיסת המשך לאיסטנבול. כשנחת בשדה הודיעו לו הרשויות כי יש צו מעצר בינלאומי כנגדו, וכי הוא מבוקש בפולין. חצי שנה אחר כך הוא הועבר לפולין בטיסה צבאית ותחת אבטחה כבדה ועל פי מקורביו הושם שם במעצר בתנאים קשים.

"אני מברך את בית המשפט בפולין ואת ההחלטה שקיבל בה הורה על שחרורו של שאלי ממעצר", אמר לוואלה! עורך הדין הישראלי ניר יסלוביץ' המייצג אותו, "זאת, לאחר שהוכח שאין לו כל קשר לביצוע העבירות שיוחסו לו או לכספים הרבים שנתפסו על ידי התביעה בפולין מבלי שקמה לה כל סיבה מוצדקת לעשות כן, ממש כפי שטענו אנחנו מלכתחילה. אני משבח את העזרה שזכיתי לקבל מצד משרד החוץ שלנו ומשרד המשפטים שלנו, בכל הנוגע לעניינו של אזרח ישראל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully