וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הציגה מתווה למחאות מול ביתה של אלרעי פרייס; העצורים לא נדרשו לחתום עליו, ושוחררו

עודכן לאחרונה: 5.5.2022 / 8:48

1,400 רופאים קראו "לנקוט ביד תקיפה" נגד המאיימים על אלרעי פרייס, אך המפגינים שנעצרו מול ביתה של ראש שירותי בריאות הציבור שוחררו בערבות ומבלי שנדרשו להתחייב לציית למתווה שהציגה המשטרה להמשך קיום ההפגנות. "התנאים סבירים אך אין לחייבם לחתום עליהם", קבע השופט

שרון אלרעי פרייס בבית המשפט בחיפה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
"מסע שיסוי כלפיה וכלפי בני משפחתה". אלרעי פרייס/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

המשטרה הציגה מתווה למחאות מול ביתה של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס - אבל שמונת המפגינים שנעצרו אמש מול ביתה שוחררו היום (שלישי) על ידי השופט שלמה בנג'ו בבית המשפט השלום בחיפה, מבלי שחתמו על המתווה כפי שדרשה המשטרה. "לא מוצא לנכון להחתים אתכם על המתווה שקבע ניצב יורם סופר, כי לא צריך", הודיע השופט בנג'ו לקול תשואות העצורים ושל תומכיהם בספסלי הקהל, בהם הפעיל סדי בן שטרית, שנגדו ונגד שניים נוספים הוצא בשבוע שעבר צו למניעת הטרדה מאיימת מול ביתה של אלרעי פרייס. כל העצורים שוחררו בערבות עצמית של אלף שקלים.

לפי המתווה שהציגה המשטרה, חל איסור לקיים מחאות בסמוך לביתה של ד"ר פרייס, אלא רק במרכז המסחרי בפינת שדרות הנשיא ורחוב החורשה ("קפה טיבי") ולכל היותר ניתן לקיים "מחאה שקטה", של עד חמישה אנשים, בפינת רחוב התשבי ורחוב סוכות. ישנה התייחסות לזמני המחאה, וכן התייחסות לשימוש באמצעי כריזה במקום, וכן הנחיות כלליות המתייחסות לחסימת צירי תנועה והשלכת פסולת במקום. השופט ציין כי התנאים שנקבעו הם סבירים ועל החשודים להתחשב בהם, ככל שברצונם לשוב ולמחות במקום. יחד עם זאת, הוא לא סבר כי כתנאי לשחרורם יש לחייבם לחתום על המתווה.

שחרור המפגינים שנעצרו מול ביתה של שרון אלרעי פרייס, 2 במאי 2022. יואב איתיאל
"לא מוצא לנכון להחתים אתכם על המתווה". דיון השחרור בבית המשפט השלום בחיפה/יואב איתיאל

השופט בנג'ו ציין כי החשודים טענו שכלאו אותם בניידת לפרק זמן ארוך ללא צורך, לא סיפקו להם מים וששוטרים התייחסו אליהם באלימות, בין היתר בכך שאזקו אותם באופן שפצע אותם. הוא אמר כי הוא אינו מוסמך לדון ולברר טענות אלה, ועליהם לפנות למח"ש. "זה לא דיון שגרתי באולם המעצרים המשעמם הזה", אמר.

כמו כן, במהלך הדיון אמר השופט לעצורים כי הוא "מבין את הכאב" שלהם. "יש לי שישה נכדים, אני אשחרר אתכם גם אם לא תרצו להשתחרר. חופש הביטוי הוא מאבני היסוד של הדמוקרטיה. תפקידי, לצערי או לא, הוא מצומצם".

שחרור המפגינים שנעצרו מול ביתה של שרון אלרעי פרייס, 2 במאי 2022. יואב איתיאל
"לא דיון שגרתי". דיון השחרור בבית המשפט המחוזי בחיפה/יואב איתיאל
עו״ד אייל שמולביץ המייצג את סדי בן שטרית ומפגינים שנעצרו, בית המשפט בחיפה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
עו״ד אייל שמולביץ המייצג את סדי בן שטרית ומפגינים שנעצרו, בית המשפט בחיפה./מערכת וואלה!, יואב איתיאל

הסניגורים אייל שמולביץ, יעל הדני והילה חבצלת לנג טענו כי מעצר ועיכוב המפגינים התנהלו בצורה לא חוקית. "הם הגיעו לממש את זכותם החוקית להפגין, באו להפגין כאחד האדם, הפגנה של פחות מ-50 איש כנגד שחיתות שלטונית שאינה חוסמת צירים", הסבירו. "הם טוענים ששרון פרייס קיבלה כספים מחברת פייזר ומבקשים ועדת חקירה בעניין זה וזועקים זאת מדם לבם". הם טענו כי "שחיתות שלטונית נוספת" מתבטאת בכך שהציבור לא יודע על תופעות הלוואי הקשות לכאורה של החיסונים, וכי "משטרת ישראל עושה ניסיון לעקוף את בג"ץ ולמנוע את חופש הביטוי".

בד בבד, 1,400 רופאים חתמו על מכתב שקורא ל"נקיטת יד תקיפה נגד המטרידים והמאיימים על שלומה של ד''ר אלרעי פרייס ועל שלום משפחתה". "בתקופה האחרונה מתקיים מסע שיסוי, המלווה בהטרדה וגילויי אלימות כלפי ד''ר אלרעי פרייס ובני משפחתה", טענו. "למרות האירועים הקשים, ולמרות פסיקת בית המשפט, קיים הרושם שישנה התייחסות סלחנית מצד רשויות החוק כלפי העוסקים באיום והטרדה של עובדת ציבור ומשפחתה". המכתב נשלח לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, ליו"ר הסתדרות הרופאים בישראל פרופ' חגי ציון, לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully