וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לראשי האופוזיציה: עסקת טיעון לא על הפרק, הממשלה תיפול תוך זמן קצר

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 13:25

ראשי סיעות האופוזיציה נפגשו במצודת זאב לישיבת היערכות לקראת החזרה מפגרת הכנסת, שבה הוחלט לשים על סדר היום להעלות הצעה לפיזור הכנסת. לדברי נתניהו, "הולכים להחליף את הממשלה או לבחירות". הליכוד: "לממשלה אין לגיטימציה ציבורית"

פגישת ראשי סיעות אופוזיציה לקראת פתיחת מושב הכנסת במצודת זאב, ת"א 8 במאי 2022. ראובן קסטרו
"עסקת טיעון ירדה מהפרק". נתניהו/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם ראשי סיעות האופוזיציה במצודת זאב ואמר כי עסקת טיעון בתיקי האלפים אינה על הפרק. לדבריו, "הממשלה תיפול תוך זמן קצר הולכים להחליף את הממשלה או לבחירות".

ראשי הסיעות נפגשו לישיבת היערכות לקראת החזרה מפגרת הכנסת. בסיום הישיבה נמסר מהליכוד כי "בישיבה סוכם על מאבק נחוש ומאוחד להפלת הממשלה תוך זמן קצר. הממשלה איבדה את הרוב בכנסת - אין לה לגיטימציה ציבורית והיא לא לגיטימית". בישיבה הוחלט להניח הצעת חוק לפיזור הכנסת על סדר היום ולהחליט בהמשך השבוע אם להעלותה ביום רביעי, ולנסות לגייס רוב בהסתמך על החרם של רע"ם על הקואליציה והכנסת.

פגישת ראשי סיעות אופוזיציה לקראת פתיחת מושב הכנסת במצודת זאב, ת"א 8 במאי 2022. ראובן קסטרו
בדרך לפגישת ראשי סיעות האופוזיציה. סמוטריץ'/ראובן קסטרו

בתוך כך, ברקע המשבר הפוליטי וההיערכות לפתיחת כנס הקיץ של הכנסת, הממשלה התכנסה היום לישיבתה השבועית, וצפויה לאשר בה בהליך מזורז את תקציב הסיוע לעסקים ועצמאים שנפגעו במהלך גל האומיקרון. זאת, בעקבות דרישתו של סגן השר אביר קארה (ימינה), במסגרת הניסיונות של ראש הממשלה נפתלי בנט למנוע את התפוררות מפלגתו אחרי פרישת עידית סילמן בחודש שעבר.

קארה נפגש בזמנו עם שר האוצר אביגדור ליברמן, שהתחייב לאשר את המתווה לאחר שובה של הכנסת מפגרה. מתווה חלוקת הסיוע, בסך כולל של כמיליארד שקלים, פורסם על ידי משרד האוצר כבר בחודש פברואר, ומובא כעת כתזכיר חוק לאישור הממשלה ובהמשך לוועדת שרים לחקיקה ולכנסת.

עוד בוואלה!

תם המצוד: כוחות הביטחון לכדו את המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד

לכתבה המלאה
פגישת ראשי סיעות אופוזיציה לקראת פתיחת מושב הכנסת במצודת זאב, ת"א 8 במאי 2022. ראובן קסטרו
בדרך לפגישת ראשי האופוזיציה. ליצמן/ראובן קסטרו

בסוף השבוע נענתה דרישה נוספת מהאולטימטומים של ימינה, כששר הביטחון בני גנץ הודיע על כינוס מועצת התכנון העליונה לאישור בנייה בהתנחלויות, כשברקע דרישה של ח"כ ניר אורבך לזרז את האישורים. אורבך העלה אחרי פרישת סילמן שלוש דרישות בפני בנט כתנאי להישארותו בקואליציה - ביטול מתווה המעונות לאברכים, אישור הבנייה בהתנחלויות וחיבור מאחזים לחשמל. שר האוצר ליברמן כבר סיכם איתו על דחייה של מתווה המעונות ל-2024, וגנץ מכנס בשבוע הבא את מועצת התכנון העליונה לאישור כ-4,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות. במקביל לבנייה בהתנחלויות, כך אומרים בלשכת שר הביטחון, הוא צפוי לאשר גם בניה של כ-1,500 יחידות דיור גם לפלסטינים.

במקביל לישיבת הממשלה, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יכנס בצהריים במצודת זאב ישיבה של ראשי סיעות האופוזיציה להיערכות לקראת החזרה מפגרת הכנסת והמשך המאמצים להפלת הממשלה. בערב צפויה להתכנס בכנסת ישיבה מיוחדת של ראשי המפלגות וראשי הסיעות בקואליציה, לדיון היערכות לקראת חידוש עבודת הכנסת, ברקע פרישתה של ח"כ עידית סילמן והחרם של רע"ם על הקואליציה בעקבות האירועים בהר הבית. ברע"ם טרם החליטו על ביטול ההקפאה ונכון לעכשיו עדיין אינם מתכוונים להשתתף בהצבעות בכנסת, ובלעדיהם לקואליציה אין רוב בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully