וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פינדרוס לא חוזר בו: "צריך למוטט את ביהמ"ש העליון"; חיות: מגנה את הדברים

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 21:47

חבר הכנסת מיהדות התורה שקרא לפוצץ את בניין בית המשפט העליון חידד את אמירתו, והבהיר כי התכוון "למוטט עם D9". לדבריו, המוסד אינו חלק מהחזון שלו למדינת ישראל. "הסברתי את עמדתי בצורה הכי טובה, נראה לך שאני משחק בנדמה לי? בפוליטקלי קורקט?"

בווידאו: ח"כ פינדרוס החלום שלי לפוצץ את בניין ביהמש העליון/יקי אדמקר
- אמבד

אחרי הסערה שעורר בעקבות אמירתו בפאנל בליל העצמאות, חבר הכנסת יצחק פינדרוס לא חוזר בו מדבריו. "אני לא מתחרט", אמר לוואלה! חבר הכנסת. "צריך למוטט את בית המשפט העליון, זה מוסד שמפריע".

"יש כאן דיון עקרוני איך אני רואה את מדינת ישראל ומהו החזון, ובית המשפט העליון הוא לא חלק מהחזון הזה", הסביר חבר הכנסת. "הסברתי את עמדתי בצורה הכי טובה, נראה לך שאני משחק בנדמה לי? בפוליטקלי קורקט?". מנגד, יו"ר יהדות התורה, משה גפני, היה פחות נחרץ וטען: "אנחנו נגד אלימות, הוא לא התכוון לזה וזה ברור לגמרי".

יצחק פינדרוס
 22 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"לא מתחרט על דבר". פינדרוס/ראובן קסטרו

שר המשפטים גדעון סער תקף את דבריו של פינדרוס, ואמר בפתח ישיבת סיעתו כי "דבריו הם יותר מחמורים. הם מבטאים מאוויי לב, 'חלום' כלשונו, - חלום בלהות בעיני - למדינה ללא רשות שופטת עצמאית".

"אין זאת מחלוקת על דרכו של בית המשפט העליון, על האקטיביזם השיפוטי או שאיפה לשינויים במערכת המשפט. זה הרבה מעבר לכך", אמר סער. "אל תטעו, זה לא רק חלום. זאת תוכנית עבודה של חלקים נרחבים בבית הזה שיפעלו לממשה אם יהיה להם כוח. הם אומרים זאת בגלוי. צריך רק להקשיב".

מאוחר יותר ביקרה את הדברים גם דוברות הרשות השופטת. "מצער ומקומם כי חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה", נמסר. "חמורה ומצערת אף יותר העובדה שחבר כנסת בוחר להלהיט את הרוחות וללבות שנאה בתוכנו במהלך שיח עם בני נוער במסגרת החינוכית שבה הם אמורים ללמוד ולקנות דעת. נשיאת בית המשפט העליון, שופטי ישראל והרשות השופטת כולה מגנים התבטאויות מסוג זה מכל וכל וימשיכו לשרת נאמנה את כלל הציבור בישראל".

"אני תוהה לפשר החיפזון שאחז בדוברות הרשות השופטת להגיב לדבריי, בניגוד להרגלם להגיב לנבחרי ציבור באמצעות פתיחת חקירות ותיקים", אמר בתגובה פינדרוס. "תמו הימים שחופש הביטוי הוא במעמד צד אחד. כל צופה שפוי מבין שדבריי נאמרו כמטאפורה ביחס לדיקטטורה השיפוטית של בג"ץ, וכביטוי לחשיבות לימוד התורה וערכיה. מוטב שהרשות השופטת תתעסק בשיקום האמון הציבורי בה ולא בביקורת לגיטימית על התנהלותה".

משה גפני. ראובן קסטרו
היה פחות נחרץ. גפני/ראובן קסטרו

ח"כ משה ארבל בש"ס ביקר גם הוא את דבריו של פינדרוס. "תפקידנו, גם כנבחרי ציבור, כבני תורה וכאנשי חינוך והורים לילדים, להרבות שלום בעולם", אמר במליאת הכנסת. "גם כשיש מחלוקת - ללבן אותה בדרך ארץ, בצורה מכובדת ובכבוד הדדי. דווקא מעל הבמה הזו, רוצה להביע מורת רוח מדבריו של ח"כ פינדרוס, האמירה הזאת איננה עמדה רווחת או מקובלת על כולנו. אנחנו צריכים לדעת שגם אם ישנן שאיפות לגיטימיות לחולל שינוי במערכת המשפט, חשוב שנדבר ונקדם אותן אבל לא להרס, לא לחורבן. העמדה הזאת לא לגיטימית, בפרט שהיא נאמרת בפני תלמידים. אני רוצה להשמיע כאן קול אחר - לנהל מחלוקת בכבוד ובכבוד הדדי. לא להחריב את הבית על יושביו".

מוקדם יותר היום פורסמה בוואלה! ההתבטאות החריפה של חבר הכנסת פינדרוס. בתיעוד טען בדיון כי השאיפה שלו היא להעצים יותר את לימודי התורה במדינה ולא בהכרח לשלב חרדים בתפקידי מפתח בהנהגת המדינה כמו בבית המשפט כי בלימוד התורה יש יותר השפעה. הוא התבטא נגד בית המשפט העליון ואמר: "אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי". לפני כן אמר כי תפקידו כחבר כנסת הוא "לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה" ו"לא על ידי בית המשפט העליון", כלשונו.

שר החוץ יאיר לפיד גם גינה את הדברים של פינדרוס, ואמר בפתח ישיבת סיעתו: "דברים מכוערים ומגונים ומסוכנים, גם תזכורת לאיך תיראה ותישמע ממשלת ביבי בן גביר פינדרוס ומה היא מביאה לשולחן הישראלי ולמה חשוב שהממשלה הזו תמשיך בעבודה הטובה שהיא עושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully