וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת ישראלית תגיע השבוע לקייב כהכנה לפתיחה מחדש של שגרירות ישראל

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 19:53

זו תהיה הפעם הראשונה שנציגים רשמיים של ישראל מגיעים לקייב מאז פינוי שגרירות ישראל בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה בסוף חודש פברואר. במשרד החוץ דנו בשבועיים האחרונים בפתיחת השגרירות מחדש. הגורמים המדיניים תמכו וגורמי הביטחון הסתייגו

בווידאו: שגרירות ישראל בקייב אחרי הפינוי/צילום: רויטרס

משלחת ישראלית בראשות שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי תגיע השבוע לקייב ותקיים פגישות עם בכירים אוקראינים - כך אמרו היום (ראשון) בכירים במשרד החוץ.

הושלם פינוי שגרירות ישראל באוקראינה
22.2.22. רויטרס
שגרירות ישראל באוקראינה/רויטרס

למה זה חשוב

  • זו תהיה הפעם הראשונה שנציגים רשמיים של ישראל מגיעים לקייב מאז פינוי שגרירות ישראל בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה בסוף חודש פברואר.
  • בכירים במשרד החוץ אמרו כי המשלחת הישראלית תגיע לקייב כחלק מדיונים שמתקיימים במשרד החוץ על אפשרות לפתיחה מחדש של שגרירות ישראל.

עוד בוואלה!

שגרירות אוקראינה בתל אביב מגייסת ישראלים ללחימה נגד הפלישה הרוסית

לכתבה המלאה

תזכורת

  • בימים שלפני הפלישה הרוסית לאוקראינה הועברה שגרירות ישראל מקייב לעיר לבוב שבמערב המדינה, סמוך לגבול עם פולין. לאחר הפלישה פונה צוות השגרירות מאוקראינה ובחודשים האחרונים פעל מפולין.

מאחורי הקלעים

  • בשבועות האחרונים התקיימו דיונים פנימיים במשרד החוץ בנוגע לפתיחה מחדש של שגרירות ישראל בקייב. גורמי המקצוע המדיניים במשרד החוץ ושגריר ישראל בקייב מיכאל ברודסקי הביעו תמיכה בפתיחה מחדש של השגרירות.
  • מנגד, גורמי הביטחון במשרד החוץ הציגו שורה של הסתייגויות מפתיחה מחודשת של השגרירות בטענה שהמצב הביטחוני בקייב עדיין לא יציב, וביקשו להמתין עם המהלך - כך אמרו בכירים במשרד החוץ.
  • שר החוץ יאיר לפיד ומנכ"ל המשרד אלון אושפיז החליטו בשבוע שעבר כי כצעד ביניים תשוגר משלחת לקייב כדי לבקר במשרדי השגרירות ולבחון אם נגרם להם נזק, להתרשם מהמצב הביטחוני בעיר ולהיפגש עם הרשויות בבירת אוקראינה לקראת האפשרות של פתיחה מחדש של השגרירות.
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
המשלחת - צעד ביניים לבחינת המצב בעיר. לפיד/ראובן קסטרו

התמונה הגדולה

  • שורה של מדינות אירופיות כבר פתחו מחדש בשבועיים האחרונים את השגרירויות שלהן בקייב. ארה"ב החזירה את הדיפלומטים שלה לאוקראינה אך הם פועלים ממתקן זמני בלבוב במערב המדינה ומגיעים לפגישות בקייב אחת לכמה ימים.

מה הלאה

  • בכירים במשרד החוץ אמרו כי אפשרות של פתיחה מחדש של השגרירות בהחלט אפשרית בשבועות הקרובים. "היינו במקום טוב באמצע בהשוואה לשאר מדינות המערב מבחינת פינוי הדיפלומטים מאוקראינה ונהיה במקום טוב באמצע מבחינת פתיחת השגרירות מחדש", אמר בכיר במשרד החוץ.

מה הם אומרים

דובר משרד החוץ ליאור חייט אמר כי משלחת ישראלית לא הגיעה עדיין לקייב וציין כי אינו יכול להתייחס לעיתוי הגעתה בגלל שיקולי ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully