וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים רוסים תועדו יורים באזרחים אוקראינים חפים מפשע

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 17:26

בסרטון נראית קבוצה של חמישה חיילים רוסים שהגיעו לאזור עסקים בקייב ונתקלו בשני אזרחים אוקראינים - אחד מהם מאבטח בן 68. לאחר שיחה וחיפוש אחר נשק, נראה שהחיילים הולכים לדרכם אך לפתע הם מסתובבים ויורים בשניים מאחור

חיילים רוסים ירו בשני אזרחים חפים מפשע בקייב, כך על פי סרטון שהגיע לידי CNN. התקרית נחקרת כעת על ידי התובעים האוקראינים כפשע מלחמה.

שני האזרחים מתו לאחר הירי שמנוגד לחוקי המלחמה שהוציאו מהחוק פגיעה באזרחים. CNN זיהתה את הקורבנות. אחד מהם היה הבעלים של סוכנות רכב שנבזזה. השני הוא לאוניד אלקסיוביץ' פלאייתס, סב בן 68 שעבד כמאבטח.

הסרטון שצולם ב-16 במאי אומת על ידי CNN, ובו נראים חמישה חיילים רוסים מגיעים למקום ומנסים לפרוץ לעסקים, יורים במנעולים ומנפצים חלונות. הבעלים של אחד העסקים התקרב אליהם בידיים מורמות, הם עצרו אותו ונראה כי חיפשו עליו נשק. אז מגיע פלייתס השומר, ועובר חיפוש על גופו גם כן.

נראה כי מתנהלת שיחה כלשהי לפני שהחיילים מסתובבים לאחור, ושני האזרחים מתחילים ללכת בחזרה לעמדת השמירה. לפתע שני חיילים מתקרבים לאזרחים מאחור ופותחים בירי. שני האזרחים נופלים לקרקע. CNN ביקשה תגובה ממשרד החוץ הרוסי אך לא נענתה. תובע אוקראיני בכיר אמר כי התקרית נחקרת כפשע מלחמה.

נזקי התקיפה הרוסית בקייב, אוקראינה 11 במאי 2022. רויטרס
נזקי תקיפה רוסית בקייב, אתמול/רויטרס

דימם למוות

בנוסף לירי, אפשר לראות בסרטון את חמשת החיילים, שזוהו על פי המדים שלהם, נכנסים לסוכנות הרכב, מסירים את הנשק שעל גופם ועורכים חיפוש במגרות. שניים מהם מרימים כוסית לחיים.

בזמן שהחיילים בזזו את העסקים, פלייתס היה עדיין בחיים. בסרטון רואים אותו מנסה להתרומם, קושר סרט בד סביב ירכו וצולע לעמדת המאבטח. שם הוא מצלצל לבקש עזרה מאזרחים אחרים שנותרו להגן על השכונה.

כוח של מתנדבים ניסה להציל אותו במהלך חילופי אש עם הכוחות הרוסיים, אמר מפקד הקבוצה שלא רצה להזדהות. בסרטון נראה פלייתס צולע בחזרה לבקתת השמירה, ואת המתנדבים מגיעים אליו. הם גוררים אותו משם ומותירים מאחור שלולית גדולה של דם. פלייתס מת מחוץ לבקתה, לדברי המפקד, משום שדימם למוות בזמן שהאזרחים שהגיעו להצילו נאלצו בתחילה לסגת בשל האש שנורתה עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully