וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה אמריקנית: "תוכנית הבנייה בהתנחלויות מחריפה את המתיחות ופוגעת באמון"

עודכן לאחרונה: 6.5.2022 / 22:07

סגנית דובר משרד החוץ האמריקני מסרה בהמשך להודעת משרד הביטחון על קידום תכנון ובנייה של אלפי יחידות דיור חדשות בגדה המערבית כי "התוכנית פוגעת בצורה עמוקה בפתרון שתי המדינות". לדברי בכיר ישראלי, הוחלט להקדים את המהלך ככל האפשר כדי לרווח בינו ובין ביקור ביידן

יישוב קהילתי רבבה, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
ההתנחלות רבבה/ראובן קסטרו

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס אמר היום (שישי) לוואלה! כי ממשל ביידן הבהיר לישראל בשבוע האחרון כמה פעמים כי הוא מתנגד בחריפות לכל בניה בהתנחלויות וביקש לא לקדם בניה חדשה בהתנחלויות. "היינו ברורים עם הישראלים לגבי התנגדותנו לבניה חדשה בהתנחלויות", אמר ניידס.

במוקד החדשות

  • משרד הביטחון הודיע היום כי בשבוע הבא יאושרו קידום תכנון ובנייה של כ-4,000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית.

למה זה חשוב

  • ההודעה על כינוס מועצת התכנון העליונה מגיעה על רקע לחצים פוליטיים כבדים מצד ח"כ ניר אורבך מימינה שאיים לפרוש מהקואליציה אם לא תאושר בנייה חדשה בהתנחלויות. אישור הבנייה מגיע על רקע הכנות לביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל בסוף חודש יוני.

עוד בוואלה!

גנץ יאשר בשבוע הבא 4,000 יחידות דיור בהתנחלויות

לכתבה המלאה
טום ניידס. AP
"היינו ברורים". ניידס/AP
הנשיא ג'ו ביידן בארוחת כבתי הבית הלבן, 30 באפריל 2022. REUTERS/Al Drago, רויטרס
נכווה בעבר. ביידן, בשבוע שעבר/רויטרס, REUTERS/Al Drago

מאחורי הקלעים

  • מקור שמעורה בפרטי המגעים בין ישראל לארצות הברית אמר כי במקור התכוונה הממשלה להביא לאישור מועצת התכנון העליונה קידום תכנון ובנייה של כ-5,800 יחידות דיור, אך לבקשת ממשל ביידן המספר קוצץ ל-4,000.
  • בכיר ישראלי אמר כי בשבועיים האחרונים התקיימו מגעים בין לשכת ראש הממשלה ולשכת שר הביטחון לבין שגריר ארצות הברית ובכירים נוספים בממשל ביידן בנוגע לכינוס מועצת התכנון העליונה שמאשרת בניה בהתנחלויות.
  • לדבריו, לשכת ראש הממשלה הבהירה לבכירי ממשל ביידן כי בשל המצב הפוליטי אין מנוס מאישור בניה חדשה כדי לא להביא לפירוק הקואליציה וכי המהלך יקרה אחרי סיום הרמדאן. האמריקנים התנגדו בחריפות למהלך ואמרו שאישור אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות יביך את הנשיא ביידן והם ממליצים להימנע מכך.
  • בכיר ישראלי אמר כי הוחלט לאשר את הבנייה החדשה בהתנחלויות כבר בשבוע הבא כדי לעשות זאת בפער זמנים גדול ככל האפשר מביקורו המתוכנן של הנשיא ביידן. עם זאת בלשכת שר הביטחון ולשכת ראש הממשלה המתינו עם המהלך עד אחרי שהצוות המקדים שהגיע לעבוד על הביקור יעזוב את ישראל.
  • בכיר ישראלי הוסיף שישראל תאשר בקרוב תכנון ובנייה של אלף יחידות דיור לפלסטינים בשטח C בגדה המערבית.

מה הם אומרים

  • "בכירי ממשל ביידן אלרגיים לבנייה בהתנחלויות. הנשיא ביידן נכווה אישית מהנושא וגם הצוות הקרוב שלו מתנגד מאוד להתנחלויות והם אמרו לנו לא לבנות", אמר בכיר ישראלי.
  • סגנית דובר משרד החוץ האמריקני הבהירה כי ממשל ביידן מתנגד להרחבת ההתנחלויות. "צעד זה מחריף את המתיחות ופוגע באמון בין הצדדים", מסרה, "תכניתה של ישראל להרחבת ההתנחלויות פוגעת בצורה עמוקה בפתרון שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully