וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מאשימה: "דברי לפיד מבהירים מדוע ישראל תומכת בניאו-נאצים באוקראינה"

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 12:46

משרד החוץ הרוסי פרסם הודעה רשמית לפיה ממשלת בנט-לפיד תומכת בניאו-נאצים באוקראינה, זאת בהמשך לסערה סביב אמירתו של שר החוץ לברוב כי להיטלר היו שורשים יהודיים. לפיד הגיב אתמול על דבריו של לברוב ואמר כי הם "שערורייתים ובלתי נסלחים"

בווידאו: לברוב טוען שלהיטלר היו שורשים יהודיים/צילום: רויטרס

רוסיה תקפה היום (שלישי) את ממשלת בנט-לפיד והאשימה את ישראל בתמיכה בניאו-נאצים באוקראינה. זאת, בתגובה לדבריו של שר החוץ יאיר לפיד שאמר אתמול כי טענתו של שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, לפיהם להיטלר "היה דם יהודי", הם שערורייה וכי רוסיה חייבת להתנצל בפני היהודים.

"לפיד מתעלם מהמגפה של הריסת אנדרטאות לזכר חסידי אומות העולם האמיתיים - חיילי הצבא האדום שעצרו את השואה והצילו את העם היהודי", נכתב בהודעת משרד החוץ הרוסי. "כמה פעמים משרד החוץ הישראלי זימן את שגרירי פולין, בולגריה והמדינות הבלטיות כדי להביע בפניהם מחאה?".

עוד נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי כי "במהלך השואה היו יהודים שנכפה עליהם להשתתף בפשעי הנאצים, אבל זלנסקי שבעצמו עושה ספקולציות לגבי השורשים שלו משתף פעולה עם הנאצים בצורה מודעת ובהתנדבות. הוא מסתתר מאחורי מוצאו אבל מקיף עצמו בניאו נאצים שהם צאצאיהם של אלה שרצחו את בני עמו. המוצא היהודי של זלנסקי אינו ערובה להגנה מפני ניאו-נאציזם במדינה".

בהודעת משרד החוץ הרוסי נטען כי היו יהודים ששיתפו פעולה עם הנאצים במהלך השואה. "הגרמנים מינו תעשיינים יהודים כראשי גטאות וראשי יודנראט וחלקם זכורים בכך שביצעו מעשים מפלצתיים", נמסר בהודעה.

פגישת שר החוץ, יאיר לפיד ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב 9 בספטמבר 2021. רויטרס
לפיד ולברוב/רויטרס

הודעתה של רוסיה שהגיעה מטעם משרד החוץ הרוסי מחריפה את העימות הדיפלומטי בין שתי המדינות. העימות החל ביום ראשון לאחר התבטאותו של לברוב שבה אמר כי העובדה שנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, יהודי, לא אומרת שאין גורמים נאציים באוקראינה.

בתגובה לדברים, אותם אמר לברוב בריאיון לערוץ איטלקי, לפיד תקף: "מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה, הממשלה הרוסית צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים, אמירה לא ראוייה". הוא המשיך ואמר כי "הדברים הם בלתי נסלחים, זה להאשים את היהודים בשואה של עצמם. אני מסתכל על זה ותוהה מה הם בכלל מנסים להגיד? הרוסים החריפו את הטון נגד כל העולם בגלל הפלישה הלא מוצדקת, גינינו אותה מהיום הראשון".

גם ראש הממשלה נפתלי בנט גינה אתמול בחריפות את האמירה האנטישמית של לברוב, וכינה אותם שקרים שמטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים שנעשו נגדם. "יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי", אמר. קודם לכן, משרד החוץ בירושלים זימן את שגריר רוסיה לשיחת הבהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully