וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ראש הממשלה: דחינו בקשה ירדנית להגדלת מספר שומרי הווקף בהר הבית

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 11:36

מלשכתו של בנט נמסר כי בשבועות האחרונים סולקו מהר הבית 6 שומרי ווקף תומכי חמאס, ואוישו 12 אנשי ווקף חדשים במסגרת התקנים הקיימים. "אין כל שינוי במצב בהר הבית - ריבונות ישראל נשמרת", נמסר. "ההחלטות לא יתקבלו מתוך לחצים של גורמים זרים או פוליטיים"

בוווידאו: עימותים אלימים בהר הבית/לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

לפני חודש וחצי נדחתה בקשה מטעם ירדן להגדיל את מספר שומרי הווקף בהר הבית בכ-50 שומרים - כך נמסר היום (שלישי) מלשכת ראש הממשלה. עוד נמסר כי בשבועות האחרונים סולקו מהר הבית שישה שומרי ווקף תומכי חמאס, ואוישו 12 אנשי ווקף חדשים במסגרת התקנים הקיימים.

"אין כל שינוי או התפתחות חדשה במצב בהר הבית - ריבונות ישראל נשמרת", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "כל ההחלטות בהר הבית יתקבלו על ידי ממשלת ישראל מתוך שיקולי ריבונות, חופש דת וביטחון, ולא מתוך לחצים של גורמים זרים או גורמים פוליטיים".

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
"ריבונות ישראל נשמרת". מהומות בהר הבית בחודש שעבר/רויטרס

לפני כשבועיים יו"ר רע"ם מנסור עבאס נפגש עם המלך עבדאללה ושוחח איתו על נסיונות ההרגעה בירושלים. המלך דיבר בהרחבה על המצב בירושלים והדגיש בפני המשתתפים את הצורך להרגיע את המצב ולהימנע מהסלמה מחודשת.

לדבריו של עבאס "המלך עבדאללה לא רוצה הסלמה. הוא מחפש פתרונות שיאפשרו לשמור על הרגיעה, יתנו למסגד את הכבוד המגיע לו וישמרו על החסות הירדנית במקום. צריך לראות מה ניתן לעשות כדי שמה שקרה השנה לא יחזור בשנה הבאה".

כמו כן, לפני כחודש וחצי השר לביטחון הפנים עמר בר לב ביקר בחשאי בירדן. חלק מרכזי בפגישה עסק במצב בעיר העתיקה בירושלים ובהר הבית. בכיר ישראלי אמר כי הצד הירדני ביקש בפגישה להגדיל את מספר השומרים של הווקף בהר הבית בעוד שהצד הישראלי הביע דאגה מכך שחלק מאנשי הווקף הם תומכי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully