וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאמה הכהן עבד על התושבים כחלק מתרגיל יח"צ - וברמת גן זועמים

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 23:34

ראש העיר רמת גן טען תחילה שהוא לא יכול לפרסם את פרטי הגן, וסירב לפרט אודות המקרה. עם זאת, כמה שעות לאחר מכן שמדובר בתרגיל שיווקי של העירייה - שעובד בה נמנע מקבלת שוחד עבור ספק החלפת חול בגני הילדים בעיר. "עכשיו אנשים יבינו שאי אפשר להאמין לשום פוסט שלו"

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
למצולמים אין קשר לכתבה/פלאש 90, משה שי

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן פרסם היום (שני) כי עובד אגף החינוך בעירייה מצא מיליוני שקלים שהוסתרו בארגז חול בגן ילדים בעיר. עם זאת, ראש העיר לא פרסם את פרטי הגן - וטען שהדבר תלוי באישור היועץ המשפטי. בעירייה לא מסרו פרטים נוספים, וכמה שעות לאחר מכן התברר שמדובר בתרגיל יח"צני. "ישר כוח לעובד הישר על העמידה בפיתוי והדיווח המיידי", כתב שאמה בפוסט המקורי שפרסם.

כמה שעות לאחר מכן, פרסם את הנסיבות שהובילו לפרסום הפוסט המטעה. "אחרי שכל המדינה סקרנית לגבי המיליונים שהוסתרו בחול של גני הילדים ונמצאו על ידי עובד ישר ומוכשר שלנו הנה הפרטים המלאים. אז יש מיליונים שהוסתרו בחול, ונמצאו על ידי אבשלום רבן, מנהל הבינוי של אגף החינוך שלנו".

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
כרמל שאמה הכהן/ראובן קסטרו

בעירייה פנו לחבר הנהלת ראש העיר לברר על הפוסט המקורי, והוא טען שבעצמו אינו מכיר את הנושא. לדברי שאמה הכהן, עיריית רמת גן שילמה עד היום 820 אלף שקלים בכל שנה עבור החלפת החול בארגזי החול של גני הילדים.

"במסגרת ניקוי האורוות שאנחנו מבצעים, אנחנו מרעננים הרבה התקשרויות שחלקן היו ללא מכרז בכלל וחלקן ללא מכרז עם תחרות אמיתית הוחלט לבצע תיחור אמיתי בין ספקי החול השונים", כתב. "רגע לפני המכרז נכנס הספק הקיים לחדר של אבשלום מנהל הבינוי ובידו 20 אלף שקלים במזומן במטרה לשחד אותו ולבלום את התחרות. המשחד סולק מהחדר המכרז הושלם וראו איזה פלא המחיר ירד מ-820 אלף ל-390 אלף בלבד - קרי חיסכון של 430 אלף שקלים בכל שנה, מעל 2 מיליון בקדנציה ומעל 4 מיליון בעשור".

תושבים הגיבו בזעם לפוסט של שאמה הכהן. "שמע, אתה מביך", כתב אחד מהם. "מקווה שתשכיל להפנים שאתה לא איש יח"צ אלא ראש עיר שנועד לשרת את התושבים שלו". שאמה הכהן ענה לו: "תודה".

בקבוצת ווטסאפ עירונית כתבה תושבת: "האיש חולה, ממש לא מתאים לרמת גן. איפה היועצים שלו? נרדמו בשמירה?". תושב אחר כתב: "לא מצאו במקרה גם את המוח שלו בארגז החול?", ותושב נוסף הגיב: "עכשיו אנשים יבינו שאי אפשר להאמין לשום פוסט שלו".

אביהוא בן משה, עו"ד חבר מועצת עיריית רמת גן ויו"ר הוועדה לביקורת העירייה הגיב גם הוא לפוסטים של ראש העיר. "מי שחושב שסיפורי מעשיות מהסוג שפרסם אחר הצהריים כרמל שאמה הכהן בדף הפייסבוק שלו על אוצר מסתורי של מיליוני שקלים שהתגלה בארגז חול בגן ילדים בעיר, הוא מעשה לגיטימי, לא מבין שהוא פוגע בראש ובראשונה בעצמו ובאמון שהציבור נותן בו. מעתה ובאופן ודאי, ייקחו תושבים רבים כל ידיעה שכרמל שאמה יפרסם בדף הפייסבוק שלו, בערבון מוגבל, כי אולי האיש פשוט עובד עליהם בעיניים. ככה לא מתנהג מנהיג ככה מתנהג ליצן מהליגה הכי נמוכה שיש".

חיה מנע, חברת מועצה ברמת גן, תקפה גם היא את ראש העיר. "היום נחשפנו לעוד תעלול יחצני של כרמל שאמה, שבמקום לנהל ולקדם את העיר ולשרת את תושביה עסוק כל היום כל יום ביח"צ, תעמולת בחירות, בזבוז כספי ציבור על 'לחם ושעשועים', פוסטים בפייסבוק ותעלולים יחצניים פרסומיים לקידומו האישי", אמרה. "רמת גן הובילה בעבר בתחומים רבים, וביניהם בחינוך, ולצערי כיום מובילה בעיקר ביח"צ ופרסומים שליליים על כרמל שאמה והתנהגותו, שאינה הולמת נבחר ציבור. באופן אישי לא האמנתי שמצא כסף בארגז החול גם לפני שפרסם את ההבהרה, מאחר ואיני מאמינה למילה שיוצאת מפיו".

"התפטרתי מהקואליציה שלו לאחר שגיליתי את פרצופו האמיתי, זה שהציבור ברמת גן מתחיל לגלות כעת - אדם שלא עומד בהתחייבויותיו לציבור ולשותפיו לדרך, עסוק כולו בתעמולה ויח"צ אישיים ומגייס לשם כך עובדי עירייה", המשיכה מנע. "מתבטא כלפי מבקריו בבריונות וזלזול ובמקום לקדם את רמת גן לוקח אותה לאחור. במקרה זה, במקום לטפל במקרה עליו כתב מול גורמי החוק כפי שמצופה מראש עירייה, פרסם פוסט שכל מטרתו האדרת שמו והכפשת קודמיו בתפקיד, תוך זלזול בתושבות ותושבי העיר ובתקשורת שפרסמה את הדברים מתוך אמונה שמדובר באמת. איך אפשר להאמין לאדם כזה? אני לא מאמינה".

  • עוד באותו נושא:
  • רמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully