וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מסרבת לומר אם נחקר חשד ללחצים על השופטים במשפט זדורוב

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 7:32

כמעט שבועיים חלפו מאז התבטא השופט קולה באופן שהעלה חשד שהופעל עליו לחץ, באומרו שבמשפט נעשו דברים "שאסור שייעשו במדינה מתוקנת" - ובמשטרה לא מגיבים. בפרקליטות ביקשו היום פעם נוספת הבהרה לאמירתו של השופט, בטענה שאין מקום להמשיך במשפט בלעדיה, ונדחו

בווידאו: אילנה ראדה פונה לשופט ומבקשת שלא ינטוש אותה/צילום: אלי אשכנזי

12 ימים עברו מאז אמר השופט אשר קולה כי במשפטו של רומן זדורוב "נעשו דברים שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת", ועדיין לא ברור אם המשטרה פתחה בחקירה נוכח האמירה החמורה שמעלה חשד כי על השופטים הופעלו לחצים במהלך המשפט.

באותו דיון שהתקיים ב-28 באפריל, דיבר אב בית הדין במשפטו של הנאשם ברצח תאיר ראדה גם על לחצים שמופעלים "לא רק מהתקשורת, גם מגורמים שאתם לא מכירים".

מדבריו אלו של השופט קולה עולה חשד לעבירת איומים והטרדה. במקרה הזה העבירה שנעשתה לכאורה אף חמורה בהרבה משום שהופנתה לעבר שופט. אין ספק כי איומים ולחצים על שופטים עלולים לפגוע במערכת המשפט ובשלטון החוק, מה עוד שבמקרה המדובר מדובר במשפט חוזר בתיק רצח נערה צעירה בתוך בית ספר ושמעורר התעניינות רבה בקרב הציבור.

שאילתה שהופנתה על ידי וואלה! למשטרה בניסיון להבין אם נפתחה חקירה נוכח הדברים לא זכתה לתגובה.

אשר קולה, השופט במשפטו החוזר של רומן זדורוב, 1 במרץ 2022. דוד כהן, פלאש 90
המשטרה חקרה את אמירתו? השופט קולה/פלאש 90, דוד כהן

לפני עשרה ימים כבר פנתה הפרקליטות בבקשה להבהרת אמירותיו של אב בית הדין ואף הביעה דעתה שאין מקום להמשיך בשמיעת הראיות עד להבהרת הדברים. השופט קולה הודיע כי הבקשה נדחית והבהיר כי המשפט יימשך כסדרו.

גם היום פנתה הפרקליטות לבית המשפט בבקשה כי השופט קולה "יפרש ויפרט את דבריו שנותרו לוטים בערפל". בבקשה שהועברה ועליה חתומה עו"ד אילנה ירושלמי, פרקליטת מחוז הצפון נכתב כי "המאשימה שבה ומביעה דעתה, שמן ההכרח לברר את טענת כבוד אב בית הדין לפיה גורמים עלומים עשו מעשים שאסור שייעשו במדינה מתוקנת במטרה, לכאורה, להפעיל עליו לחצים ביושבו בדין בתיק זה. זאת ועוד, הותרת טענה זו ללא בדיקה, עלולה להוביל לתוצאה לפיה פסיקת בית המשפט בתיק זה, תהא אשר תהא, תוטל בספק ציבורי ומשפטי עמוק. זאת, בין היתר, לאור דברים אחרים שהשמיע כבוד אב בית הדין, באותה ישיבה, לפיהם 'אני באופן הזה לא יכול לשפוט בתיק הזה בנפש חפצה'. הדברים יפים לכל משפט פלילי במדינת ישראל, והם יפים מדרך של קל וחומר בהליך שבכותרת, שהוא משפט חוזר בתיק רצח של ילדה".

תגובת הרשות השופטת שהועברה כבר לפני שבוע וחצי לא השתנתה גם אחרי פניית הפרקליטות היום. לשון התגובה: "מדובר בתיק תלוי ועומד המתנהל בבית המשפט המחוזי בנצרת בפני הרכב של שלושה שופטים שבראשו עומד השופט אשר קולה. דבריו של ראש הרכב השופטים, השופט קולה שפורסמו בימים האחרונים נאמרו במהלך דיון אשר נערך בתיק ביום 26 באפריל. במהלך הדיון הצדדים אף השיבו לדברי בית המשפט, הכל מתועד בפרוטוקול הדיון באופן מפורט. ביום 28.4.22 ניתנה בתיק החלטה שיפוטית של ההרכב אשר הבהירה כי 'כל עוד לא תהיה מניעה חוקית המשפט יימשך כסדרו'. במצב דברים זה כל החלטה בעניין המשך הטיפול בתיק וההתייחסות לטענות תשמע בפני ההרכב".

עוד בוואלה!

השופט במשפט זדורוב החליט להוסיף קיסם למדורה, ולתת לקונספירציות לחדור לביהמ"ש

לכתבה המלאה

השערות שנמצאו בזירת הרצח

המשפט עצמו עומד לקראת סיום שמיעת עדי ההגנה. מחר תעיד מטעם ההגנה הד"ר נורית בובליל, ראש המעבדה הביולוגית במכון לרפואה משפטית. בדו"ח שכתבה בעבר בעקבות בדיקת שערות שנמצאו בזירת הרצח קבעה בובליל כי אי אפשר לשלול את אדיר חבני כתורם לפרופיל.

בבדיקה שנעשתה בשלוש שערות ללא שורש שנמצאו בזירת הרצח, עלה כי אינן שייכות לנאשם, זדורוב, או לתאיר ראדה עצמה וכי אחת מהן יכולה להיות שייכת לאדיר חבני שהיה בן זוגה של אולה קרבצ'נקו. חבני טוען כי קרבצ'נקו היא שרצחה את תאיר ראדה ושהיא לבשה את מכנסיו באותו יום.

בשערה ללא שורש לא ניתן לבצע בדיקה של DNA גרעיני, אלא בדיקה של DNA מיטוכונדריאלי. בניגוד לוודאות הזיהוי שמושגת מה-DNA הגרעיני הרי שבבדיקת ה-DNA המיטוכונדריאלי קשה לקבוע את מידת ההתאמה לאדם מסוים וניתן לקבוע רק כי קיימת הסתברות סטטיסטית כלשהי.

בגלל הקושי למצוא התאמה תוצאות של בדיקת DNA מיטוכונדריאלי משמשות בהליכים פליליים בעיקר לצורך שלילת קשר ולא לצורך קביעת זהות.

ד?ר חן קוגל מנהל המכון לרפואה משפטית וד?ר נורית בובליל מנהלת המעבדה הביולוגית במכון לרפואה משפטית. משרד הבריאות, מערכת וואלה! NEWS
קבעה שלא ניתן לשלול את אדיר חבני כתורם לפרופיל. ד"ר בובליל וד"ר קוגל/מערכת וואלה! NEWS, משרד הבריאות

בהחלטתו כי יש לקיים משפט חוזר כתב השופט מלצר בסוגיה זאת כי "טרם יצאה הלכה ברורה בעניין מעמדן הראייתי של ראיות מיטוכונדריאליות - סבורני שמוטב כי ההרכב אשר ידון במשפט החוזר, יבחן, ככל שימצא לנכון, אף את האפשרות לדון בהשלכות שתיתכנה, אם בכלל, לראיה המיטוכונדריאלית שנטען כי נמצאה כאן".

יש לציין כי בובליל היא עדת ההגנה החמישית של הנאשם מקרב רופאי המכון לרפואה משפטית, בהם גם ראש המכון עצמו, הד"ר חן קוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully