וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר אותו במיטתו: מאסר עולם לשוכר דירה בחיפה שרצח את דייר המשנה שלו

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 22:43

ביהמ"ש המחוזי בחיפה הטיל את העונש על ויקטור ז'ירנוב, תושב חיפה, בגין דקירה למוות של שותפו לדירה ודייר המשנה שלו, פאבל אורלוב בן ה-44. על פי האישום, הוא תקף את אורלב בשל סכסוך כספי ברקע תשלום על שכר הדירה

בווידאו: גזר דין לבעל דירה בחיפה שרצח את דייר המשנה שלו/צילום: יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) מאסר עולם על ויקטור ז'רנוב, בן 62 מחיפה, שהורשע פה אחד ברצח בכוונה תחילה בנסיבות מחמירות של דייר המשנה שלו פאבל אורלוב, בן 44 במותו. האירוע התרחש במאי 2019 בדירתו בשכונת חליסה בעיר.

"הרצח הותיר את משפחתו אבלה וכואבת ועד היום לא התאוששה", ציין אב בית הדין, סגן נשיא בית המשפט, השופט אברהם אליקים, שציין את אחותו של הקורבן שהופיעה לכל הדיונים וכי "ניכרת מאוד הפגיעה בה". הוא גם ציין כי שניים מילדיו לא זכו להכירו ולא ייזכו בשלבים חשובים בחייהם".

בנוסף למאסר העולם פסקו השופטים כי ז'רנוב גם ישלם לשארית את הפיצוי המקסימלי בסך 258 אלף שקלים. "אמא שלי לא יכלה לבוא. היה לה מאוד קשה אבל היא ביקשה למסור את תודתה לשופטים", אמרה האחות מירי לשופטים אברהם אליקים, רונית בש תמר נאות פרי.

באולם בית המשפט נכחה גם בתו של אורלוב המנוח, שבינתיים סיימה תיכון, התגייסה, ועושה את שירות החובה שלה כשוטרת במחוז חוף של המשטרה.

פבל אורלוב שנרצח בחיפה, 21 במאי 2019. באדיבות המשפחה
פבל אורלוב שנרצח בחיפה/באדיבות המשפחה

ז'ירנוב התגורר בדירה שכורה, דירה 5 בקומה השלישית של הבניין המשותף ברחוב הירדן 40 בחיפה. פאבל אורלוב, שנפרד אז מחברתו עמה חלק דירה באזור אחר בעיר, התגורר בדירה השכורה של ז'ירנוב במשך כחודשיים. הוא ישן בחדר השינה וז'ירנוב ישן בסלון. לפי כתב האישום, התגלע סכסוך בין השניים על רקע סירובו של אורלוב לדרישת ז'ירנוב לעזוב את הדירה, כיוון שלא שילם את חלקו בשכר הדירה.

מכתב האישום עולה כי השניים שהו לבדם בדירה, ז'ירנוב הצטייד במטבח בסכין מטבח גדולה, נכנס לחדר השינה, שם אותה שעה ישן אורלוב, דקר אותו באמצעותה דקירה עמוקה בצוואר, סובב את להב הסכין בעודה נעוצה ולאחר מכן חתך באמצעות הסכין את לחיו השמאלית.

לפי כתב האישום, אחר כך משך ז'ירנוב והוציא מהמיטה את אורלוב, שדימם קשות, וגרר אותו במסדרון הדירה עד סמוך לדלת הכניסה. שם, השכיב אותו על בטנו כשפניו כלפי הרצפה, אזק את ידיו מאחורי גבו באמצעות שני אזיקונים שחיבר יחדיו, הכניס את ראשו לתוך שקית זבל והכניס את רגליו לתוך שקית זבל ולטענת התביעה כל זאת כדי להבטיח ולוודא את מותו.

עוד בוואלה!

"הוא מת, אבל אל תספר": הסכסוך על שכר דירה שהסתיים ברצח מזעזע

לכתבה המלאה
ויקטור ז'ירנוב. יואב איתיאל
מאסר עולם לשוכר דירה בחיפה שרצח את דייר המשנה שלו/יואב איתיאל

עוד עולה שסמוך לשעה 18:15 באותו היום הבחין השכן רוסלן ספנייב בז'ירנוב יוצא מדירתו כשרגליו מלאות דם. ז'ירנוב אמר לו שנפצע, אך ספנייב הביט בפנים הדירה וראה אדם קשור עם פניו על הרצפה. ז'ירנוב אמר לו: "אתה לא ראית כלום". אך אחר כך אמר: "הוא מת, אבל אל תספר לאף אחד, תעזור לי להחביא אותו".

ספנייב התרחק והזעיק באמצעות הטלפון הנייד שלו את המשטרה, שהגיעה למקום זמן קצר לאחר מכן, עצרה את ז'ירנוב בסמוך לבניין כאשר דם על נעליו, מכנסיו וחולצתו. לשוטרים שהיו מעורבים במעצרו אמר מיד שרצח את חברו והוא בדירה. לאחר כמה דקות הם אכן איתרו את גופתו של אורלוב בדירה. לצוות מד"א שהזעיקה המשטרה לא נותר אלא לקבוע את מותו של אורלוב במקום. גופתו נשלחה באותו הלילה למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

יושבת ראש ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, לרה צינמן, ברכה על הרשעתו של הרוצח ברצח בנסיבות מחמירות ופסיקת הפיצויים המקסימליים למשפחתו של פאבל אורלוב. לדבריה "למרבה הצער משפטי רצח רבים מסתיימים בהסדרי טיעון ועונשים מגוחכים הגורמים עוול נורא לבני המשפחה. בערב יום הזכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, מדינת ישראל לא זוכרת את הקורבנות של מעשי רצח. למדינה יש אחריות על ביטחון אזרחיה לא רק בתחום הטרור הלאומני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully