וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע בתקוע: מחבל חדר להתנחלות ונורה בידי אחד התושבים

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 23:23

מפרטים ראשוניים עולה כי פלסטיני ניסה לחדור להתנחלות כשהוא חמוש בסכין, הגיע עד לקו הבתים הראשון, זוהה על ידי תושב היישוב ונורה. עם שמיעת קולות הירי, תושבי ההתנחלות הונחו להסתגר בבתיהם

זירת האירוע בתקוע. TPS
זירת ניסיון הפיגוע בתקוע, הערב/TPS

פלסטיני ניסה לחדור להתנחלות תקוע כשהוא חמוש בסכין, הגיע עד לקו הבתים הראשון - ונורה על ידי תושב היישוב. קולות ירי נשמעו בהתנחלות, והתושבים נקראו להסתגר בבתיהם. לא דווח על נפגעים באירוע.

מתמונת המצב בחמ"ל ההתנחלות, עלה כי כלל חברי כיתת הכוננות הגיעו לזירה. יו"ר תקוע, משה סוויל, שיבח את תושב היישוב שירה במחבל, ומסר כי הוא "גילה תושייה ופעל באופן מעורר השראה כשחיסל בפתח ביתו את המחבל ובכך מנע אסון גדול". החשוד בניסיון הפיגוע הוא מועתסם מוחמד טאלב עטאללה, בן 17 מהכפר חרמלה שבגוש עציון.

צה"ל בסריקות בהתנחלות תקוע שבגוש עציון, 8 במאי 2022. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ביישוב/דובר צה"ל
זירת ניסיון הפיגוע בהתנחלות תקוע שבגוש עציון, 8 במאי 2022. דוברות תקוע, אתר רשמי
זירת ניסיון הפיגוע, הערב/אתר רשמי, דוברות תקוע

תחילה עלה חשד כי מדובר בחוליית מחבלים, אך דוברות ההתנחלות הודיעה כי החשד אינו נכון. עוד הוסיפו כי צה"ל סורק בסביבת היישוב אחר חשודים נוספים.

דקות לפני ניסיון הפיגוע, פלסטיני בן 19 דקר שוטר בשער שכם בירושלים ונורה במקום. השוטר, צעיר בן 24, נפצע באורח בינוני ופונה מהזירה לקבלת טיפול רפואי. בעקבות הפיגוע נחסם האזור. מתחקיר ראשוני עולה כי לוחמי מג"ב עיכבו חשוד פלסטיני לבדיקה, במהלכה הוכנס לעמדת הבדיקה, ובה הוא שלף סכין ודקר את השוטר. אחד הלוחמים ירה בתגובה לעבר המחבל ופצע אותו באורח קשה.

מנחם, תושב ירושלים שנכח באזור, סיפר כי שמע יריות מכיוון תא הבדיקה בו עמד השוטר. "התחלנו לרוץ לצד השני ואז התברר לנו שמדובר בפיגוע", שחזר. "זו השגרה לצערי בירושלים בתקופה האחרונה, נמשיך ללכת פה".

בעקבות הפיגוע, כוחות גדולים של משטרה נפרסו באזור. שערי הכניסה לעיר העתיקה נסגרו למעבר הולכי רגל. חשוד כסייען נעצר סמוך למקום. בתום האירוע הגיע למקום המפכ"ל יעקב שבתאי ושוחח עם מפקד צוות הלוחמים ושיבח אותו על עירנותם של השוטרים, שככל הנראה מנעה פגיעה קשה יותר באזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully