וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התבצר, נכנע ונעצר: חשד שהחמוש שנעצר מעורב בירי בעיתונאית אל-ג'זירה

עודכן לאחרונה: 13.5.2022 / 17:49

המחבל מחמוד אל-דבעי חשוד שירה בעיתונאית שירין אבו עאקלה. אל-דבעי התבצר בביתו שעות ארוכות - שם חמושים סייעו לו בהגנה על ידי ירי לעבר כוחות הביטחון. בתום שעות של חילופי אש כבדים, חלק מהחשודים הסגירו עצמם והמבוקש נעצר. במהלך העימותים לוחם ימ"מ נפצע קשה

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל מג'נין לפנות בוקר/דובר צה"ל

המבוקש שנעצר היום (שישי) בג'נין, המחבל מחמוד אל-דבעי, חשוד שירה בכתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה. העצור הוא פעיל ג'יהאד אסלאמי, שמבוקש לחקירה. הוא תועד יורה כשהוא רעול פנים בעת כניסת כוחות דובדבן לג'נין שלשום בבוקר, ועל פי החשד אחד מהכדורים אותם ירה פגע והרג את העיתונאית. במהלך הפעילות נפצע אחיו של זכריא זביידי.

אל-דבעי, התבצר בביתו שעות ארוכות, שם חמושים סייעו לו בהגנה על ידי ירי לעבר כוחות הביטחון. בהמשך, צה"ל פוצץ חלק מקירות המבנה באמצעות שיגור טיל נ"ט לעברו ועשן נראה עולה ממנו. בתום שעות של חילופי אש כבדים, חלק מהחשודים הסגירו עצמם ואל-דבעי נעצר. במהלך העימותים לוחם הימ"מ נעם רז נפצע קשה, ומאוחר יותר נקבע מותו. מסוק הוזנק למקום והוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

מאוחר יותר פרסמה הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי כי דבעי הוא לוחם שלה וכי היא אחראית למותו של לוחם הימ"מ לאחר, ש"המטירה אש כמותה לא נראתה בעבר בסדרת מארבים על לוחמי דובדבן".

כוחות צה"ל בפשיטה באזור ג'נין אחרי הפיגוע בבני ברק, 30 במרץ 2022. רויטרס
התבצר בביתו שעות ארוכות. לוחמי צה"ל/רויטרס

מתחקיר ביניים שפרסם מוקדם יותר היום צה"ל בנוגע למותה של הכתבת אבו עאקלה בג'נין עולה כי לא ניתן לקבוע מהו מקור הירי שפגע והרג אותה. לפי התחקיר שהציגו אתמול מפקד פיקוד מרכז ומפקד חטיבת הקומנדו לרמטכ"ל כוכבי, העיתונאית נהרגה מאש חמושים או מירי תועה של חייל צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully