וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! - כתב אישום לצד מאמצי הסדרה בחניון כיכר אתרים

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 22:03

לאחר הפרסום בוואלה! הגישה עיריית תל אביב כתב אישום נגד מפעילי החניון בגין ניהול עסק ללא רישיון. הבעלים מצדם מנסים להסדיר את קבלת האישורים להמשך הפעלתו

כחודש לאחר פרסום התחקיר אודות הליקויים הקשים עד סיכון חיי אדם בחניון אתרים בתל אביב לוואלה! נודע, כי כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון הוגש נגד מפעילי החניון וכי דיון בעניין נקבע לחודש הבא.

בכתבה שפורסמה הובאה רשימת ליקויים קשים בפעילות החניון, החל בהיעדר אישור של נציבות הכבאות, נגישות חסרה לבעלי מוגבלויות וכלה בכמות מקומות חניה מסומנים שעולה בעשרות אחוזים על המותר, כל זאת מתוך ניסיון להעלות את הרווחים גם במחיר של סיכון ממשי של חיי אדם במקרה של אסון. בנוסף על כך, מחירי החניה בחניון זה גבוהים משמעותית מאלו בחניונים הסמוכים.

אולם מעל כל אלו ריחפה העובדה, שלא רק בתקופת הפעלת החניון תחת הבעלים הנוכחיים שלו, אלא גם במשך השנים שבהן היה החניון בבעלות העירייה והופעל על ידי חברת IPI, פעל החניון ללא ההיתרים הנדרשים וללא רישיון עסק כחוק.

חניון כיכר אתרים. קינן כהן
כתב אישום הוגש נגד מפעילי החניון. חניון אתרים/קינן כהן

בתגובה לפניית וואלה! לעיריית תל אביב מסרה זו כי "אנו רואים בחומרה רבה את התנהלות בעלי החניון, שמפעילים אותו בזמן שלמקום סירוב של כיבוי אש. המלצת הפיקוח העירוני היא להגיש כתב אישום נגד בעלי העסק בגין הפעלת עסק טעון רישוי ללא רישיון בנסיבות מחמירות. ההמלצה נבדקה ובימים הקרובים צפוי להיפתח בבית המשפט הליך שיפוטי מתאים, בשאיפה לסגור את החניון". כעת הליך זה אכן נפתח והוגש כתב אישום חמור נגד מפעילי החניון.

ובעוד העירייה מקדמת את ההליכים המשפטיים מול הבעלים, מבדיקת מעקב שלנו ומסמכים שהגיעו לידנו עולה כי במקביל להליך הזה, מנסים בעלי החניון בשבועות האחרונים לנקוט בשורה של צעדים על מנת לנסות ולשכנע את נציבות הכבאות, כמו גם גורמים אחרים, להעניק להם רישיון להפעלה. כך למשל, מספר חניות הנכים עלה מארבע לשמונה, כפי שנדרש בתקן, ולנכנסים ניתן "זמן חסד" של 15 דקות כדי לצאת ללא חיוב, כפי שנדרש ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully