וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה בנתב"ג: הנוסעים קיבלו סרטונים של התרסקות מטוס, הטיסה לטורקיה התעכבה

עודכן לאחרונה: 15.5.2022 / 21:26

הנוסעים בשרוול העלייה למטוס קיבלו לטלפונים הניידים סרטונים המתעדים התרסקות של מטוסים. קברניט המטוס החליט להחזיר את המטוס לטרמינל ועדכן בתקרית את צוות הביטחון בנתב"ג. הנוסעים הוחזרו יחד עם המזוודות, שהועברו לבדיקה מחדש

בווידאו: תורים ועומסים בנתב"ג, רגע לפני החג: "מחסור קשה בעובדים"/צילום: ניב אהרונסון

טיסה של חברה טורקית התעכבה היום (שלישי) לאחר שנוסעים דיווחו כי קיבלו תמונות וסרטונים של מטוסים מתרסקים לטלפונים הניידים שלהם. הנוסעים דיווחו על המדיה החריגה שנשלחה אליהם לצוות הטיסה, וקברניט המטוס החליט להחזיר את המטוס לטרמינל ולדווח על האירוע לחטיבת הביטחון בנתב"ג. לאחר בדיקה, שני צעירים ישראלים הורדו מהטוס בחשד שהפיצו את התמונות והועברו לחקירה.

הסרטונים התקבלו בטלפונים הניידים של הנוסעים שהיו בדרכם לטורקיה, רגע לפני ההמראה, כשאלו היו בשרוול בדרכם אל המטוס. המטוס החל בנסיעה לעמדת ההמראה, ולאחר ובעקבות הסרטונים הוחלט להחזירם לטרמינל עד לבירור נסיבות המקרה.

הצילומים שהוקרנו לנוסעים במהלך הסעת מטוס של חברת טורקית לטורקיה מנתב"ג מהשרוול לעמדת המראה 10 במאי 2022. רשות שדות התעופה, אתר רשמי
קטע מתוך המדיה שהופץ לניידים של הנוסעים/אתר רשמי, רשות שדות התעופה

"צוות האבטחה במקום מבטיח את שלומם של הנוסעים ובודק מחדש אותם ואת כבודתם", מסרה רשות שדות התעופה. "הטיסה תמשיך בדרכה כשיובטח כי לא נשקפת סכנה לנוסעים".

הסרטונים התקבלו ככל הנראה רק במכשירי אייפון דרך סרטון שהועבר ב-AirDrop. אין חשד כי מדובר במתקפת סייבר ואת פעולת העברת הסרטונים יכול לבצע כל אדם בעל מכשיר סלולרי אם ירצה לבצע תעלול.

עוד בוואלה!

החל מ-20 במאי: חובת בדיקות הקורונה בנתב"ג תסתיים

לכתבה המלאה
הצילומים שהוקרנו לנוסעים במהלך הסעת מטוס של חברת טורקית לטורקיה מנתב"ג מהשרוול לעמדת המראה 10 במאי 2022. רשות שדות התעופה, אתר רשמי
קטע מתוך המדיה שהופץ לניידים של הנוסעים/אתר רשמי, רשות שדות התעופה

עם AirDrop ניתן לשלוח ולקבל תמונות, מסמכים ועוד בין מכשירי אפל (אייפון, אייפד או mac) בקרבת מקום, באמצעות Wi-Fi ו-Bluetooth, ללא שימוש באינטרנט. כך למעשה, כאשר מישהו משתף קובץ ב-AirDrop, המשתמש מקבל התראה עם תצוגה מקדימה שבה הוא יכול לבחור אם לקבל או לדחות את הקובץ.

עומסים בנתב"ג 14 באפריל 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
"תקרית חריגה בנתב"ג". נוסעים בנתב"ג/פלאש 90, אבשלום ששוני

עוד נמסר מרשות שדות התעופה כי "כל הצעדים הננקטים הם בשיתוף פעולה ובתאום עם קברניט הטיסה, שגילה אחריות רבה בהחלטה להחזיר את המטוס לטרמינל. מיד אחרי שנוודא כי אין סיכון למטוס ונוסעיו חטיבת הבטחון תאפשר לטיסה להמשיך בדרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully