וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסורים, מכ"מים ומתקני שהייה: כך ייראה קו התפר בחודש הקרוב

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 9:50

בצה"ל הסבירו כי הם מבקשים לייצר "תודעת גדר" ולהעביר מסר לפלסטינים, לפיו לא ניתן עוד להשחית את הגדר ולחצות אותה לשטח ישראל. לשם כך, הועבר למינהלת קו התפר תקציב מיוחד, שמטרתו לשפר את תחזוק הגדר - ובכך להרתיע את השוהים הבלתי חוקיים. "כל אחד יכול להיות מחבל"

בווידאו: מבט מהאוויר: מרחב התפר/צילום: דובר צה"ל

בצה"ל יצאו במבצע שמטרתו לסכל פיגועים שיוצאים מכיוון קו התפר ביהודה ושומרון. ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, מבקש לייצר "תודעת גדר" ולהעביר מסר לפלסטינים, לפיו לא ניתן עוד להשחית את הגדר ולחצות אותה לשטח ישראל. לשם כך, כוחות הנדסיים ומודיעיניים רבים הועברו מגזרות אחרות למרחב התפר.

כעשרה גדודים מאבטחים באזור קו התפר דרך סיורים רגליים, רכובים, תצפיות ומארבים; לצד זאת, בסיוק אישר להעביר מכ"מים וסנסורים מתקדמים לאיסוף מודיעין והתראה על קו התפר. תקציב מיוחד הועבר למנהלת קו התפר, בראשות תא"ל ערן אופיר, כדי להציב תחילה רכיבי ביטחון מעכבים, לבנות צירי תנועה שיאפשרו הגעה מהירה למרחב, ולבסוף לבנות מקטעי גדר חזקים, שיתריעו לחמ"ל על כל פגיעה בגדר וניסיון חצייה דרכה.

חיילי צה"ל בקו התפר. דובר צה"ל
"רוצים לייצר 'תודעת גדר'". קו התפר/דובר צה"ל

בהתאם לעיבוי הכוחות על קו התפר, הופעלו נהלים חדשים, בהם הפעלת אמצעים לפיזור הפגנות נגד התקהלויות של שוהים בלתי חוקיים שממתינים להסעות משני עברי הגבול, מעצרם והעברתם למתקן שהייה שנבנה בחטיבת מנשה. המתקן מאפשר לעכב עד ל-12 שעות את החשודים, בניגוד למה שהיה נהוג עד כה, שכעבור כשעה וחצי החשוד השתחרר. גורמי ביטחון ציינו כי יוקמו מתקנים נוספים ברחבי יהודה ושומרון.

כמו כן, הוחלט על הפעלת הוראות הפתיחה באש נגד משחיתי גדר. בחודש האחרון התרחשו 16 מקרים של נוהל מעצר חשוד שהסתיים בפציעת הפלסטינים שלא נענו להוראות הכוחות בשטח. היום (ראשון) נפגע פלסטיני שסירב לעצור ופגע בגדר. הפלסטיני נפצע ומאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים.

חיילי צה"ל בקו התפר. דובר צה"ל
"ההתנהלות שלנו השתנתה". קו התפר/דובר צה"ל

שישה גדודי מילואים יתגייסו בעוד כשבועיים ויחליפו בהדרגה חלק מכוחות הסדיר שמתגברים את קו התפר. גורם צבאי סיפר היום כי הפלסטינים מפעילים משני עברי הגבול מערכת שלמה של תצפיתנים, משחיתי גדר, קבלני הסעות ומסיעים, לטובת העברת שוהים בלתי חוקיים לשטח ישראל. "30-20 שניות לא הייתי עירני - ויש משחית גדר שמעביר שוהים בלתי חוקיים", אמר גורם צבאי. "גם אם הצלחנו לרדת מ-25 אלף ל-400 זה לא מספיק, כי כל אחד מה-400 יכול להיות מחבל". הוא הסביר כי בצה"ל רוצים "להבהיר לכולם שההתנהלות שלנו השתנתה, לא ניתן לחצות את הגדר".

גורמי ביטחון התריעו בנוסף כי ללא מבצעים משותפים של צה"ל ומשטרת ישראל נגד מסיעי השוהים הבלתי חוקיים, מעסיקיהם ומליניהם, המאמץ של צה"ל לאורך קו התפר לא יושלם.

בנוסף לירי בפלסטיני שניסה לחצות את הגדר, הערב פלסטיני דקר שוטר בן 24 בשער שכם ונורה. השוטר נפצע בינוני. דקות לאחר מכן, פלסטיני ניסה לחדור להתנחלות תקוע כשהוא חמוש בסכין, הגיע עד לקו הבתים הראשון ונורה על ידי תושב היישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully