וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הירדני על דברי בנט: לישראל אין ריבונות במקומות הקדושים בירושלים

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 23:25

ערב הפגישה בין המלך עבדאללה לנשיא ביידן אמר השר הירדני איימן סאפאדי כי המקומות הקדושים בירושלים, לרבות מסגד אל-אקצא הם שטח כבוש. הוא אישר כי ישראל דחתה בקשה ירדנית להגדיל את מספר השומרים של הווקף בהר הבית: "ישראל מפריעה לאנשי הווקף לבצע את תפקידם"

שר החוץ הירדני על דברי בנט: לישראל אין ריבונות במקומות הקדושים בירושלים/.

שר החוץ הירדני, איימן סאפאדי, התבטא הערב (שלישי) נגד דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא הר הבית: "אין ריבונות ישראלית במקומות הקדושים בירושלים - זו אדמה פלסטינית כבושה", טען בריאיון לערוץ "אל-ממלכה" הירדני. "לישראל אין ריבונות במסגד אל-אקצא - זה מקום פולחן מוסלמי, רק לווקף הירדני יש את הסמכות המלאה על ניהול המתחם", הכריז.

סאפאדי הביע תקווה לרגיעה, אך לדבריו "הדרך לשם היא בכיבוד הסטטוס-קוו". הוא האשים את ישראל בכך שהיא "מקשה על כל הצעדים של הווקף לשמור על הביטחון במסגד אל-אקצא ומפריעה לאנשי הווקף לבצע את תפקידם. משרד הווקף מינה עשרות עובדים חדשים במתחם מסגד אל-אקצא אבל ישראל מציבה מכשולים בפני עבודתם".

עימותים בהר הבית, 29 באפריל, 2022. לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים, אתר רשמי
"ישראל מקשה על כל הצעדים". מהומות בהר הבית/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים

לפני חודש וחצי נדחתה בקשה מטעם ירדן להגדיל את מספר שומרי הווקף בהר הבית בכ-50 שומרים - כך נמסר היום מלשכת ראש הממשלה. עוד נמסר כי בשבועות האחרונים סולקו מהר הבית שישה שומרי ווקף תומכי חמאס, ואוישו 12 אנשי ווקף חדשים במסגרת התקנים הקיימים.

"אין כל שינוי או התפתחות חדשה במצב בהר הבית - ריבונות ישראל נשמרת", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "כל ההחלטות בהר הבית יתקבלו על ידי ממשלת ישראל מתוך שיקולי ריבונות, חופש דת וביטחון, ולא מתוך לחצים של גורמים זרים או גורמים פוליטיים".

השר הירדני אמר את הדברים ערב הפגישה שתתקיים ביום שישי בבית הלבן בין המלך עבדאללה לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן. סוגיית ירושלים צפויה להיות אחד הנושאים המרכזיים בפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully