וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון הסברתי: פחות מ-7% מהילדים חוסנו לפוליו מאז החל קמפיין משרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 17:55

למרות שהקמפיין החל כמעט לפני חודש, הורים מספרים על חוסר יעילות ובלבול במוקד משרד הבריאות וקופות החולים. רוב הילדים שחוסנו מגיעים דווקא מהמרכז, ולא מירושלים, שם החלה התפרצות הנגיף. "אם יש משבר בריאותי, הייתי מצפה שיהיו יותר פרו-אקטיביים"

בווידאו: אלרעי פרייס מעדכנת על חקירת מקרה הפוליו שהתגלה בירושלים/צילום: לע"מ

שלושה שבועות לאחר תחילת מבצע חיסונים נגד נגיף הפוליו, משרד הבריאות לא מצליח לגייס את הציבור להתחסן. מנתוני המשרד עולה כי פחות מ-7% מהפוטנציאל של גילאי שנה וחצי עד 17 קיבלו עד כה את שתי טיפות החיסון.

המיקוד של המשרד בגילאים אלו מכוון בגלל שילדי השנתונים האלו לא זכו לקבל את החיסון השני, החי-מוחלש, בעקבות החלטה של משרד הבריאות מ-2005. לאחר התפרצות הפוליו ב-2013 שונתה ההחלטה בחזרה, אולם שמונת השנתונים האלו צריכים להשלים את ההתחסנות שלהם במהירות כדי לעזור למגר את ההתפרצות הנוכחית.

על פי הנתונים, מתחילת המבצע בגילאי 1.5 עד 9 התחסנו 18,437 ומגילאי 9.5 ועד 17 התחסנו בסך הכל 4,827. יחד אלו 23,264 ילדים מחוסנים, כשנותר לחסן עוד 1,671,096. עוד עולה מהנתונים כי בקרב ולדים חדשים עד גיל 1.5 ישנה היענות טובה וכבר 40% קיבלו את המנה הראשונה ועוד 25% קיבלו את המנה השנייה.

מתן חיסון לפוליו. יונתן זינדל, פלאש 90
פחות מ-7% ילדים התחסנות. חיסון לפוליו/פלאש 90, יונתן זינדל

במשרד הבריאות התמקדו תחילה בירושלים, שם החלה ההתפרצות עם ילדה בת 4 במגזר החרדי שפיתחה תסמיני שיתוק בגפיים השמאליות. לאחר מכן עברו לכל הארץ. בפילוח גיאוגרפי ניתן לראות כי דווקא מחוז מרכז מוביל במידת ההתחסנות, מיד לאחר מכן מחוז ירושלים, שם גם העירייה נכנסה באופן אקטיבי לדרבן את האוכלוסייה החרדית להתחסן. מחוז תל אביב נמצא במקום השלישי ואילו במקום הרביעי מחוז דרום. את הרשימה סוגרים מחוז חיפה ואשקלון - שם ההיענות נמוכה ביותר.

ליאור מזרחי, אם לשלושה מרחובות, סיפרה לוואלה! על התסכול שלה בתהליך החיסון: "ראיתי את הסרטונים של משרד הבריאות על הפוליו בפרסומות, אבל הייתי בטוחה שנתנו לילדים את כל החיסונים שהם צריכים כי אני מאוד מקפידה, ובכל זאת בדקתי מול משרד הבריאות. בקול הבריאות, מוקד המידע של המשרד, חיכיתי על הקו יותר מ-40 דקות ובסוף באמת גיליתי שהם אינם מחוסנים".

עוד בוואלה!

אחרי יותר מ-30 שנה: ישראל הוכנסה שוב לרשימת המדינות עם תחלואת פוליו

לכתבה המלאה
קופת חולים כללית באשקלון | חיסון רביעי 25 בינואר 2022. שי מכלוף
"אנו למודי ניסיון בחיסוני המוניים". ילד מתחסן לקורונה/שי מכלוף

"הילדים שלנו בני 11,9,6", ממשיכה ליאור, "את הקטנה הייתי צריכה לחסן עדיין בטיפת חלב ואת הגדולים בקופת חולים, בגלל זה הייתי צריכה ללכת פעמיים ולקחת שני ימי חופש. במקום לעזור לנו ההורים - מכבידים עלינו. כשהגענו לקופת חולים היינו היחידים בתור לקבל את החיסון, האחיות היו כל כך מופתעות שמישהו הגיע ולא ידעו מה לעשות. הן שאלו אחת את השנייה כמה חיסונים צריך לעשות ואיך נותנים אותם. נראה שהם לא ידעו מה לעשות איתנו".

אם יש פה משבר בריאותי, הייתי מצפה מקופת החולים או משרד הבריאות להיות יותר פרו-אקטיביים מול ההורים, ולהגיד לנו שהילדים לא מחוסנים. אני התקשרתי ובדקתי כי זה חשוב לי, אבל מה לגבי הורים שפחות מודעים? בנוסף אנחנו כבר למודים מהשנה האחרונה בחיסוניים המוניים, למה אני צריכה לקחת אותם לשני מקומות שונים? למה אי אפשר לעשות אוהל חיסונים ענק כמו בקורונה? ככה אי אפשר להשיג את המטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully