וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט במשפט זדורוב מבהיר: לא ייחסתי לגורם כלשהו "מעשים בלתי חוקיים"

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 16:06

השופט אשר קולה, אב בית הדין במשפט זדורוב, השיב לבקשת הפרקליטות להבהיר את דבריו לפני שבועיים שמהם השתמע כי הוא מאויים. לפני כשלושה שבועות אמר השופט בתום יום דיונים כי היה קרוב לפסול את עצמו מכס השיפוט בשל "לחצים" שלטענתו הופעלו עליו

בווידאו: משפט זדורוב - מטעם ההגנה העיד מומחה למשפט הרוסי/צילום: שלומי גבאי

אשר קולה, השופט במשפטו החוזר של רומן זדורוב הבהיר היום (ראשון) את דבריו מלפני כמה שבועות לפיהם הופעלו עליו לחצים, ואמר כי "למען הסר כל ספק לא ייחסתי לגורם כלשהו 'מעשים בלתי חוקיים 'כשם גם שלא ייחסתי 'לגורמים עלומים'".

לפני כשלושה שבועות אמר קולה כי היה קרוב לפסול את עצמו מכס השיפוט במשפט החוזר על רצח תאיר ראדה. "היה לי פסח שחור. היו עלי לחצים, לא רק מהתקשורת גם מגורמים שאתם לא מכירים. הייתי קרוב לפסול את עצמי, לא עשיתי את זה רק בגלל אם המנוחה", אמר קולה.

אשר קולה. דוד כהן, פלאש 90
לקח צעד אחורה. השופט קולה/פלאש 90, דוד כהן

הדברים החריפים נאמרו על רקע ויכוח שפרץ באולם הדיונים במהלך עדותו של פול קיש, מומחה אמריקני לכתמי דם ולזירות רצח שהעיד מטעם ההגנה. הוויכוח נסב סביב חקירת העד בידי התביעה. העד התבקש להתייחס לשאלה האם דם היה יכול לזלוג מקפלי המעיל שתאיר ראדה לבשה גם כחמש שעות אחרי הרצח, המועד שבו נמצאה. זאת, מכיוון שעל תווית המעיל כתוב כי הוא עשוי ממאה אחוז פוליאסטר.

סוגיה זו חשובה לבירור השאלה האם דמה של ראדה יכול היה לזלוג על עקבת הנעל הלא מזוהה שנמצאה בזירת הרצח רק בסמוך לרצח, או גם שעות אחר כך. באולם פרץ ויכוח משום שחוות דעתו של העד עסקה בשאלה האם דלת תא השירותים שבו היה הרצח היתה סגורה או פתוחה. התביעה הבהירה כי זירת רצח היא תחום מומחיותו ולכן קו החקירה שלה ראוי ולגיטימי. במהלך העימות אמר השופט קולה לתביעה כי היא טוענת נגדו שהוא מוטה וביקש כי אם הם סבורים שעליו לפסול את עצמו שיעשו זאת כדי שיידע עם מה הוא מתמודד.

עוד בוואלה!

השופט במשפט זדורוב החליט להוסיף קיסם למדורה, ולתת לקונספירציות לחדור לביהמ"ש

לכתבה המלאה

לאחר דבריו של קולה ביקשה פרקליטות המדינה לדחות את המשך הדיונים במשפטו החוזר של זדורוב, הנאשם ברצח תאיר ראדה - ונדחתה.

"אין מקום להמשיך בשמיעת הראיות עד להבהרת הדברים", הודיע צוות התביעה בעקבות דבריו של אב בית הדין. בהודעה שהוציאו לבית המשפט המחוזי בנצרת הבהירו התובעים כי בקשה זו מוגשת באישורו של פרקליט המדינה, וכי האמור בה הוא על דעתו.

אולם, קולה דחה את הבקשה. "למען הסר ספק וכל עוד לא תהיה מניעה חוקית המשפט יימשך כסדרו", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully