וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ה-15 שביצעה את פיגוע הדקירה בחיפה הואשמה במעשה טרור: "מתכוונת למות כשהידה"

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 14:28

הנערה, שדקרה יהודי בן 48 בעיר ופצעה אותו קל, הואשמה במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, אך לא בניסיון רצח. לפי כתב האישום, היא ביצעה את הפיגוע לאחר שנודע לה כי תושב ג'נין עמו הייתה בקשר נורה למוות ע"י צה"ל. "ניסתה לדקור אותו בכל חלקי גופו"

בווידאו: תיעוד פיגוע הדקירה בגן הזיכרון בחיפה באפריל 2022/צילום: דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד הנערה בת ה-15 מחיפה שביצעה את הפיגוע לפני כשבועיים בעיר, שבו נפצע קל גבר בן 48. הנערה הואשמה במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין ממניע גזעני.

לפי כתב האישום, הנערה החליטה לבצע את הפיגוע לאחר שנודע לה כי צעיר מג'נין שהייתה עימו בקשר דרך האינטרנט נורה למוות על ידי כוח צה"ל. היא יצאה מביתה לבושה בבגדי אביה, כשהיא מצוידת בשלושה סכינים ואמרה לחברתה בשיחה טלפונית כי מתכוונת למות כ"שהידה". לבקשתה, אחיה צילם את יציאתה מהבית.

זירת תקרית הדקירה בחיפה 15.04.2022. דוברות משטרת ישראל
"ניגשה אליו מאחור וחבטה בו בראשו באמצעות אבן". זירת פיגוע הדקירה בחיפה/דוברות משטרת ישראל

כשהגיעה הנערה לאזור גן הזיכרון בשכונת הדר הכרמל שבחיפה, החלה בחיפושים אחר אדם בעל חזות יהודית כדי לפגוע בו. בחיפושיה, פגשה באזרח ערבי וביקשה שיתרחק בטענה כי "תכף יהיה משהו לא טוב".

לאחר זמן קצר הבחינה הנערה בגבר בן 48 ששהה בגן, ניגשה אליו מאחור וחבטה בו בראשו באמצעות אבן. כשהסתובב הגבר לאחור, שלפה סכין וניסתה לדקור אותו בכל חלקי גופו תוך קריאות "פלסטין שלנו ותישאר שלנו". הגבר מעד, נפל על גבו והחל להיאבק בנערה תוך שהוא מנסה לבעוט בה. במהלך המאבק, הצליחה לדקור את הגבר פעמיים, ברגלו ובידו. גם כשהצליח לקום, הנערה המשיכה לנסות לפגוע בו ואף זרקה אבן לעברו, כך לפי כתב האישום.

זירת תקרית הדקירה בחיפה, הסכין ששימשה את הנערה 15.04.2022. דוברות משטרת ישראל
"תכף יהיה משהו לא טוב", הסכין ששימשה את הנערה/דוברות משטרת ישראל

בהמשך המאבק בין השניים, הגיעו כוחות משטרה למקום יחד עם אביה של הנערה; האב לקח ממנה את הסכין, והיא נעצרה על ידי המשטרה. בן ה-48 פונה לבית חולים, שם אושפז יומיים, נזקק למנת דם ופצעיו נתפרו.

עו"ד גדבאן נעמאן, המייצג את בת ה-15 שמואשמת בביצוע פיגוע דקירה בחיפה. יואב איתיאל
עו"ד גדבאן נעמאן המייצג את הנערה/יואב איתיאל

ההליכים בתיק ייתקיימו בדלתיים סגורות. הפרקליטות ביקשה את הארכת מעצרה של הנערה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה. דיון בעניין ייתקיים בשבוע הבא, ובינתיים, בהסכמת עו"ד גדבאן נעמאן ממשרדו של עו"ד פארס בריק המייצג את הנערה, האריך השופט סילמן את המעצר עד החלטה אחרת. אביה, שנכח בדיון, הלין כי עד כה נמנע ממנו להפגש עמה, "למרות הנחיית שופט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully