וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר נחמן שי על הרג העיתונאית: "אמינות ישראל לא הכי גבוהה באירועים כאלה"

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 12:39

שר התפוצות תמך בריאיון ב-103 בגיוס פתולוגים אמריקנים לחקירת מות עיתונאית אל-ג'זירה. "מבחינת האמריקנים צריך חקירה מלאה ושקופה, לא בליווי ישראלי". נתניהו תקף אותו בעקבות דבריו. סגן שר החוץ רול: "אמירה אומללה ונטולת אחיזה במציאות"

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל מג'נין לפנות בוקר/דובר צה"ל

שר התפוצות נחמן שי אמר היום (חמישי) כי האמינות של ישראל "לא הכי גבוהה" במקרים כמו הרג עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו אעקלה, אמש בג'נין. "אולי צריך פתולוג אמריקני, שיוכל לתת את הממד הבינלאומי ויוסיף אמינות לחקירה הזו", אמר השר שי בראיון ברדיו 103. "עם כל הכבוד לנו, האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו וזה מתבסס על העבר". ראש האופוזיציה נתניהו, וכן סגן שר החוץ עידן רול, תקפו אותו בעקבות הדברים.

השר שי התייחס לדרישה האמריקנית לחקור את מותה של אבו עאקלה ואמר כי "מבחינתם שתהיה פה חקירה מלאה, שקופה ובהחלט בליווי לא ישראלי. הם לא יהיו מוכנים לקבל תוצאות שלא יהיו מבוססות על גורמים בלתי תלויים".

השר הוסיף כי "זה אירוע שנוגע לתקשורת ולאזרחים אמריקאים, וכאן הם לא מוותרים. הם דורשים לדעת מהי האמת והם ילחצו עלינו, הם לא יניחו לנו עד שהפרשה תסתיים. זה ברור".

יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"האמריקנים לא יניחו לנו עד שהפרשה תסתיים". נחמן שי/ראובן קסטרו

שי הדגיש כי ישראל נהגה עד כה בצורה נכונה. "היא הודיעה שהיא חוקרת, הרמטכ"ל, שרים וראש הממשלה עם תגובה נכונה בהחלט וגם מהירה, אבל זה טוב לשלב הראשון. עכשיו צריך ללכת לחקירה, להציע לפלסטינים צוות משותף בליווי גורם בינלאומי מוכר ומקובל על שני הצדדים, שיוסיף גם את המימד המקצועי וגם את העובדה שהוא או היא בלתי תלויים ולא קשורים לאחד מהצדדים".

בהמשך, התייחס שר התפוצות לאמירתו של השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין אל-שייח', שאמר כי הם מסרבים לבקשת ישראל לקיום חקירה משותפת: "הגופה אצלם, הכדור אצלם והממצאים אצלם, אז קשה מאוד לערוך חקירה באוויר אם אתה לא יכול לראות את הגופה עצמה". הוא הביע את צערו על מותה של אל-שייח'. "אני חושב שכל מוות הוא דבר שצריך להביע צער עליו וככל שמדובר על אדם שהוא לכל הדעות בלתי מעורב ולא נוגע באופן ישיר לעניין".

עוד בוואלה!

בכיר ברשות: מסרבים לבקשת ישראל לקיים חקירה משותפת בנושא הרג עיתונאית אל ג'זירה

לכתבה המלאה
שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. רויטרס
"כל מוות הוא דבר שצריך להביע צער עליו". גופתה של אבו עאקלה/רויטרס

כמו כן, בעקבות תקרית הירי שהביאה למות העיתונאית, עולה השאלה האם קיימת האפשרות כי לוחמי צה"ל יצטרכו להיחקר. השר נחמן שי הבהיר כי "חיילי צה"ל לא יעמדו בפני שום חקירה בינלאומית. את החקירה בנושא המבצעי יעשה צה"ל, אם יהיה צריך גיבוי משפטי אז הם יגבו אותו. בנושא הזה אני חושב שאנחנו לא נפתח את דרכי הפעולה של צה"ל לאף חקירה חיצונית. הדבר העיקרי שהייתי רוצה לדעת, ואנחנו חייבים לדעת, האם הירי היה מכוחותינו או מהפלסטינאים שהיו שם".

על הטענה כי איבדנו כבר את דעת הקהל העולמית, אמר: "לא כל כך מהר. יש לנו רקורד רע בעניין הזה, בגלל לאחרונה בשומר חומות גם משרד התקשורת, וגם האירוע של המידע המוטעה שנמסר לתקשורת כאילו אנחנו נכנסים קרקעית לעזה, דבר שהתברר כלא נכון. אנחנו אוספים אירועים כאלו אבל אנחנו לא עומדים במצב גרוע באופן מידי אם נדע לנהל את העניינים שלנו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את השר שי בעקבות דבריו. נתניהו כתב בטוויטר: "‏אני מגנה את השקרים שמושמעים נגד חיילינו - לא רק אלה שבאים מצד הפלסטינים, אלא גם נגד ההתבטאויות המבישות שנשמעות מצד חברי הקואליציה של בנט. ההכפשות השקריות נגד חיילינו שנשמעות מתוך הקואליציה מוכיחות שוב שממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור ולא מסוגלת להגן על חיילינו".

גם סגן שר החוץ עידן רול הגיב בטוויטר לדברי שי וכתב: "‏אמירה אומללה ונטולת אחיזה במציאות.
כבר יומיים שאנחנו קוראים לפלסטינים להסכים לחקירה משותפת. מציע שהשר נחמן שי יעשה אותו הדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully