וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דורשים חקירה מיידית על הרג עיתונאית אל ג'זירה, האחראים צריכים לעמוד לדין

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 18:58

דובר משרד החוץ האמריקני אמר שמותה של שירין אבו עאקלה הוא פגיעה בחופש העיתונות וגינה את ההרג. הרמטכ"ל אמר כי "לא ניתן לקבוע לעת עתה מאיזה ירי נפגעה" והודיע על הקמת צוות חקירה. הרשויות ברמאללה: "אין הוכחה שהירי היה מטווח של פחות ממטר, אין פרטים על הכדור"

בווידאו: תיעוד מפעילות כוחות צה"ל מג'נין לפנות בוקר/דובר צה"ל

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס גינה היום (רביעי) את הרג עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה במהלך חילופי אש בג'נין. "אנחנו שבורי לב ומגנים בצורה חריפה את הריגתה של העיתונאית האמריקנית שירין אבו-עקלה בגדה המערבית. חקירת האירוע צריכה להתבצע באופן מיידי ויסודי והאחראים צריכים לעמוד לדין. מותה הוא פגיעה בחופש העיתונות בכל מקום", אמר.

אבו עאקלה נורתה למוות הבוקר במהלך חילופי אש בין חמושים לכוחות צה"ל בג'נין. מקור הירי שגרם למותה טרם התברר, ובין ישראל לפלסטינים נערכים חילופי האשמות בנושא. הרמטכ"ל אביב כוכבי הביע צער על מותה של העיתונאית והוסיף כי יוקם צוות מיוחד שיחקור את המקרה. מוקדם יותר פרסם צה"ל סרטון בו נראים חמושים מתפארים בירי בחייל, מה שלטענת הצבא מעלה את החשד לפגיעה בעיתונאית דווקא מצד הפלסטינים.

"במהלך פעילות הלילה, כמו באירועים רבים אחרים, התבצע על ידי הפלסטינים ירי נרחב לעבר כוחותינו, ירי פראי וחסר הבחנה לכל כיוון", טען הרמטכ"ל. "בניגוד לפלסטינים, חיילי צה"ל מבצעים ירי מקצועי וסלקטיבי. הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה. בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה ואנו מצטערים על מותה".

מנהל הגוף לרפואה משפטית ברמאללה קבע כי הכדור שנורה לעבר העיתונאית והביא למותה פגע ישירות בראשה. זאת אמר לאחר החוקרים סיימו את השלב הראשון של הנתיחה, והצליחו לחלץ רסיס מגופה. עם זאת, במכון אמרו כי "אין שום הוכחה שהירי היה מטווח של פחות ממטר, ואין לנו פרטים עד עכשיו על הכדור". עוד מסרו כי "נמשיך לנתח את הגופה בניסיון למצוא הוכחות שיוכלו לקשר את הגורם שאחראי למותה".

שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
שירין אבו עאקלה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ברשות הפלסטינית וברשת הקטארית מאשימים את צה"ל וטוענים כי אבו עאקלה לבשה אפוד מגן המזהה אותה כעיתנואית בעת שנורתה. עיתונאי נוסף נורה בתקרית, אך מצבו יציב. במקביל לסרטונים מהזירה שפרסם צה"ל, הפיצו הפלסטינים סרטון שתועד שניות לאחר המקרה, בו נראים המאמצים לחלץ את גופתה של העיתונאית בצל הירי.

גם ראש הממשלה נפתלי בנט חיזק את הגרסה הישראלית כשאמר כי היא נהרגה מאש הפלסטינים. בנט אמר את הדברים לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן האשים את ישראל במותה. שר הביטחון בני גנץ אמר כי מהממצאים הראשוניים של תחקיר צה"ל, עלה כי "לא זוהה ירי לעבר העיתונאית, אך אנו ממשיכים בתחקיר", ציין. "לעומת זאת, ראינו סרטונים מהזירה בהם נראה ירי מאסיבי וחסר הבחנה של טרוריסטים פלסטינים, שייתכן ופגע בעיתונאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully