וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: ראש הממשלה הגיש את התפטרותו על רקע המשבר הכלכלי

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 15:15

המחאות נגד נשיא סרי לנקה, משתוללות כבר שבועות על רקע המשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדות המדינה, שקיבלה את עצמאותה ב-1948. אלפים דורשים שרג'פקסה ומשפחתו יפרשו בשל המשבר

בווידאו: מחאות נגד הממשלה, סרי לנקה/רויטרס
מחאות בסרי לנקה בשל המשבר הכלכלי, אפריל 12 2022. REUTERS, רויטרס
מחאות בסרי לנקה/רויטרס, REUTERS

מהינדה רג'פקסה, ראש ממשלת סרי לנקה, הגיש היום (שני) את התפטרותו על רקע המשבר הכלכלי החמור במדינה.

תומכי מפלגת שלטון בסרי לנקה הסתערו מוקדם לכן על אתר הפגנות גדול בבירה קולומבו, תקפו מפגינים מתנגדי הממשלה והתעמתו עם המשטרה. המשטרה בתגובה ירתה גז מדמיע וזרנוקי מים לעבר המתפרעים. תשעה בני אדם נפגעו.

המחאות נגד גוטבאיה רג'פקסה, נשיא סרי לנקה, משתוללות כבר שבועות על רקע המשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדות המדינה שקיבלה את עצמאותה ב-1948. אלפים דורשים שרג'פקסה ומשפחתו יפרשו בשל המשבר.

ביום שני, מאות מתומכי המפלגה השלטת התכנסו מחוץ למגורים הרשמיים של ראש הממשלה רג'פקסה, אחיו הגדול של הנשיא, לפני שצעדו לאתר שבו נערכה הפגנה נגד המשלה מחוץ ללשכת הנשיא.

תומכי הממשלה הגיעו לאתר, שקיבל את הכינוי "גאמה חייב ללכת" ("Gota Go Gama"), כפר אוהלים שצץ בחודש שעבר ונהפך למוקד מחאה - חלקם חמושים באלות ברזל - ותקפו מפגינים מתנגדי הממשלה. המשטרה הגיבה בירי גז מדמיע ובזרנוקי מים על רקע גל של מחאות נרחבות שהחל בסוף מרץ.

לפחות תשעה בני אדם נפגעו בעימותים, חלקם סבלו מקשיי נשימה בשל הגז המדמיע ופונו לבית החולים הלאומי של קולומבו, אמר גורם בכיר מבית החולים. עשרות כוחות פרה-מיליטריים בקסדות ואפודי מגן שמרו על המפגינים משני הצדדים ועוצר הוטל על המחוז המערבי של סרי לנקה, כולל קולומבו.

ממשלתו של רג'פקסה הכריזה בשבוע שעבר על מצב חירום בפעם השנייה מזה חמישה שבועות, אך אי שביעות הנחת הציבורית הסלימה, באחרונה בשל מחסור בגז בישול. חברות האנרגיה של סרי לנקה הודיעו כי המלאי שלהן אוזל.

סרי לנקה נפגעה קשות מעליית מחירי הנפט והורדות מסים, ויש לה כעת בעתודות המטבע הזר 50 מיליון דולר בלבד, אמר שר האוצר עלי סברי בשבוע שעבר. יו"ר ליטרו גז, ויג'יתה הראת אמר כי משבר המט"ח של המדינה גורם למחסור חמור בגז משום שהחברה מתקשה למצוא דולרים בעבור התשלום על הגז. סרי לנקה זקוקה ל-40 אלף טון מטרי של גז בחודש, במחיר נוכחי של כ- 40 מיליון דולר.

תורים ארוכים לגז בישול נוצרו בימים האחרונים, ומדי פעם הצרכנים המיואשים מוחים וחוסמים כבישים. לחברת הגז השנייה, Laugfs Gas, יש במלאי פחות מאלפיים טון מטרי של גז, ששמור לבתי חולים ותעשיות שונות.

סרי לנקה פנתה לקרן המטבע הבינלאומית בבקשת חילוץ, וכנס וירטואלי יחל היום עם גורמים בכירים בקרן.

  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully