וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר העיכובים: פורסמו תוצאות הגרלת תוכנית "דירה בהנחה"

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 14:19

הערים שהיו המבוקשות ביותר במסגרת ההגרלות הן באר יעקב, ראשון לציון ואור יהודה. בשעות האחרונות המשתתפים קיבלו הודעה על זכייתם ואי זכייתם בדירה למכשיר הטלפון שלהם. יותר מ-119 אלף ישראלים נרשמו, בניסיון לזכות באחת מעשרת אלפים הדירות שהוצעו ב-31 יישובים

בווידאו: נפתחה ההגרלה הראשונה של תכנית "דירה בהנחה"/צילום: נתן וייל, ענבה, לע"מ

זוכי תוכנית "דירה בהנחה" הוכרזו היום (ראשון), לאחר שנערכה הגרלה שבה הוגרלו 10,053 דירות בין יותר מ-119 אלף נרשמים, ב-31 יישובים ברחבי הארץ. הערים שהיו המבוקשות ביותר במסגרת ההגרלות הן באר יעקב, ראשון לציון ואור יהודה. בשעות האחרונות המשתתפים קיבלו הודעה על זכייתם ואי זכייתם בדירה למכשיר הטלפון שלהם.

רועי ואיימי ברקוביץ, שלא התמזל מזלם, מסרו כי הם מאוכזים מהתוצאות. "מבאס להפסיד בהגרלה. אנחנו זוג צעיר עם שלושה ילדים. איימי עשתה עלייה לישראל מאוסטרליה כדי להקים כאן בית. המשימה הזאת הופכת להיות קשה וזה פשוט מתסכל", אמרו.

הודעה שנשלחה לזוג על אי זכייתים ב"דירה בהנחה". צילום מסך, אתר רשמי
הודעה שנשלחה לזוג על אי זכייתם בדירה/אתר רשמי, צילום מסך

שירי מירושלים התאכזבה אף היא מתוצאות ההגרלה. "כל כך מאכזב לקבל את ההודעה הזאת שלא זכיתי. הגשתי מחיר למשתכן ולא זכיתי, עכשיו גם בדירה בהנחה לא. הגשתי לשלוש ערים ולא זכיתי. אני אם יחידנית לשני ילדים חשבתי הפעם שתהיה תקווה אך התבדתי. מאכזב מאוד", אמרה.

עוד בוואלה!

החלה הגרלת "דירה בהנחה": "תשנה את החיים של יותר מ-10,000 משפחות"

לכתבה המלאה
בניינים ביקנעם. ראובן קסטרו
מה הסיכוי שתהיו בין הזוכים המאושרים? דירות ביקנעם/ראובן קסטרו

המשך התאריך לזוכים המאושרים

אם אתם בין 10 אלף הזוכים, אלו השלבים הבאים בתהליך:

תחילה, קבלת היתר בנייה - זהו השלב שלוקח זמן רב ודורש להתאזר בסבלנות. באופן כללי, תהליך קבלת היתר מתחיל עם הזכייה של הקבלן בפרויקט ומבוצע במקביל לשלב פיתוח המגרשים ומסירתם לקבלן. במקרים שבהם התקיימה ההגרלה עוד בטרם קיבל הקבלן היתר בנייה או היתר בתנאים, משרד הבינוי יעדכן את הזוכים מרגע זכייתם בתהליך קבלת היתר הבנייה

בשלב הבא תידרשו לבדוק אפשרויות למימון הדירה - בשלב זה, לאחר הזכייה וטרם הגעה לחברת הבנייה, עליכם לבדוק את אפשרויות המימון שלכם, ולוודא שאתם זכאים לקבל משכנתא מאחד הבנקים למשכנתאות.

שלב שלישי: בחירת דירות - זהו השלב המשמח, בחירת הדירה. בשלב הזה, הזוכים בהגרלה יקבלו הזמנה מן הקבלן לכנס זוכים, שאחריו יזומנו לצורך בחירת דירה וחתימה על חוזה רכישה. סדר הזימון לבחירת הדירה ייקבע לפי סדר עולה של תוצאות הזכייה אך שימו לב הזמן שיוקצה לזוכים לבחור את הדירה הוא 45 דקות.

זהו התנאי הקשוח ביותר בזכייה בחירת הדירות תיעשה בהתאם למלאי הדירות הקיים ולא יהיה ניתן לשנות את הבחירה, גם אם יהיו ביטולים של זוכים שבחרו דירה לפני.

עוד תנאי קשוח הוא שבמועד בחירת הדירה ייתכן שתידרשו להפקיד מקדמה על חשבון תשלום הדירה בסך של 2,000 ש"ח או כל סכום אחר שאותו יקבע משרד הבינוי והשיכון מראש בעת הרישום להגרלה. המקדמה לא תוחזר לזוכה שבחר דירה במקרה של הסרה מרישום או של ביטול זכייה.

בשלב האחרון תצטרכו לחתום על חוזה רכישה עם הקבלן - לאחר בחירת הדירה, יופנה כל זוכה על ידי היזם לחתימה על הסכם מכר בתוך עשרה ימי עבודה, כאמור הזוכה לא יהיה רשאי לשנות את בחירתו.

המגבלה המרכזית על הזוכים היא האיסור למכור את הדירה לצד שלישי במשך חמש שנים מהיום שבו הותרה הדירה לאכלוס (קבלת טופס 4) או שבע שנים מיום ההגרלה - לפי המוקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully