וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תג מחיר בג'סר א זרקא: כתובות על בתים ונזק למכוניות

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 11:18

עשרות מכוניות ניזוקו בפעולת תג מחיר. על הבתים רוססו כתובות בנוסח "יהודים תתעוררו" כשלידן מגן דוד. בכפר מזכירים שאירוע דומה התרחש לפני כשלוש שנים. ראש המועצה המקומית: "ביקשתי מהמשטרה שיתפסו את הגזענים האלה"

בווידאו: תג מחיר בג'סר א-זרקא רכבים הושחתו כתובות רוססו על הבתים/שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

עשרות כלי רכב ניזוקו ועל כמה בתים רוססו כתובות בנוסח "יהודים תתעורר" ו-"דאי להעסיק רוצחים" כשלידן מגן דוד בכפר ג'סר א זרקא שמצפון לקיסריה. בחלק מהמכוניות נוקרו הצמיגים. האירוע התרחש בשכונה הדרומית של הכפר, בעיקר לצד בתי המשפחות הסמוכים לסוללה המפרידה בין קיסריה לבין ג'סר א זרקא. בכפר מזכירים כי אירוע דומה התרחש לפני שלוש שנים.

ראש המועצה המקומית ג'סר א זרקא, שייח' מוראד עמאש, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו מגנים בתוקף את המעשה ומבקשים מהמשטרה ומכוחות הביטחון שיתפסו את הגזענים האלה, שגורמים לנזק כבד. שוחחתי הבוקר עם מפקד תחנת המשטרה בסאם עליאן, ושוטרים שכבר הגיע לזירה בודקים את המעשה ועושים את עבודתם ביחד עם גורמי ביטחון נוספים".

תג מחיר בכפר ג׳סר א זרקא, 9 במאי 2022. סעיף 27 א', מערכת וואלה!
האירוע התרחש בשכונה הדרומית, ליד קיסריה/מערכת וואלה!, סעיף 27 א'
תג מחיר בכפר ג׳סר א זרקא, 9 במאי 2022. סעיף 27 א', מערכת וואלה!
תג מחיר: ריסוס על מכונית ״דאי להעסיק רוצחים״/מערכת וואלה!, סעיף 27 א'

מהמשטרה נמסר כי "הלילה התקבל דיווח במשטרה על גרימת נזק לרכוש בכפר ג'סר אלזרקא. על פי הדיווח רוססו על קירות וכלי רכב כתובות גרפיטי וכן נגרם נזק ל 17 רכבים. חוקרי המשטרה הוזעקו למקום והחלו בגביית עדויות לצד איסוף ממצאים מהזירה עי אנשי המז"פ במסגרת החקירה לבירור נסיבות האירוע".

יו"ר הועד העממי של ג'סר א-זרקא סמי אלעלי סבור כי מספר כלי הרכב שניזוקו גדול יותר מכפי שפורסם בתחילה. "מדובר ב-35 כלי רכב. בבתים בכל השכונה הצמודה הדרומית הצמודה לקיסריה, במספר מוקדים", אמר אלעלי. לדבריו "פעולות השנאה העוינות שמבצעות כנופיות תג מחיר קיצוניות, הן אות אזהרה לכולנו: "זה היה צפוי", אמר עוד.

תג מחיר בכפר ג׳סר א זרקא, 9 במאי 2022. סעיף 27 א', מערכת וואלה!
מכונית שצמיגיה נוקבו בג'סר א זרקא, 9 במאי 2022/מערכת וואלה!, סעיף 27 א'

המרכז לנפגעי גזענות מסר בתגובה כי "למרבה הצער, גל הפיגועים הקשים שחווינו הביא לעליה במפלס ההסתה והגזענות נגד ערבים. בתוך כך, עוד אירוע תג מחיר התרחש הלילה בכפר גסר א זרקא.
רק בחודש מרץ פנו שוב המרכז לנפגעי גזענות ופורום תג מאיר לרשויות בדרישה לטיפול תקיף ונחרץ יותר בתופעה הנפשעת של תגי מחיר. עד כה הפנייה נותרה ללא מענה. אנו שבים וקוראים לרשויות לפעול באופן תקיף ומידי למיגור התופעה".

מארגון תג מאיר נמסר: "ריטואל התגובה של הימין הקיצוני לפיגועי טרור, המוכר לכוחות הביטחון, כולל באופן עקבי מעשי נקמה ותג מחיר כנגד ערבים. לפיכך, הציפייה היא שהמשטרה והשבכ ייערכו גם לאירועים כאלו ויגנו על תושבי ג'סר א זרקא".

עלייה במקרי תג מחיר

בחודשים האחרונים, במקביל לגל הפיגועים, נרשמה עלייה משמעותית במקרים של תג מחיר, בשטחים וגם בתוך שטח ישראל. בתחילת השנה, לפני תחילת ההסלמה הנוכחית, נמתחה ביקורת בצה"ל נגד חוסר הרצון בשורות המשטרה להילחם בפשיעה הלאומנית היהודית, שנמצאת במגמת עלייה הדרגתית בשנים האחרונות. לפני חודשים אחדים החזיר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, לפעולה צוותים מיוחדים לטיפול נקודתי במוקדי פשיעה לאומנית. קצינים בכירים בפיקוד מרכז הזהירו בשעתו מסכנה של התפתחות אירוע דומה לרצח בדומא, שעלול להביא להבערת השטח ולגל של טרור נגדי פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully