וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הלוחם נעם רז, שנפל בפעילות בג'נין, תתרום את איבריו

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 8:41

רז היה חתום על כרטיס אדי ואשתו, אפרת, מילאה את רצונו לתרום איברים. קרניות עיניו יושתלו בחולים הממתינים להשתלה בבית החולים רמב"ם. לוחם הימ"מ נפגע ביום שישי בחילופי אש בג'נין, לאחר שכוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ כיתרו מבנה בו שהה מבוקש, שלפי החשד תכנן לבצע פיגוע

בווידאו: נקבע מותו של לוחם הימ"מ נועם רז שנפצע בפעילות ליד ג'נין/צילום: דוברות רמב"ם

משפחת לוחם הימ"מ נעם רז, שנפל בפעילות בג'נין, תתרום את איבריו - כך נמסר היום (ראשון) מהמרכז הלאומי להשתלות. רז, בן 47 תושב קידה, היה חתום על כרטיס אדי ואשתו, אפרת, מילאה את רצונו לתרום איברים. קרניות עיניו יושתלו בחולים הממתינים להשתלה בבית החולים רמב"ם.

רז נפגע ביום שישי בפעילות של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ שכיתרו מבנה בו שהה מבוקש, כדי למנוע פיגוע שהיה צפוי לצאת לפועל. חמושים שהגיעו למקום פתחו באש לעבר כוחות הביטחון, ולוחם הימ"מ נפצע קשה. מסוק הוזנק למקום והוא פונה לבית החולים - שם בהמשך נקבע מותו. בתום שעות של חילופי אש כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהתבצר בביתו.

המשטרה הודיעה כי היא תעלה את רז לדרגת רנ"ג, הגבוהה ביותר בדרגות הנגדים. רז הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 11:00 בבית העלמין בהר הרצל.

נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג במהלך חילופי אש בג'נין. 13 במאי 2022. באדיבות המשפחה
יציל חיים גם אחרי מותו. רז/באדיבות המשפחה

מנחם בקוש, חברו של רז שגר לידו ב-16 השנים האחרונות, סיפר על רגעי ההלם, בהם שמע על מותו של נעם. "זה לא נתפס, הוא לא מהאנשים ש'תופסים כותרות'", אמר בריאיון ל-103FM. "הוא פרמדיק, לוחם-על, ועדיין הוא תמיד צנוע, מדבר בשקט, ברוגע. הוא תמיד שואל 'מה אתה חושב?' על כל דבר. היו לנו תמיד דיונים על כל מיני דברים והוא תמיד שואל, הוא המטפל הבכיר והוותיק בחבורה. אם מישהו היה רואה אותו הוא אף פעם לא היה מאמין שהוא לוחם בימ"מ".

חברו של נעם התבטא נגד נסיבות נפילתו. "מי שומר על החובשים שלנו? על אנשי הרפואה?", תהה, "אני לא יודע למה הוא נכנס, אבל הלוואי והיו שומרים עליו, שהממשלה הייתה שומרת עליו והייתה נותנת את הגיבוי לכל הכוחות כמו ששומרים על האויב שלנו". לדבריו, "אף חייל לא אמור לעמוד שעות כל כך ארוכות תחת אש לא נורמלית של מחבלים, אין אף דבר שמצדיק את הסיכון הזה". הוא אף טען כי יש להפעיל את חיל האוויר ולא את הכוחות הרגליים, וכי "בכל החודשים האחרונות שהימ"מ, דובדבן ועוד חיילים היו בג'נין, זו טעות חד משמעית".

- אמבד

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לרז ואמר כי "איבדנו גיבור, לוחם אמיץ שחירף נפשו במהלך מבצע יזום כנגד מחבלים". "ב-23 שנותיו ביחידה השתתף נעם באינספור מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים, כפי שמעידים מפקדיו - באומץ לב ובצניעות", ציין. "נמשיך להילחם בטרור בנחישות וביד ברזל עד שנביס אותו ונשיב את הביטחון לאזרחי ישראל", התחייב, "זו המורשת שמותיר אחריו נועם".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ספד גם הוא לרז ואמר כי נעם היה בעל מסור, אבא למופת ומטובי הלוחמים של המשטרה. "אנו מרכינים ראש לזכרו של נעם רז שנפל בחילופי אש עם מחבלים", ציין. "לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש' שנפצע קשה מירי בהיתקלות של כוח ימ"מ עם מחבלים ליד ג'נין. גבורה וערכים היו טבועים בדמותו ובפעילותו המבצעית בימ"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully