וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ יאשר בשבוע הבא 4,000 יחידות דיור בהתנחלויות

עודכן לאחרונה: 6.5.2022 / 16:24

ההחלטה הגיעה ברקע דרישתו של ח"כ ניר אורבך מימינה לכנס את מועצת התכנון העליונה כחלק מהאולטימטום שהציב לבנט אחרי פרישת סילמן. בסביבת שר הביטחון הביעו נכונות עקרונית לכינוס, אך חיכו לסוף הרמדאן כדי להימנע מהוספת מתיחויות ביטחוניות. ח"כ מוסי רז: "לא מוסרי"

ההתנחלות בית אל ברקע העיר הפלסטינית רמאללה. רויטרס, רויטרס
ההתנחלות בית אל/רויטרס, רויטרס

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (שישי) כי יכנס בשבוע הבא את מועצת התכנון העליונה (‏מת"ע) לאישור בנייה בהתנחלויות. זאת, ברקע דרישתו של ח"כ ניר אורבך (ימינה) לכנס את המועצה כחלק מהאולטימטום שהציב לראש הממשלה נפתלי בנט אחרי פרישת עידית סילמן. בסביבת שר הביטחון הביעו נכונות עקרונית לכינוס, אך חיכו לסוף חודש הרמדאן כדי להימנע מהוספת מתיחויות ביטחוניות. אורבך דורש גם לאשר חיבור מאחזים לחשמל.

במסגרת הדיון, הוועדה תעסוק בהפקדה של 1,452 יחידות דיור בנוקדים, מעלה אדומים, קדומים, דולב, עמנואל, מבוא חורון, שערי תקווה, אלקנה ונגוהות. לצד זאת, היא תעסוק בהכנסה לתוקף של 2,536 יחידות דיור בדולב, מעלה מכמש, שבות רחל, נריה, גבעת זאב, אפרת, צופים, רבבה, טל מנשה, ביתר עלית וקרית ארבע.

ניר אורבך בכניסה לפגישת מפלגת ימינה בביתו של נפתלי בנט, רעננה, 4 ביוני 2021. אבשלום ששוני, מעריב
המהלך נבע מהלחץ שהפעיל. אורבך/מעריב, אבשלום ששוני
ח"כ מוסי רז נשבע במליאה, 23 באוקטובר 2017. דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
"אישור שפוגע בעתיד אזרחי ישראל". רז/מערכת וואלה!, דוברות הכנסת

ח"כ אורבך צייץ בטוויטר לאחר הודעת שר הביטחון כי "‏מת"ע היא האויר לנשימה של ההתיישבות. היא החמצן. אני מברך את שר הביטחון ורה"מ על ההיענות לבקשתי ועל הוצאת הזימון לכינוס המת"ע. בעזרת השם נמשיך ונפעל למען ההתיישבות. התיישבות רחבה - ישראל חזקה יותר ובטוחה יותר".

השרה שקד הגיבה גם היא. "מברכת על כינוס המת"ע בשבוע הקרוב לקראת בנייה של כ-4,000 יחידות דיור, כולל היישוב מצפה דני שחשוב לי במיוחד, אותו אני מלווה שנים רבות. הבנייה באיו"ש היא דבר בסיסי, מתבקש ומובן מאליו".

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, מסר כי הוא "מזועזע מהמשך השיטה הקלוקלת, האנטי ציונית והאנטי מוסרית של ממשלת בנט-גנץ-לפיד הכוללת הסדרת הפלישות והבנייה של הערבים בשטחי C במקביל לאישורי יחידות דיור בהתיישבות היהודית, כאילו אין לעם ישראל זכות עצמאית לבנות בארצו". הוא פנה ישירות לבנט ואמר כי מדובר ב"תבוסתנות, חולשה ובושה לאומית".

מנגד, חברם לקואליציה מוסי רז (מרצ) תקף את ההחלטה. "אישור ליותר מ-3,000 יחידות דיור בהתנחלויות שבשטחים הכבושים הוא לא מוסרי ופוגע בעתיד אזרחי ישראל", אמר.

ח"כ ואליד טאהא (רע"ם) אמר כי ‏כל החלטה הנובעת מכוח הכיבוש היא החלטה לא לגיטימית. "ההתנחלויות מיסודן מנוגדות לחוק הבינלאומי והן מהוות את המכשול העיקרי להסכם שלום עתידי. ההחלטה לבניית אלפי יחידות דיור בהתנחלויות הינה טעות מדינית ופוליטית חמורה, שכל בר דעת צריך לגנות בכל לשון של גינוי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully