וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מ-20 במאי: חובת בדיקות הקורונה בנתב"ג תסתיים

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 13:43

ההחלטה התקבלה בעקבות הירידה בנתוני התחלואה בימים האחרונים ולאחר דיונים של גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה. עוד סוכם כי החל מיום שלישי הקרוב זרים המגיעים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן ולא רק ב-PCR

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא/צילום: לע"מ

חובת הבדיקות בנתב"ג תסתיים ב-20 במאי - כך סיכמו היום (ראשון) שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט. ההחלטה התקבלה בעקבות הירידה בנתוני התחלואה בימים האחרונים ולאחר דיונים של גורמי המקצוע במשרד הבריאות ואנשי רשות שדות התעופה.

עוד סוכם כי החל מיום שלישי הקרוב, זרים המגיעים לישראל יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן לפני עלייתם למטוס ארצה ולא רק ב-PCR. תייר שיבחר בחלופת האנטיגן יידרש לבצע את הבדיקה ב-24 השעות שלפני ההמראה לישראל.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. רויטרס
תיירים יורשו להיבדק גם בבדיקת אנטיגן. נוסעים בנתב"ג/רויטרס

לפני כשבועיים, שלושה מאומתים לווריאנטים של קורונה מסוג BA5 ו-BA4 התגלו הבבדיקות PCR והריצוף הגנטי הנעשות לנוסעים החוזרים לארץ בנתב"ג. זאת, לאחר שביום הקודם התגלו שלושה מקרים של וריאנט מזן BA4.

אז, נמסר ממשרד הבריאות כי התגלו שלושה מקרים של מוטציה חדשה של נגיף הקורונה. המאומתים, כולם נוסעים חוזרים בנתב"ג, שבו מדרום אפריקה, סינגפור ואיטליה, ונשאו את הוורינט BA4, המתפשט כעת בדרום אפריקה. המקרים של הווריאנט החדש אובחנו בבדיקות ה-PCR והריצוף הגנטי שנעשות לנוסעים החוזרים לארץ בנתב"ג. ככל הנראה לא מדובר בווריאנט, שכמו האומיקרון, אינו קטלני אך מדבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully