וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מודאגים מתעוזת המחבלים בג'נין: "לא זוכר דבר כזה 20 שנה, ירו אלפי כדורים"

עודכן לאחרונה: 14.5.2022 / 2:05

בפעילות בכפר בורקין, בה נהרג לוחם הימ"מ נעם רז, נערכו חילופי אש כבדים משעות הבוקר שהלכו והתעצמו לאורך היום. "עוצמת הירי שחטפנו שם היתה בלתי ניתנת לתיאור", מסר גורם צבאי לאחר האירועים. גורמי ביטחון: "אי אפשר להתעלם מהיקף הנשק והתחמושת"

בווידאו: נקבע מותו של לוחם הימ"מ נועם רז שנפצע בפעילות ליד ג'נין/צילום: דוברות רמב"ם

חילופי אש כבדים נערכו היום (שישי) בכפר בורקין שסמוך לג'נין, במהלכם נורה למוות לוחם הימ"מ נעם רז. גורם הצבאי אמר כי בשלב קיפול הפעילות התפתחה אש מאסיבית ויוצאת דופן לעבר הכוחות. "עוצמת הירי שחטפנו שם היתה בלתי ניתנת לתיאור, אלפי כדורים", אמר. במהלך הפעילות נפצע אנושות אחיו של זכריא זביידי, שפונה לקבלת טיפול בבית חולים בישראל.

לאחר האירועים, מסרו גורמי ביטחון כי "היוזמה והתעוזה של המחבלים בשומרון מעוררת דאגה בשבועות האחרונים. יש יותר שימוש באש חיה. אש לא מבוקרת וחסרת מעצורים בטווחים קרובים מאוד לכוחות. השינויים והמגמות מחייבות חשיבה מחודשת של דרכי הפעולה. אי אפשר להתעלם מהיקף הנשק והתחמושת".

כוחות צה"ל בפשיטה באזור ג'נין אחרי הפיגוע בבני ברק, 30 במרץ 2022. רויטרס
"חטפנו אלפי כדורים, לא זוכר דבר כזה 20 שנה". כוחות צה"ל בפשיטה באזור ג'נין/רויטרס

בתדרוך שנתן גורם ביטחוני לאחר האירועים היום בבורקין, הוא אמר כי "אני משרת יותר מעשרים שנה, בחומת מגן, מלחמת לבנון השנייה, צוק איתן - הספקתי לעבור בהכול. היום חטפנו אלפי כדורים. החלפנו לרכבים הממוגנים שלנו ארבעה פנצ'רים. תוך כדי שגררנו שני ממוגנים מושבתים החוצה. שמשות ממוגנות התפרקו".

לדבריו, בפעילות זיהו חמושים רבים, שאחד מהם הוא אחיו של זכריא זביידי, עליו ירו כוחות הימ"מ. "אם לא הייתי נמצא שם עם יחידה מעולה כמו הימ"מ וסיירת גולני אז הייתי מתקפל החוצה", אמר. "בגלל שהערכתי שיש לי כוח מצוין שיידע לפעול בצורה טובה, ולהגיב באש ולעשות את הפעילות בצורה מדויקת, התעקשתי. כי ידעתי שהמבוקש נמצא בתוך הבית".

עוד בוואלה!

אב ל-6 מבנימין: נקבע מותו של לוחם הימ"מ נועם רז שנפצע בפעילות ליד ג'נין

לכתבה המלאה

הפעילות בבורקין - שלב אחר שלב

ביום חמישי בערב התקבל מודיעין מדויק בשב"כ לפיו מבוקש פעיל הג'יהאד האסלאמי הגיע לבית הוריו שמתגוררים בוואדי ברוקין, צמוד למחנה הפליטים ג'נין, 333 מטר מהמקום בו נהרגה כתבת ערוץ אלג'זירה. משימת המעצר של המבוקש החמוש הוטלה על הימ"מ, סיירת גולני, מג"ב, יחידת הניוד 511 וכוחות נוספים.

ביום שישי לפנות בוקר אישר מפקד חטיבת מנשה אל"מ מויאל את תוכנית מבצע המעצר למפקד הימ"מ ונתן את האות לכלל הכוחות לפני סדרת תדריכים. סמוך לשעה 06:30 נכנס כוח מסתערבים של הימ"מ אל השכונה והחל לאסוף מודיעין.

ב-07:00 התקבל אימות סופי מהשב"כ כי המבוקש נמצא במבנה וניתן האות למעבר מפעולה סמויה וחשאית בלב שטח מלא חמושים מכלל ארגוני הטרור לפעולה רועשת וכניסת כלל הכוחות הממוגנים. צלפים השתלטו על גגות וצירי תנועה מרכזיים נחסמו. בכוח המרכזי שעטף את המבנה עמדו לוחמי הימ"מ ובהם הלוחם נעם רז. מרגע הסגירה הסופית על המבנה התחיל "סיר לחץ", משמעות הפעולה, וכריזה בערבית לכל בני הבית בכלל החדרים לצאת החוצה בידיים מורמות.

נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג במהלך חילופי אש בג'נין. 13 במאי 2022. באדיבות המשפחה
לוחם הימ"מ נעם רז/באדיבות המשפחה

סמוך לשעה 08:30, אחרי סדרת פעולות שכללו השלכת רימוני הלם ואמצעים נוספים שאמורים להרתיע את בני המשפחה, החלו לצאת מהבית בזה אחר זה הורי המבוקש וחלק מבני המשפחה. מרביתם תוחקרו ידי גורמי שב"כ וכוחות מהיחידה, והם מסרו גרסה שקרית לפיה הם לא יודעים היכן המבוקש ואחיו, ושלא ראו אותו כבר יותר מיממה. בשלב זה הבינו שההורים משקרים. לאחר הערכת מצב הוחלט לדרדר את ההתנהלות מול המבנה ולירות מנשק קל לעבר חומות מפגע ודפנות החדרים תוך כדי קריאה למבוקש ואחיו להסגיר את עצמו. במקביל נפתחת אש על ידי עשרות חמושים וכוח הימ"מ השיב באש. ראשון להפגע הוא אחיו של זכריא זביידי שהגיע ממחנה הפליטים ג'נין.

סמוך לשעה 10:00 התבצעה כריזה מהמסגדים, שקראה לחמושים לסייע למבוקש שמכותר על ידי צה"ל וימ"מ. במקביל התקבלה החלטה לשגר שני טילים לעבר המבנה ולמוטט קירות. בקומה העליונה פרצה אש, ואביו ואמו של המחבל נכנעו וביקשו לקרוא לבנים שלהם להסגיר את עצמם. בשלב הראשון נשבר האח הצעיר והסגיר את עצמו, אך לא המבוקש. בשלב הזה המשיכה האש על הכוחות להתגבר.

לבסוף המבוקש נכנע והסגיר את עצמו, והירי המשיך. בשלב מסוים החליט מפקד הכוח לעזוב בהדרגה בהתאם לתוכנית. בתחילת הקיפול נפתחה אש לעבר אחד הצוותים בחלקו המערבי של הרחוב. לוחם הימ"מ רז נפגע בגבו מקליע, כששאר הירי של החמושים פגע בבתים. צוות רפואי טיפל בו בדחיפות תחת אש ופינה אותו מהשטח, ולאחר מכן העביר אותו במסוק לבית החולים רמב"ם. לאחר סדרת פעולות נקבע מותו של הלוחם.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'נין
  • ימ"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully