וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות: מסרבים לבקשת ישראל לקיים חקירה משותפת בנושא הרג עיתונאית אל ג'זירה

עודכן לאחרונה: 12.5.2022 / 8:07

השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח', אמר הבוקר כי חרף בקשת ישראל, הפלסטינים יקיימו חקירה עצמאית על מות הכתבת שירין אבו עאקלה, אמש בג'נין. "נשלים חקירה עצמאית ונעדכן את המשפחה, ארה"ב וקטאר". הוא הוסיף כי הם יסרבו להעביר לישראל את הקליע שהוצא מגופה

בווידאו: עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות בחילופי אש בג'נין/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

חוסיין א-שייח', השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, אמר הבוקר (חמישי) כי הפלסטינים מסרבים לקיים חקירה משותפת עם ישראל בנושא הרג עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, אתמול בג'נין. "ישראל ביקשה חקירה משותפת, אך אנחנו נשלים חקירה עצמאית ונעדכן את המשפחה, ארצות הברית וקטאר".

א-שייח' הוסיף שהפלסטינים מסרבים להעביר לישראל את הקליע שהוצא מגופה של אבו עאקלה וטען שכל הראיות ועדי הראיה מצביעים על כך שחיילים ישראלים הרגו אותה.

על פי גורמים המעורים בנושא, אמש ביקש ממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מהרשות הפלסטינית ומישראל לפתוח בהקדם בחקירה משותפת של התקרית בה נהרגה העיתונאית העלת האזרחות האמריקנית.

ישראל הבהירה לממשל ביידן כי היא מוכנה לחקירה משותפת יחד עם הפלסטינים ואפילו יחד עם ארצות הברית. שר החוץ יאיר לפיד שוחח אתמול כמה פעמים עם א-שייח' והציע לבצע חקירה משותפת. מקור שמעורה בסוגיה ציין כי בכירים בממשל ביידן שוחחו כמה פעמים עם א-שייח' וביקשו ממנו להסכים לחקירה משותפת.

שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. רויטרס
אבו עאקלה/רויטרס

"אנחנו שבורי לב ומגנים בצורה חריפה את הריגתה של העיתונאית האמריקנית שירין אבו-עקלה בגדה המערבית. חקירת האירוע צריכה להתבצע באופן מיידי ויסודי והאחראים צריכים לעמוד לדין. מותה הוא פגיעה בחופש העיתונות בכל מקום", אמר דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס בהודעה שפרסם. שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד אמרה בתדרוך לכתבים בניו יורק שממשל ביידן "מעודד את שני הצדדים להשתתף בחקירה כדי שניתן יהיה לרדת לשורש האירועים שקרו".

עוד בוואלה!

ארה"ב: דורשים חקירה מיידית על הרג עיתונאית אל ג'זירה, האחראים צריכים לעמוד לדין

לכתבה המלאה
חוסיין א שייח. מתוך טוויטר, אתר רשמי
סירב לבקשת ישראל. א-שייח'/אתר רשמי, מתוך טוויטר

לפי תחקיר ראשוני שנערך אמש בצה"ל, כל הלוחמים ביחידת דובדבן טענו כי לא ירו לעבר אבו עאקלה או זיהו אותה בפעילות צה"ל בג'נין. עוד עולה מהתחקיר כי העיתונאית שנהרגה בחילופי אש במחנה הפליטים בעיר ככל הנראה עמדה באזור ממנו ירו פלסטינים חמושים לעבר הכוחות.

מהתחקיר הראשוני עלה כי כוחות צה"ל ירו במדויק לעבר החמושים בג'נין, זאת תוך פירוט מספר הקליעים שנורה על ידי החיילים ומיקומם בשטח. כמו כן, עלה מניתוח התיעוד של חילופי האש בזירה כי כאלף קליעים נורו על ידי החמושים הפלסטינים לעבר הלוחמים, ממגוון אמצעי לחימה שהיו במצב "אוטומט".

בשלב זה, בצה"ל לא שוללים את הטענה לפיה הלוחמים פגעו בעיתונאית בשוגג - בין אם הקליע שהרג אותה חדר קיר או שמא קליע שכוון ופגע במחבל המשיך במסלול בליסטי לעברה.

שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. רויטרס
גופתה של אבו עאקלה לאחר שנורתה למוות/רויטרס

לפי הדיווחים, חילופי האש התפתחו בין הצדדים לאחר שצה"ל כיתר בית בו התבצרו חמושים. משרד הבריאות הפלסטיני ציין כי אבו עאקלה, כתבת מוכרת שפעילה כבר במשך 20 שנה, מתה מפצעיה לאחר שנורתה בראשה והוגדרה תחילה כפצועה קשה. העיתונאי השני שנפצע הוא עלי סמודי, שהיה במשך שנים כתב וצלם של סוכנות הידיעות הבריטית רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully