וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשורר, הפעילה החברתית והבמאי: טקס הענקת פרסי ישראל לשנת 2022

עודכן לאחרונה: 6.5.2022 / 10:13

הטקס המסורתי שחתם את אירועי העצמאות נערך בבנייני האומה בבירה. בין מקבלי הפרס היו מקימת "בית השנטי" מריומה קליין ובעלי מועדון הכדורגל קריית שמונה איזי שרצקי. הפרס הוענק גם לזמר אביהו מדינה והבמאי עודד קוטלר. מדינה: "הפרס ניתן לי שמית אבל הוא בעצם של ישראל"

בווידאו: טקס הענקת פרס ישראל חותם את אירועי יום העצמאות ה-74/צילום: תאגיד

כמדי שנה אירועי יום העצמאות הסתיימו היום (חמישי) עם טקס הענקת פרסי ישראל, שנערך בבנייני האומה בירושלים. במעמד השתתפו הנשיא יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר הכנסת מיקי לוי, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון.

השנה קיבלו את פרס מפעל החיים מריומה קליין, מקימת "בית השנטי" ואיזי שרצקי, בעלי מועדון הכדורגל עירוני קריית שמונה. בנוסף, פרס ישראל הוענק לזמר אביהו מדינה על זמר עברי ולבמאי עודד קוטלר על אמנות הבמה.

טקס הענקת פרס ישראל תשפ"ב, 5 במאי 2022. אורי סלע
לאון, חיות, לוי, הרצוג, בנט ושאשא ביטון, הערב/אורי סלע

בקבלת הפרס סיפר אביהו מדינה בסרטון שהוקלט מראש על הדחייה והאפליה שחווה. "כשיש נושא שבוער בי אני מביא את הגיגיי אל הדף, ובדף אני כותב את זה במשקל ובחריזה", הסביר. "מתוך השיר והמילים אני מוציא את המנגינה. פרס ישראל ניתן לי שמית, אבל הוא בעצם ניתן לעם ישראל, יש הכרה בסוג המוזיקה הזאת, נתינת הרגשת שייכות שהיא חשובה מאוד לתלכיד של העמים שמהווים את האוכלוסייה בישראל".

עוד אמר מדינה כי "כדי להמשיך את שרשרת העשייה והיצירה הישראלית גם לדורות הבאים, עלינו להעמיד בראש דאגותינו, ולפני כל דאגה אחרת, את רווחתם של ילדינו, מגיני הארץ הזאת ועתידה, ולסייע להם בלימודים, בדיור ובפרנסה ראויה, ויפה שעה אחת קודם, עוד טרם יחוו את מאבקי הקיום הקשים בכלכלה הישראלית ויעלו בראשם הרהורים ומחשבות לרדת חלילה ולרעות בשדות זרים".

"הלוואי ותהיה השנה הבאה, שנה שבה יושם דגש חזק על דאגה ועשייה אמיתית למען ילדינו, מגיני הארץ, שהם עתידה", המשיך מדינה. המצוינות שאנו מציינים היום היא נחלת הכלל. מה טוב נעשה אם נעניק אותה במתנה גם לדורות הבאים - בחינוך איכותי, במתן הזדמנויות שוות ובעידוד היצירה לכל גווניה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בטקס הענקת פרס ישראל תשפ"ב, 5 במאי 2022. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
שרת החינוך יפעת שאשא, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני
זוכי פרס ישראל. משרד החינוך, מערכת וואלה!
זוכי פרס ישראל/מערכת וואלה!, משרד החינוך

לצידם, זכו בפרס ישראל פרופ' ימימה בן מנחם על חקר הפילוסופיה ומדעי הדתות, פרופ' רות ברמן על חקר הבלשנות העברית והכללית, פרופ' שמעון שמיר על חקר מדעי המזרח הקרוב, פרופ' יהושע זק על חקר הפיזיקה והכימיה, פרופ' מוסא יודעים על חקר מדעי החיים ופרופ' יורם פלטי על יוזמות וחדשנות טכנולוגית.

השרה שאשא ביטון אמרה בפתח הטקס: "אם לא נדע לכבד האחד את רעהו, להקשיב גם כשלא מסכימים, הרי אנחנו לא קיימים זה בפני האחר. מכאן ועד לחורבן והרס הדרך קצרה. בואו לא ניתן לזה לקרות. אנו פועלים בנחישות לקדום מעמדם של המורים ותגמולם. כי מדינה שלא מתגמלת כראוי את מוריה ומחנכיה, חוטאת לעתידה ומטילה בספק את הישגי המחר שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully