וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעלול האמיתי של שאמה הכהן: הקפיץ את עלות תחזוקת הגנים - והתגאה שהחזיר את המחיר חזרה

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 21:46

ראש העיר רמת גן זקף לזכותו את הורדת מחיר החלפת החול בגני הילדים - אך נתונים מראים כי במהלך כהונתו, המחיר קפץ במאות אלפי שקלים, על אף אומדני תקציב שנתיים נמוכים ועלייה זעומה במספר הגנים. תלונה למשטרה על השוחד שלכאורה הוצע לעובד העירייה טרם הוגשה

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
שאמה הכהן/ראובן קסטרו

ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן התגאה אתמול (שני) בכך שהצליח לחתוך את מחיר החלפת החול בגני הילדים ואף השתמש בתעלול שיווקי כדי לפרסם זאת. אולם מנתונים שהגיעו לידי וואלה! עולה כי בכניסתו לתפקיד המחיר לא היה רחוק מזה שאחרי ההורדה, ובמהלך כהונתו רק הלך ותפח, על אף אומדני תקציב שנתיים נמוכים. תלונה למשטרה על השוחד שלטענתו הוצע לעובד העירייה טרם הוגשה.

בפוסט שפרסם שאמה הכהן בעמוד הפייסבוק שלו כתב כי "עיריית רמת גן שילמה עד היום 820 אלף שקלים בכל שנה עבור החלפת החול בארגזי החול של גני הילדים", ושכעת המחיר יהיה 390 אלף. אך לפי הנתונים, ב-2017, אז ראש העיר היה ישראל זינגר, עלות החלפת החול הייתה 450 אלף שקלים. ב-2018, השנה בה נבחר שאמה הכהן לתפקיד, המחיר היה 550 אלף, ומאז רק טיפס: ב-2019 היה 575 אלף, ב-2020 678 אלף וב-2021 היה 739 אלף שקלים. אומדני התקציב להחלפת החול ב-2018 וב-2019 היו 400 אלף שקלים בכל שנה.

בעירייה ניסו להסביר את הקפיצה במחיר דרך העלייה במספר הגנים. אך מ-2018 עד 2021 עלה מספרם מ-229 ל-237 - 3% בלבד, מול 34% במחיר החלפת החול באותה תקופה.

אתמול כתב ראש העיר כי "עובד אגף החינוך מצא מיליוני שקלים שהוסתרו בחול באמצע תהליך ניקוי והחלפת החול בגני הילדים" והבטיח לעדכן עם פרטים נוספים בהמשך. כשעתיים לאחר מכן חשף את תרגיל היח"צ: ה"מיליונים" הם אלה שלדבריו נחסכו כשמנהל הבינוי בעירייה דחה הצעת שוחד לעקיפת המכרז להחלפת החול בגנים. הוא ציין כי עדכן את היועץ המשפטי של העירייה בפרטי המקרה.

התרגיל עורר את זעמם של התושבים ושל גורמים בעירייה. הגילוי כי התרגיל היה כפול - בפוסט המבלבל ובאי-דיוק בנתונים - רק העלה את הביקורת. חבר מועצת העיר ויו"ר הוועדה לביקורת העירייה, עו"ד אביהוא בן משה, אמר בתגובה כי "כרמל שאמה ידוע כמי שאינו אוהב לוקח אחריות על מעשיו ומאשים באופן קבוע, את קודמיו בשחיתות אותה הוא בא לנקות. ברם, מר שאמה 'שכח' פרט 'קטן' ו'שולי', שמחירי החול המופקעים עלו פלאים דווקא בעת כהונתו כראש עירייה בכמעט פי 2 מהקדנציה הקודמת. לו היה מר שאמה מתעסק יותר בניהול אמיתי של העיר וקורא דוחות כספיים מהעבר, הוא היה מגלה שהשחיתות צומחת ומטפסת לה דווקא במשמרת שלו. תושבי ותושבות העיר רמת גן אינם טיפשים כמו שחושב ומדמיין לעצמו מר שאמה, והשינוי בהחלפתו, בוא יבוא".

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה כי הם "לא מתייחסים לשום פרסומים 'מטעם' שאינם של העירייה שמתפרסמים באופן מגמתי. העובד מעדיף לא להיות המתלונן אך ראש העיר ביקש מהיועץ המשפטי של העיריה להגיש תלונה בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully