וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בממשל האמריקני על התנהלות ישראל בהלווית העיתונאית: "קבורה לא מכובדת"

ביידן הגיב לראשונה על הרג שירין אבו עקלה בג'נין, שקבורתה נערכה תוך עימותים, ואמר כי יש לחקור את האירוע. בלינקן: "מוטרדים עמוקות מהתמונות של המשטרה הישראלית פולשת למסע הלוויה". בתוך כך, פרסמו הרשויות הפלסטיניות כי מקור הירי היחידי ברגע הפגיעה היה של צה"ל

בווידאו: הלווית כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה שנורתה בג'נין/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התיייחס הערב (שישי) לראשונה להרג העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עקלה בג'נין, ואמר כי יש לחקור את האירוע. זאת, לאחר שאחר הצהריים נערכה הלוויתה, שיצאה מרמאללה והסתיימה בירושלים, תוך עימותים רבים בין כוחות הביטחון לפלסטינים. בעקבות הלוויה, בכירים בממשל האמריקני הביעו מחאה בפני ישראל על התנהלות המשטרה במהלך האירוע.

בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו לוואלה! כי ביום חמישי לקראת ההלוויה הבהיר שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס לבכירים ישראלים כי חשוב לממשל ביידן שההלוויה תהיה מכובדת ותעבור בשלום וכי יתאפשר מעבר לכל מי שרוצה להגיע לכנסיה. בישראל הבטיחו שיעשו מאמץ להקל.

ואולם, לאחר מסע ההלוויה, בממשל האמריקני הביעו מחאה על העימותים שהתפתחו באירוע. שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי "אנחנו מוטרדים עמוקות מהתמונות של המשטרה הישראלית פולשת למסע הלוויה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו עקלה. לכל משפחה מגיע לקבור את יקיריה בצורה מכובדת וללא הפרעות".

עימותים עם נושאי הארון בהלוויתה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה. 13 במאי 2022.. ללא, מערכת וואלה!
עימותים בקרבת ארון הקבורה, היום/מערכת וואלה!, ללא

שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד כתבה בציוץ בטוויטר כי היא "מוטרדת מאוד" מאירועי ההלוויה וכי הטרגדיה של מותה של אבו עקלה היתה צריכה להיות מטופלת "ברגישות וכבוד".

גם באיחוד האירופי נשמעה ביקורת חריפה מצד שר החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל. "האיחוד האירופי מזועזע מהמראות בהלווייתה של שירין אבו עקלה", אמר. "אנו מגנים את השימוש הלא מידתי בכוח מצד המשטרה הישראלית ואת ההתנגדות חסרת הכבוד של השוטרים כלפי המשתתפים בהלוויה. הכבוד האנושי המינימלי מחייב לאפשר לאנשים להתאבל בשקט ללא השפלות או הטרדות".

בתוך כך פרסמה הפרקליטות הפלסטינית שמחקירות ראשונית עולה כי מקור הירי היחיד ברגע הפציעה של אבו עאקלה היה של צה"ל. עוד עולה כי הפשע היה מכוון לפי סימנים ועקבות על העץ לידו נפגעה שירין, שמקורם ירי ישיר לכיוון זה. כששירין נפצעה היה כוח ישראל במרחק של 150 מטר ממנה, כשהיא לבשה אפוד וקסדה, והירי לכיוון המקום נמשך גם לאחר פציעתה, מה שעיכב את נסיונות הסיוע לה.

עוד בוואלה!

במערכת הביטחון מודאגים מתעוזת המחבלים בג'נין: "לא זוכר דבר כזה 20 שנה, ירו אלפי כדורים"

לכתבה המלאה
שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
שירין אבו עאקלה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

לדברי המשטרה, במהלך ההלוויה החלו קריאות הסתה והפרות סדר אלימות ברחבת בית החולים שכללו ידוי אבנים וחפצים לעבר השוטרים. בשל כך נאלצו השוטרים לפזר ולהדוף את המתפרעים ולבצע מעצרים במטרה לאפשר את קיום הלוויה כחוק.

העימותים התרחשו גם בקרבת ארון הקבורה בבית החולים, כפי שתועד במהלך האירוע. במשטרה מסרו שהמתפרעים גרמו נזק לרכב ההלוויה וניסו למנוע ממנו להסיע את ארון הקבורה, והשוטרים פעלו למנוע שיבוש מסע הלוויה והמשכו כמתוכנן. שישה חשודים נעצרו במהלך העימותים. "אנו מצרים על הניצול הציני שעושים גורמים מסיתים, במותה של העיתונאית", מסרו במהלך האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully