וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תפיסת עולם גזענית": 20 חודשי מאסר לישראלי שביצע תג מחיר בכפר פלסטיני

1.12.2021 / 22:52

ב-4 בינואר פעילי ימין קיצוני יידו אבנים והשליכו רימוני הלם לעבר בתים ומכוניות בכפר ספרה שבגדה המערבית. בית המשפט גזר על אחד המעורבים, בן 18, מאסר פועל ותשלום פיצויים, לאחר שדחה הסדר טיעון מקל: "חבורת פורעים שהגיעו לכפר שקט ופגעו בתושבים על לא עוול בכפם"

בווידאו: תג מחיר בכפר הפלסטיני סרטה/צילום: מועצת סרטא

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזר הערב (רביעי) 20 חודשי מאסר על תושב יהודה ושומרון בן 18, שהשליך רימוני הלם לעבר בתי פלסטינים בגדה המערבית. השופט חגי טרסי דחה את הסדר הטיעון המקל שהציעו הצדדים, לפיו יושתו על הנאשם 12 חודשי מאסר בפועל, וקבע כי הצעיר יצטרך לשלם גם פיצויים בסך 60 אלף שקל למשפחות הנפגעות.

בליל 4 בינואר הגיעו פעילי ימין קיצוני, בהם הנאשם, לכפר הפלסטיני סרטה הסמוך לאריאל, והשליכו רימוני הלם ואבנים לעבר בתים ומכוניות בכפר. זכוכיות התנפצו ופגעו ב-22 תושבים. בן 61 ובתו בת ה-17 נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי. המעשים תועדו במצלמות אבטחה ונגד אחד המעורבים הוגש כתב אישום.

לפי כתב האישום, הצעיר חבר לשבעה ישראלים שזהותם אינה ידועה, בכוונה לפגוע בפלסטינים. השופט טרסי הדגיש כי הם "הצטיידו מראש בשני רימוני הלם, באבנים גדולות ובחפץ חד". הם הגיעו לכפר רעולי פנים, בחנו את השטח במשך כמה דקות ונערכו בו. לאחר מכן, "החלו לפוצץ את רימוני ההלם, ליידות אבנים רבות וגדולות על ארבעת הבתים, לרבות על שמשות החלונות ועל שלושת כלי הרכב". מהזגוגיות שנשברו נפצע מוצטפא חטיב, בן 61, ושמיעתו נפגעה. בתו בת ה-17 חשה מצוקה נפשית ונזקקה לטיפול רפואי. בבית אחר התנפצו זכוכיות על פעוטה בת שלוש ואחיה בן החמש, שלא נפגעו.

פעילות תג מחיר בכפר סרטה. מועצת סרטא ויש דין, אתר רשמי
"תפיסת עולם ומניעים גזעניים ולאומניים". תיעוד האירוע/אתר רשמי, מועצת סרטא ויש דין

במתן גזר הדין תיאר השופט טרסי את פעילות התג מחיר שאירעה בתחילת השנה כ"מעשי אלימות חמורים שבוצעו באישון ליל ובצוותא, מתוך מניע גזעני ולאומני, כלפי בני ארבע משפחות שונות, תוך הצטיידות מוקדמת ברימוני הלם ובכלי משחית".

השופט טרסי סיכם כי "מדובר בחבורת פורעים הגיעו בשעת לילה מאוחרת לכפר שקט ושלו, ולאחר שבחנו את השטח ונערכו לבאות פגעו פגיעה חריפה בשלומם, בביטחונם וברכושם של 22 נפגעים שונים, תינוקות, ילדים, צעירים ובוגרים כאחד, בני ארבע משפחות גרעיניות, על לא עוול בכפם, והכל ברקע תפיסת עולם ומניעים גזעניים ולאומניים".

ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין אמר כי "לאורך שנים אנחנו מלווים מאות נפגעי עבירה פלסטינים שהותקפו ע"י מתנחלים אלימים". הוא תיאר את המקרה כ"אלים מאוד ומעורר חלחלה, אך אינו חריג או נדיר במציאות שבה אלימות מתנחלים מתרחשת בכל עת". עמיחי ציין כי "מה שכן נדיר, הוא גזר דינו של השופט, שביטל את הסדר הטיעון המקל וקבע שגם על אלימות מצד מתנחלים כלפי פלסטינים באשר הם צריך לשלם מחיר כבד". הוא סיכם והבטיח כי ימשיכו "ללוות את תושבי סרטה שהותקפו, ונמשיך לפעול לסיום הכיבוש ומשטר האפרטהייד שבו אלימות מתנחלים משגשגת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully